Vilken lätt mc ska man ha ????

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
finns en hel del trådar om detta, men om du inte hittar något i dessa så är det nog flera som vill hjälpa dig, men leta först.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
precis beror på vad du ska ha den till.. ska du busa så är ju Enduro moddelerna att REK.... finns ju också sporthoj modeller....
 

Pakman2

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Tillslut en Gasgas 125
Pakman2 skrev:
ska snart ha lätt mc
-MEN VILKEN? :va[/QUOTE
jag vill ha den som transportmedel , men även lite stoppies och stegra mm

Pakman2 skrev:
Pakman2 skrev:
ska snart ha lätt mc
-MEN VILKEN? :va[/QUOTE
jag vill ha den som transportmedel , men även lite stoppies och stegra mm
Jag ska gå från moppe till lätt mc
men jag vill ha en som är billig i drift , utan kunna köra mer an mecka
 

Trance_up

Guest
Honda Xr 125 kanske vore något. Billig, gott om återförsäljare, bensinsnål som en elbil( :D ), nästan 100% mekfri. Den ända direkta nackdelen(om du är över 165) är att den är väldigt liten.
 

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Trance_up skrev:
Honda Xr 125 kanske vore något. Billig, gott om återförsäljare, bensinsnål som en elbil( :D ), nästan 100% mekfri. Den ända direkta nackdelen(om du är över 165) är att den är väldigt liten.

Men känns segare än en moped. Min MX är nästan roligare. :hihi
 

Trance_up

Guest
Han kanske inte är ute efter ett effektmonster :7peta Men vad vet jag, något som både är bensinsnålt och "lekfullt" är svårt att hitta i alla fall...
 

Pakman2

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Tillslut en Gasgas 125
Jag menar typ att inte behöva renovera motorn efter 300mil , utan att kunna köra på låga varv o pluddra fram , men även att det ska hända lite när man gasar. inte som moppe att man får gå ner i 3an i uppförbacken
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Pakman2 skrev:
Jag menar typ att inte behöva renovera motorn efter 300mil , utan att kunna köra på låga varv o pluddra fram , men även att det ska hända lite när man gasar. inte som moppe att man får gå ner i 3an i uppförbacken
du får inte både tillförlitlighet och styrka. Jag skulle vilja säga att DT är den största kompromissen som finns. Köp en sån!. 25hk är inte horribelt mycket och inte heller lite. Dämpningen duger rätt bra för gata och lek och den går inte sönder så ofta. Billigt med delar, lättmekad. Ja, kunde inte bli bättre. :D
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
du får inte både tillförlitlighet och styrka. Jag skulle vilja säga att DT är den största kompromissen som finns. Köp en sån!. 25hk är inte horribelt mycket och inte heller lite. Dämpningen duger rätt bra för gata och lek och den går inte sönder så ofta. Billigt med delar, lättmekad. Ja, kunde inte bli bättre. :D
Nu favoriserar du Crm är ju i princip samma fast större och snyggare (än dom från 91 i alla fall.)
 

Solid snake

Guest
prulle skrev:
Nu favoriserar du Crm är ju i princip samma fast större och snyggare (än dom från 91 i alla fall.)
Och har snedskurna drev i växellådan, jättebra för lagerna ju, lika klen fjädring som DT har, mycket toppigare motor = är svårare att köra på bakan om man nu skulle vilja det.

Sen håller dem inte heller för att köra in i träd med.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Jaf tycker du ska ha dt125r. (men ja har ju en) dem är pålitliga och pajar nästa aldrig. På www.bike.se kan du se recensioner om den och dem andra 125:eek:rna...när jag läste om DTn så blev ja säker på att det var den hojen jag sökte. Plus att utna pluggar har den 25 hk....räcker rätt långt.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:
Och har snedskurna drev i växellådan, jättebra för lagerna ju, lika klen fjädring som DT har, mycket toppigare motor = är svårare att köra på bakan om man nu skulle vilja det.

Sen håller dem inte heller för att köra in i träd med.

Utseendet är det största köparargumentet för en sådan isåfall.
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top