Vilken klass/serie kör du 2008

Jag kör


  • Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Om du presenterar dem som åsikter och reflektioner tror jag få irriterar sig.
Men det är ju precis vad jag gör. Jag tror att tvåtaktsklasserna håller på att dö ut sakta men säkert i Sverige. Ska jag låta bli att skriva det för att jag kanske trampar någon på tårna eller vad menar du? Kanske att jag inte ska sparka på dem som redan ligger?
Sen börjar det bli rätt tröttsamt med din retorik om "meriterade", äldre forummedlemmar, inneklubbar och "översittare", du kan fan aldrig räkna med att dina åsikter/reflektioner/påståenden inte kommer ifrågasättas, särskilt om du inte har något att backa upp det med.
I det här fallet baserade jag mitt inlägg på pollen i tråden. Borde inte det vara uppenbart?
Du skriver ofta att jag inte har en aning om ditten eller datten, det är också ganska tröttsamt eftersom du knappast vet vilken info jag sitter på eller vart jag får den ifrån.
Det jag menade var att om en fråga som kan vara lite "het", kanske man ska kolla upp sanningshalten i den i flera kanaler innan man slänger ut den på ett forum? D.v.s ett rykte eller en missuppfattning kan skapa en stor jävla onödig debatt, som tar tid från viktigare saker?
Jag behöver knappast kolla med någon annan om mina åsikter har någon sanningshalt eller inte.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Jag håller med er Axxexs och oFFkeFF (inlägg 60 och 62) till fullo.

Vår sport är för liten för att det skall finnas rum för smutskastning mellan klasserna, det är inget som kommer lyfta sporten i helhet. (Sen rekommenderas ignorefunktionen varmt, vissa personer lär man ju sig att man inte kan ha ett intellektuellt utbyte med)

Att vissa A-förare inte läser/skriver på SH kan man väl förstå. Vissa trådar spårar ju ur på nolltid, som gaskontrollstråden som berörde gaskontroll i roadracing men som gick över till en diskussion som mer hade passat på ett cross eller motardforum och är helt irrelevant information för oss. Så innehållet av värdefull information i trådarna kan ju i många fall lysa med sin frånvaro, det är ju mycket lättare att prata med de personer man vet är duktiga inom området på tävlingarna och när man varit med ett tag så har man ju lärt sig vem som kan vad och vem man skall gå till.

My 2C

Nåväl, jag kommer köra 125R nästa år och jag hoppas och tror att vi blir några fler nästa år iom att några har uttryckt här på SH att de skall köra i klassen, men men vi får se.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Så innehållet av värdefull information i trådarna kan ju i många fall lysa med sin frånvaro,

Mmm.. A förare hit o dit! Objektiv själv, Eller !? :rolleyes:


Gott nytt i allafall såklart.... :tummenupp
 

Bifogat

  • image1_f39a065a31fcbb548c3b3f938a0131f7.jpg
    image1_f39a065a31fcbb548c3b3f938a0131f7.jpg
    20.9 KB · Visningar: 46
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
I det här fallet baserade jag mitt inlägg på pollen i tråden. Borde inte det vara uppenbart?
...

Du gjorde det efter mindre än 2 dagar och pollen lades ut på en tid under året där väldigt många har helt annat att göra än att sitta och skriva på forum.

Som sagt är det få som orkar med att skriva på den här sidan och kanske ännu fler som inte ens läser här. Att du inte saknar förare från andra klasser här är kanske inte så konstigt då.

..
Du försöker få det att låta som att jag med mina inlägg skulle kunna påverka potentiella sponsorer etc. Sanslöst....

En av dom som frågat mig om dig är även en sponsor till en förare i teamet ja. Tror inte det påverkar mig eller någon annan så mycket om du spelar idiot på ett forum för du tycker det är kul. Men du borde nog tänka på hur du själv framställer dig med tanke på dina nuvarande och framtida sponsorer.

..
Du skriver ofta att jag inte har en aning om ditten eller datten, det är också ganska tröttsamt eftersom du knappast vet vilken info jag sitter på eller vart jag får den ifrån.
Jag behöver knappast kolla med någon annan om mina åsikter har någon sanningshalt eller inte.

Det är rätt uppenbart vart du får din info ifrån och du matar dom säkert med den info som du vill dom ska gå på för det passar dina egna intressen.
 
Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Steg 1 för mig blir å ta licensen.
sen blir de om möjligt Rec och börjar man komma ner i tider kanske ett rookie 1000 race provas i slutet av sommarn bara för å se om de är nån ide 2009...
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vi har samma intressen, vi kör samma sport och vi väljer att köra olika klasser av olika anledningar. Med tanke på hur liten sporten är borde vi alla puscha för att alla klasser ska leva vidare.
Den här tråden ska ha handla om vilken klass man har tänkt att köra 2008.

Lägg ner diskussionen om tvåtakt verses fyrtakt. Hör inte hit.
Kommer fler inlägg om saker som inte är relevanta tas dom bort.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
God damn it... My bad....

Jeg forvekslede dig med "Depåbitchen"... I har begger nummer 9 på era motorcykler, begge i SP og.... begge kalder i jer for da biiiiiitch :yoparty :D

Jag har sist jag kollade på min hoj nummer 88 och mig veterligen har jag haft det hela säsongen.
Blir lite svårt att få två cyklar med samma nummer i samma klass.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
119 röster nu, REC ser ut att bli den största klassen, det är jämmt skägg mellan R600 & R1000.

Även tvåtaktsklasserna börjar fylla på :tummenupp
 

sandstream

Guest
Att vissa A-förare inte läser/skriver på SH kan man väl förstå. Vissa trådar spårar ju ur på nolltid, som gaskontrollstråden som berörde gaskontroll i roadracing men som gick över till en diskussion som mer hade passat på ett cross eller motardforum och är helt irrelevant information för oss.
Vet inte vilka du har på ignore men det var en viss A-förare som eldade på den diskussionen rätt bra.

@Axxexs: För att kunna vara helt ärlig och slippa bli bannad skickar jag ett PM till dig istället så du slipper ligga vaken om nätterna :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det vore trevlig om vi kunde hjälpas åt att hålla denna tråd positiv, tanken med en tråd som denna är att vi ska ha något att se fram emot till våren samt att se vilka som kommer att tävla mot varandra i repektive klasser.

Gräv ner alla fördommar och stridsyxor och skapa till ett trevligare SH 2008.

:pannkyss
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om jag redan framstår som en idiot hos dem kan du gott låta dem fortsätta tro det :)
Det är ju såna här svar som gör det extra kul att retas lite. En del tar som sagt saker som skrivs lite för allvarligt och personligt :hihi
Som sagt, du kanske ska slappna av lite, luta dig tillbaka och fundera på vilken slagkraft mina inlägg har på RR-Sverige. Du försöker få det att låta som att jag med mina inlägg skulle kunna påverka potentiella sponsorer etc. Sanslöst....
Det folk tröttnar på är väl att du så fort du får chansen ska sabla ner deras val av klass, ofta med osanningar presenterade som "skojiga fakta" ursäktade med en smiley.
Du vill inte köra tvåtakt men det finns det folk som gör och det är fortfarande två av SM-klasserna. :blah
Att sedan inte ens reflektera över att folk som läser dina inlägg anser att du framställer dig själv som en idiot är ganska förbluffande..

I det här fallet baserade jag mitt inlägg på pollen i tråden.
Med samma faktaunderlag ser ju PRO-SBK ut att gå en oerhört svår säsong till mötes...
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
125 röster, det tar sig men det är en bit kvar till 205 röstande som vi hade inför 2007.

Hoppas att det är fler snabba B-förare som väljer att klassa upp sig, det behövs påfyllning i SM klasserna så att vi kan få fulla startfält, dessutom resulterar uppklassning i att dom andra inte fullt lika snabba B-förarna en chans att stå på pallen.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Snart snart är det vår. Bara all snö kan försvinna åt fanders först.
Det är halt ute. Ge mig sol. Jag vill gasa, jag måste träna och lära mig inte vara så förbannat feg.
Och så vill jag grilla korv och äta potatissallad i depån med alla wonderbara människor! Puss på er!

o yes jag är glad, för vi ha köpt en Aprilia RSV1000R :kär
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top