Vilken klass/serie kör du 2008

Jag kör


  • Antal röstningar
    0

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Hur svårt kan det vara att läsa vad som står i reglementet? Frågan har diskuterats vid hur många tillfällen som helst och svaret är samma som innan; REC har inget med bokstaven på licensen att göra. Pungt.

Jaja... Jeg kan såmænd sagtens læse hvad der står i regelmentet....
Og, jeg kan da også sagtens se hvorfor der er a-kørere med, ellers kan man jo ikke kvalificere sig til NEC, vel ???

Jeg håber bare der laves en ny regl... At man kan ikke køre NEC og REC i samme helg.... Men, det holder du jo nok ikke med om. Pungt.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Att tvåtaktsklasserna är på väg att dö ut är ju ingen nyhet, även om det är fult att prata om, men lite fler förare borde det väl finnas? Det blir kanske till att annonsera extra på SH även i år för att fulla upp klasserna på Anderstorp!?

Fler i Rookie 1000 (just nu) än i Rookie 600 är ett litet trendbrott.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att tvåtaktsklasserna är på väg att dö ut är ju ingen nyhet, även om det är fult att prata om, men lite fler förare borde det väl finnas? Det blir kanske till att annonsera extra på SH även i år för att fulla upp klasserna på Anderstorp!?

Fler i Rookie 1000 (just nu) än i Rookie 600 är ett litet trendbrott.
De flesta som kör 125/250R är inte så flitiga på SH så att det ser ut som det gör i pollen är inget märkligt, dessutom tror jag att 125R kommer ha fler startande 2008 än 2007. 250R däremot får färre och färre startande jämfört med tex 2004 vilekt är synd.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Att tvåtaktsklasserna är på väg att dö ut är ju ingen nyhet, även om det är fult att prata om, men lite fler förare borde det väl finnas? Det blir kanske till att annonsera extra på SH även i år för att fulla upp klasserna på Anderstorp!?

Fler i Rookie 1000 (just nu) än i Rookie 600 är ett litet trendbrott.

Kanske är en del som går till r1000 då konkurrensen var lite lägre där förra året än i r600. Nu går jag och vinner r600 :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Så då menar du att jag genast måste köpa in en sådan maskin - igen!! ;)
/Fürstenhoff.

Absolut! Kom och tjör lite i klassen så ska vi visa dig vart skåpet står :tummenupp
(ja inte jag då, men de andra som kör fort..)

Om du kan holde dig på hjulene, så er det en kul klass :D

Det är en kul klass! Att hålla sig på hjulena vet jag allt om, eftersom jag alltid gör det :-D
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
De har väl fullt sjå med att få hojarna klara till april :blah
...


Eftersom du nu alltid utalar dig med ett sånt negativt vinklad ton om alla andra klasser än just din egen kubikklass så måste det betyda att du egentligen är rätt sugen på att byta klass men inte vill erkänna det? Ska du köpa en 125:a?? :tungan :D

ps: det kanske inte så konstigt om inga andra klasser än rookies skriver på sånna här trevliga forum... :rolleyes:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kul att så många redan har bestämt sig vilken klass/serie dom skall köra i, vi håller tummarna och hoppas på fulla startfält 2008.
 

sandstream

Guest
Eftersom du nu alltid utalar dig med ett sånt negativt vinklad ton om alla andra klasser än just din egen kubikklass så måste det betyda att du egentligen är rätt sugen på att byta klass men inte vill erkänna det? Ska du köpa en 125:a?? :tungan :D
Du såg smileyn eller har du stängt av bilder i din webbläsare :va
Lite bitter för att tvåtaktsklasserna håller på att dö ut kanske? ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
ps: det kanske inte så konstigt om inga andra klasser än rookies skriver på sånna här trevliga forum... :rolleyes:
Vi saknar dem verkligen, vilka det nu är :va
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Du såg smileyn eller har du stängt av bilder i din webbläsare :va
Lite bitter för att tvåtaktsklasserna håller på att dö ut kanske? ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Vi saknar dem verkligen, vilka det nu är :va

Klart jag ser smileys! Men det finns andra som kanske inte fattar att du skämtar! Jag gör det men kanske inte alla som läser här.

Tror bara att senaste månaden har 2st frågat mig om vad det är för en idiot som kallar sig Sandstream här. Nästa gång så låter jag dig kanske framstå som en sådan om nån annan frågar mig...

Jag mekar alla typer av hojar så jag vet att en racer inte behöver nån speciell mekning som tar all tid ända tills april! Man följer ett schema på när det är dags att byta ut normala slitagegrejjer och under en vinter så är det rätt svårt att komma upp i några serviceintervaller då hojen står still.

Du verkar tro på fullaste allvar tro att för att forummedlemmar som tidigare körde i en viss klass inte skriver längre så finns det mindre intresse för en klass? 250cc förare skriver väl ungefär nån % mera än vad tex PRO-SBK förare gör på det här forumet.

Eftersom du nu frågar så verkar det ändå som att du ändå inte vet så mycket som du ibland verkar framställa dig veta om andra klasser. Enda som jag vet slutar i 250cc är Jan Corneliusson pga att han fått annat jobb som gör det svårt för honnom att fortsätta som förare. Han kommer dock driva teamet vidare. Är lite osäker på hur mycket Raffe kan köra pga sin handskada.

3st som provade på 250cc i år kommer att köra nästa år. Det teamet jag kör för kommer ha 3st förare i 250cc. Vet att en del från grannländer är sugna på att köra fler race här med. Jag kan inte se nått minskande intresse mot året innan. Visst är det färre förare än dom 2 åren man hade tv-sändningar för klassen 2005-06. Men det var nog rekord för hela 1900-talet i antal förare då.

Nej jag är inte bitter för att Honda slutar göra 2-t. Dom kommer förmodligen komma med nya hojar till klasserna. Det blir kul att få kolla in hur dom är! Finns inget som säger att dom senare kan komma tillbaka med 2-t. Vet att det kommer släppas en ny 2-t racer innom en väldigt snar framtid från en annan tillverkare. Förmodligen redan till att kunna användas till nästa säsong om ryktena stämmer.

Det som stör mig, och många andra, är när folk som du pratar ner andra klasser hela tiden. Du gör det kanske omedvetet eller medvetet för att själv kunna framstå som bättre? Har du problem med att du kör som supportklass till 125r så låt då bli att säga det då eller hacka på dom så fort du kan. Du har din egen klass att prata om isf. Finns folk som lägger ner mycket tid och pengar och gör det så seriöst dom kan i alla klaserna. Att sen folk sprider rykten och är sarkastiska/ironiska över dom och deras sattsningar och sen skyller på att alla dom inläggen bara var på skoj för att det fanns en smileys med.. ja.. Har svårt att se att sånt för något possitivt med sig?
 

sandstream

Guest
Klart jag ser smileys! Men det finns andra som kanske inte fattar att du skämtar! Jag gör det men kanske inte alla som läser här. Tror bara att senaste månaden har 2st frågat mig om vad det är för en idiot som kallar sig Sandstream här. Nästa gång så låter jag dig kanske framstå som en sådan om nån annan frågar mig...
Om jag redan framstår som en idiot hos dem kan du gott låta dem fortsätta tro det :)
Jag mekar alla typer av hojar så jag vet att en racer inte behöver nån speciell mekning som tar all tid ända tills april!
Det är ju såna här svar som gör det extra kul att retas lite. En del tar som sagt saker som skrivs lite för allvarligt och personligt :hihi
Det som stör mig, och många andra, är när folk som du pratar ner andra klasser hela tiden. Du gör det kanske omedvetet eller medvetet för att själv kunna framstå som bättre? Har du problem med att du kör som supportklass till 125r så låt då bli att säga det då eller hacka på dom så fort du kan. Du har din egen klass att prata om isf. Finns folk som lägger ner mycket tid och pengar och gör det så seriöst dom kan i alla klaserna. Att sen folk sprider rykten och är sarkastiska/ironiska över dom och deras sattsningar och sen skyller på att alla dom inläggen bara var på skoj för att det fanns en smileys med.. ja.. Har svårt att se att sånt för något possitivt med sig?
Som sagt, du kanske ska slappna av lite, luta dig tillbaka och fundera på vilken slagkraft mina inlägg har på RR-Sverige. Du försöker få det att låta som att jag med mina inlägg skulle kunna påverka potentiella sponsorer etc. Sanslöst....
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Om jag redan framstår som en idiot hos dem kan du gott låta dem fortsätta tro det :)
Det är ju såna här svar som gör det extra kul att retas lite. En del tar som sagt saker som skrivs lite för allvarligt och personligt :hihi
Som sagt, du kanske ska slappna av lite, luta dig tillbaka och fundera på vilken slagkraft mina inlägg har på RR-Sverige. Du försöker få det att låta som att jag med mina inlägg skulle kunna påverka potentiella sponsorer etc. Sanslöst....

Rent skitsnack och ryktesspridning även om det kan kallas skämt kan få rätt stora konsekvenser, oavsett var de kommer ifrån. Särskilt på ett forum som faktiskt har haft väldigt stor genomslagskraft i sverige.
Alla 2t-klasser skulle dö redan 2001 för att sen skulle det bara vara fyrtakt, så har det inte blivit, för det är helt enkelt för dyrt än så länge, till och med för vm-teamen i de mindre klasserna.
Men följderna av ovan rykte gjorde att 250r försvann från väldigt många serier.

Vissa saker bör man kanske inte dryfta helt öppet, särskilt om man faktiskt har rätt dålig koll på vad som händer.

Ps. Rykten har startat krig.
 

sandstream

Guest
Vissa saker bör man kanske inte dryfta helt öppet, särskilt om man faktiskt har rätt dålig koll på vad som händer.
Ja, det kanske är bäst att man håller inne med sina personliga åsikter och reflektioner när de inte passar vissa mer meriterade herrar här på SH... :rolleyes:
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ja, det kanske är bäst att man håller inne med sina personliga åsikter och reflektioner när de inte passar vissa mer meriterade herrar här på SH... :rolleyes:

Om du presenterar dem som åsikter och reflektioner tror jag få irriterar sig. Är man inte helt säker på sin sak kanske man ska fråga och inte presentera det som en sanning?
När man dryftar vissa ämnen kanske man inte alltid ska ha sitt eget perspektiv på sakerna, utan kanske försöka se på ämnet genom någon annans ögon?
Sen börjar det bli rätt tröttsamt med din retorik om "meriterade", äldre forummedlemmar, inneklubbar och "översittare", du kan fan aldrig räkna med att dina åsikter/reflektioner/påståenden inte kommer ifrågasättas, särskilt om du inte har något att backa upp det med.

Det jag menade var att om en fråga som kan vara lite "het", kanske man ska kolla upp sanningshalten i den i flera kanaler innan man slänger ut den på ett forum? D.v.s ett rykte eller en missuppfattning kan skapa en stor jävla onödig debatt, som tar tid från viktigare saker?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top