Pakman2 skrev:ska snart ha lätt mc
-MEN VILKEN?
Pakman2 skrev:ska snart ha lätt mc
-MEN VILKEN? [/QUOTE
jag vill ha den som transportmedel , men även lite stoppies och stegra mm
Pakman2 skrev:Jag ska gå från moppe till lätt mcPakman2 skrev:ska snart ha lätt mc
-MEN VILKEN? [/QUOTE
jag vill ha den som transportmedel , men även lite stoppies och stegra mm
men jag vill ha en som är billig i drift , utan kunna köra mer an mecka
Pakman2 skrev:Jag ska gå från moppe till lätt mc
men jag vill ha en som är billig i drift , utan kunna köra mer an mecka
Trance_up skrev:Honda Xr 125 kanske vore något. Billig, gott om återförsäljare, bensinsnål som en elbil( ), nästan 100% mekfri. Den ända direkta nackdelen(om du är över 165) är att den är väldigt liten.
du får inte både tillförlitlighet och styrka. Jag skulle vilja säga att DT är den största kompromissen som finns. Köp en sån!. 25hk är inte horribelt mycket och inte heller lite. Dämpningen duger rätt bra för gata och lek och den går inte sönder så ofta. Billigt med delar, lättmekad. Ja, kunde inte bli bättre.Pakman2 skrev:Jag menar typ att inte behöva renovera motorn efter 300mil , utan att kunna köra på låga varv o pluddra fram , men även att det ska hända lite när man gasar. inte som moppe att man får gå ner i 3an i uppförbacken
Nu favoriserar du Crm är ju i princip samma fast större och snyggare (än dom från 91 i alla fall.)philsson skrev:du får inte både tillförlitlighet och styrka. Jag skulle vilja säga att DT är den största kompromissen som finns. Köp en sån!. 25hk är inte horribelt mycket och inte heller lite. Dämpningen duger rätt bra för gata och lek och den går inte sönder så ofta. Billigt med delar, lättmekad. Ja, kunde inte bli bättre.
Och har snedskurna drev i växellådan, jättebra för lagerna ju, lika klen fjädring som DT har, mycket toppigare motor = är svårare att köra på bakan om man nu skulle vilja det.prulle skrev:Nu favoriserar du Crm är ju i princip samma fast större och snyggare (än dom från 91 i alla fall.)
Solid snake skrev:Sen håller dem inte heller för att köra in i träd med.
Solid snake skrev:Och har snedskurna drev i växellådan, jättebra för lagerna ju, lika klen fjädring som DT har, mycket toppigare motor = är svårare att köra på bakan om man nu skulle vilja det.
Sen håller dem inte heller för att köra in i träd med.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|