Vilken körskola?!?!?!

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Hej,
Igår damp körkortstillståndet ner i brevlådan så nu börjar det bli allvar :yoparty

Kan någon här ge lite referenser på vettiga körskolor i typ Bromma/Ulvsunda/Sundbyberg/Solna-området. Är det någon specifik man bör akta sig för?
Jag har varit i kontakt med Jarla trafikskola som håller till vid Solvalla. Läget är perfekt eftersom det är nära jobbet. Har någon här erfarenheter från denna trafikskola?

Är tacksam för alla tips och råd :)

/Hh

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jarla kör ett upplägg där du inte kommer till uppkörning förräns de anser att du defakto kan klara uppkörningen utan problem, vissa tycker att det är drygt och att de "mjölkar" en på pengar... andra (jag inkluderat) tycker det är en bra utbildning och det gås igenom mer än vad som är nödvändigt för uppkörningen som gör att man kommer därifrån med bättre förutsättningar än om man bara pluggat till självaste uppkörningen.

Så från mig får Jarla många tummar upp. :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Har tyvärr ingen att rekommendera på den sidan av stan men jag har dock fått höra från flera håll att Jarla ska man hålla sig borta från om man inte har mycket pengar att slösa.

Jag tog mitt kort på Farsta trafikskola som håller till i Västerhaninge och då jag bor i Kungsängen blev det en bit att åka. Det va värt all restid i världen då de vill att man ska ska klara kortet så fort som möjligt utan att ta ut ockerpriser och onödiga körlektioner. :)

Nicotin

Guest
Har tyvärr ingen att rekommendera på den sidan av stan men jag har dock fått höra från flera håll att Jarla ska man hålla sig borta från om man inte har mycket pengar att slösa.

Jag tog mitt kort på Farsta trafikskola som håller till i Västerhaninge och då jag bor i Kungsängen blev det en bit att åka. Det va värt all restid i världen då de vill att man ska ska klara kortet så fort som möjligt utan att ta ut ockerpriser och onödiga körlektioner. :)

:tummenupp:tummenupp rasmus e grym..:tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Inget körskoletips men de bra skolorna har som mål att lära dig att köra hoj inte bara klara uppkörningen!

En bra körskolelärare sitter även bakpå och inte i en bil bakom och pratar i radio!

Likeke

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
BMW F800s -10, BMW F800GS -11
Grönlunds funkade perfekt för mig, inget att klaga på. Tror det blev ca 10-12 lektioner totalt. Lycka till!

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Då har man bokat in Jarla i kalendern :yoparty
Stort tack för alla förslag och tips.

Wish me luck!!! :D
//Hh

PJM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Hoj
BMW F800R -2010
Last edited:

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM

Nu råkade det bli Jarla iaf. Ligger som sagt perfekt i anslutning till jobbet (och även hemmet faktiskt). Men jag ska ha dina synpunkter i åtanke och vara på min vakt.

Tackar! :)

//Hh

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
För att?

Förklara gärna!

Jag är också intresserad av resonemanget.
Jag hade en lärare som satt i bilen och var mer eller mindre mellankolisk.
Utifrån den erfarenheten har jag fått för mig att det är mycket bättre när läraren kör hoj.
Det visar på att han/hon är angagerat om inget annat.
Bara en enkel grej som att visa hur man ska ta kurvor, visade min lärare på en smal väg med en bil...hmmm jag såg inte riktigt vad han menade, vägen var ju inte mycket bredare än bilen :confused: . Bättre med en hoj, då blir det tydligt vilket spår han tar. Bara ett exempel.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024