(moderatorer, ta bort denna tråd om det är för mkt dörrmatta)
Ja, hade tänkt byta ut min gamla häck mot ngt lite nyare, men kan bara inte komma underfund med mot vilken? Har surfat och läst och jämfört och funderat, men vet inte vad jag ska tro.
Har kollar åtskilliga ggr på bla mobilforum.se. Siten som sådan är ok men det verkar bara vara hrm, ungdomar, där som minsann vet att den bästa telefonen är den de själva råkar ha.
Hade tänkt köpa med abonnemang då jag inte har massor med deg att slänga ut, har siktat in mig på Comviq Kväll, men nu verkar både de och Telia komma med nyheter. Är Comviq.net ngt att ha tro? Min allmänna känsla är annars att Telia och Vodafone är dyrare än Comviq, rätt, fel?
Har aldrig haft ngn liknande mobil (ni vet, folytåniska, färgskärm, IR, blåtand, kamera, etc) så jag VET inte vad jag egentligen vill ha...dock, det är vissa saker som jag TROR jag vill ha, utan inbördes rangordning, alla ska dock med:
Rimlig hållbarhet
vill inte vara FÖR rädd att repa skiten
Bra batteritid
allt är bättre än min R600, men ändå...
Bra kalender
som verkligen går att använda, anteckningar, tider, påminnelser osv
IR/Bluetooth
för att vara på den säkra sidan, behov uppstår säkert
Robusthet
vill inte lämna in skiten stup i kvarten
Rimlig storlek
händer ju att man stoppar ned den i sina jeans
Alarm MED SNOOZE
kommentar överflödig
Bra ljud och mottagning
inte ökänd för motsatsen iaf
SMS-turbo
ja, som verkligen funkar, enkelt lägga in nya ord
Skapliga ringsignaler
med vibrator jag bestämmer över
Kamera vet jag inte om jag BEHÖVER egentligen, erkänner dock att jag blev smått imponerad när jag kollade på bla GX20 häromdagen, men viktigare är att det jag räknade upp ovan är ok.
Några frågor som har dykt upp:
ANVÄNDER man verkligen kameran om man har en sådan?
LIDER man av att T610:s skärm är "dålig"?
Bör jag VÄNTA en månad eller två för att se vad som händer med priserna/marknaden?
...och vad krävs för att surfa (nåja) på min bärbara mha mobilen på tåget eller bussen Lkpg-Sthlm? Är det praktiskt, inte bara teoretiskt, genomförbart?
ANVÄNDER man BT och/eller IR frekvent och vilket är mest användbart?
Så, ös på med tips och motiveringar nu.
Men säg inte "det dyraste och nyaste" bara för att det är dyrast och nyast, jag vill ha ngt som fungerar (dessutom har jag inte riktigt råd med det dyraste och nyaste). Tala även gärna om för mig om jag har glömt eller utelämnat ngt eller om det är ngt jag vill ha som jag inte visste att jag ville ha eller så.
Shit, långt, men frågar man inget får man inga svar.
Ja, hade tänkt byta ut min gamla häck mot ngt lite nyare, men kan bara inte komma underfund med mot vilken? Har surfat och läst och jämfört och funderat, men vet inte vad jag ska tro.
Har kollar åtskilliga ggr på bla mobilforum.se. Siten som sådan är ok men det verkar bara vara hrm, ungdomar, där som minsann vet att den bästa telefonen är den de själva råkar ha.

Hade tänkt köpa med abonnemang då jag inte har massor med deg att slänga ut, har siktat in mig på Comviq Kväll, men nu verkar både de och Telia komma med nyheter. Är Comviq.net ngt att ha tro? Min allmänna känsla är annars att Telia och Vodafone är dyrare än Comviq, rätt, fel?
Har aldrig haft ngn liknande mobil (ni vet, folytåniska, färgskärm, IR, blåtand, kamera, etc) så jag VET inte vad jag egentligen vill ha...dock, det är vissa saker som jag TROR jag vill ha, utan inbördes rangordning, alla ska dock med:
Rimlig hållbarhet

vill inte vara FÖR rädd att repa skiten
Bra batteritid
allt är bättre än min R600, men ändå...
Bra kalender
som verkligen går att använda, anteckningar, tider, påminnelser osv
IR/Bluetooth

för att vara på den säkra sidan, behov uppstår säkert
Robusthet

vill inte lämna in skiten stup i kvarten
Rimlig storlek
händer ju att man stoppar ned den i sina jeans
Alarm MED SNOOZE

kommentar överflödig
Bra ljud och mottagning

inte ökänd för motsatsen iaf
SMS-turbo
ja, som verkligen funkar, enkelt lägga in nya ord
Skapliga ringsignaler

med vibrator jag bestämmer över
Kamera vet jag inte om jag BEHÖVER egentligen, erkänner dock att jag blev smått imponerad när jag kollade på bla GX20 häromdagen, men viktigare är att det jag räknade upp ovan är ok.
Några frågor som har dykt upp:
ANVÄNDER man verkligen kameran om man har en sådan?
LIDER man av att T610:s skärm är "dålig"?
Bör jag VÄNTA en månad eller två för att se vad som händer med priserna/marknaden?
...och vad krävs för att surfa (nåja) på min bärbara mha mobilen på tåget eller bussen Lkpg-Sthlm? Är det praktiskt, inte bara teoretiskt, genomförbart?
ANVÄNDER man BT och/eller IR frekvent och vilket är mest användbart?
Så, ös på med tips och motiveringar nu.
Men säg inte "det dyraste och nyaste" bara för att det är dyrast och nyast, jag vill ha ngt som fungerar (dessutom har jag inte riktigt råd med det dyraste och nyaste). Tala även gärna om för mig om jag har glömt eller utelämnat ngt eller om det är ngt jag vill ha som jag inte visste att jag ville ha eller så.
Shit, långt, men frågar man inget får man inga svar.
Last edited: