Vilken mobiltelefon och varför?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Litet tips om du tänkt kika på E700, kolla om och när E710 kommer ist!

Annars är nog som flera sagt Z600 ett bra val, heller den framför T610.
Kika lite närmre på "outsiders", inte bara Nokia eller Sony Ericsson!

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Jag rekomenderar nokia 5100 !
är inte allt för dyr 2300:- om du söker på pricerunner.se
har det mesta man behöver saknar dock kamera
hållbarheten på telefonen värkar vara helt ok har inte haft nå problem med min än i allefall.

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
-Lowrider- skrev:
Nä tycker inte det är störande då man oftast har den i jackan eller på bordet,,,kanske blir värre och knöla ner den i brallorna i sommar.
Men z600 är riktigt bra annars! Har alla funktioner man behöver plus lite till!
Kolla Vodafone young edition eller vad det heter ,,ett ungdomsabonemang för folk under 26 år. Du betalar 60kr i fast avgift /månad och får då ringa 2h gratis till vodafone nätet och fasta nätet kvällar och helger!
Sen ingår även 25 sms till valfri operatör valfri tid...

Ok, låter ju bra med Z600 iaf.
Ett problem med abonnemangsformen bara... :rolleyes:

Nisse Järnet skrev:
Litet tips om du tänkt kika på E700, kolla om och när E710 kommer ist!

Annars är nog som flera sagt Z600 ett bra val, heller den framför T610.
Kika lite närmre på "outsiders", inte bara Nokia eller Sony Ericsson!

Mmm, men det verkar ju som om 600 och 610 fått genomgående bra betyg och nöjda användare, det måste ju betyda ngt. Men visst, håller med dig, outsiders kan vara lyckoträffar!

Inga andra som har ris och ros om sina eller andra lurar? Gärna fler med Z600...och nej, jag har inte bestämt mig. Ännu. :tummenupp

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Funatic skrev:
Tjena!

Jag har några förslag åt dig:

1) Sony-Ericsson Z600. Har allt det du beskriver och lite till. I och med att det är en vikbar telefon så repar du inte sönder skärmen och yttre skalen är utbytbara.

2) Nokia 3660/6600 Bra telefoner, dock upplever jag dem som lite "sega" i programvaran, men de har hur mycket funktioner som helt, kolla: www.my-symbain.com. Jag använder själv en Nokia 6600 just nu och kör den som fjärrkontroll till stereo, tv, video, dvd och satellitmottagare. Jag kör den även som trådlös fjärr via Bluetooth till att styra Winamp, låtlistan ligger i telefonen, det är ett gratis program som heter "Bemused".
6600:an har samma programvara som Sony-Ericssons P900: Symbian Version 7. Det finns mängder med tillbehör till dessa telefoner som t ex trådlös GPS-enhet, lägg den i vindrutan eller i ytterfickan på stället tex den talar om vart du ska och visar var du är på skärmen. Programvara för att använda dom som mp3-spelare finns också att ladda ner på nätet.

3) Sharp GX20. MYCKET bra telefon, jag har en sån också och det finns ingen i dagslaget som har en bättre skärm. Kameran är också bland de bästa på marknaden, nackdelen är att kalendern inte är synkbar mot datorn och är av lite enklare slag.

Ps. Siemens SX1 har precis samma programvara som Nokia 6600/SE P900.

Jag rekommenderar 6600 eller 3650/3660. 6600 är lite mindre och lite dyrare.
www.nokia.se

Hälsningar,
Funatic,
BC, Vodafone

Jag vill oxå kunna ändra tv från min telefon !!!!! har ju för f*n en P900 :huvet :va :)

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
fluppen skrev:
Jag vill oxå kunna ändra tv från min telefon !!!!! har ju för f*n en P900 :huvet :va :)

Öhm, trådgrävare? :tungan

Om ngn undrar så har jag köpt en T630 som funkat bra hittills.
MEN, locket till batteriet knirrar ibland vilket är lite irriterande. :gnissla

stinsen

El stinso!
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
zzr
Tjenare
Jag har nog testat de flesta förekommande mobiltelefoner på marknaden fram till dagens datum.

Visst det finns många telefoner med fina egenskaper /funktioner som typ P900 SX1 6600..Z600 känns klumpig/tjock
Men de som i mitt tycke utmärker sig med bra standby vettiga menyer/innehåll
och smidighet är båda från Sony Ericsson.. T68i & T630

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Lutar åt att jag byter ut min T610 mot en nokia 6600!

Fick låna den av vådafånstores när min T610 är inne på reparation. Sån superlur! Bygger vidare på 7650ns superbas. Bra operativsystem, bra batteritid, superb kamera som tar bilder i 640*480 och man kan se vad som är på dom, jättestor skärm och superkalender. Vad mer behöver man.

Att den är lite stor gör inget, allt det positiva uppväger det negativa!

nokia-6600_large.jpg

//jaG

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
om man är något snabbare än gammelmormor på att använda ordboken så är sonyericssons telefoner så sega så man blir förbannad!

:fakta

//jaG

stinsen skrev:
Tjenare
Jag har nog testat de flesta förekommande mobiltelefoner på marknaden fram till dagens datum.

Visst det finns många telefoner med fina egenskaper /funktioner som typ P900 SX1 6600..Z600 känns klumpig/tjock
Men de som i mitt tycke utmärker sig med bra standby vettiga menyer/innehåll
och smidighet är båda från Sony Ericsson.. T68i & T630

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ska man ha symbianlur så är det helt klart SX1 som gäller!! Några funktioner: mp3-spelare, kamera, piratkopierade NGage-spel, radio och en hel drös med nyttiga program att tanka hem. :banana
Datakabel och stereoheadset följer med SX1:an...

Nokia 6600 saknar radio och ska du proppa den med musik så tvingas du lyssna på det i mono. :arsele

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Displayen, den har inte den stora displayen! Däremot kommer nog Denna vara ganska ok. Dessvärre inte samma symbianOS i den, men dock en ganska vettig lur.

För att lyssna på musik har man en Ipod eller en av sonys walkmans... inte en telefon! Dessutom har SX1an för liten display, jag är kär i min låne-6600!

//jaG

Therudeboy skrev:
http://www.nokia.se/phones/6230/ Denna skall väl ha nästan samma egenskaper som 6600?

Therudeboy

Guest
Zeb_Macahan skrev:
Displayen, den har inte den stora displayen! Däremot kommer nog Denna vara ganska ok. Dessvärre inte samma symbianOS i den, men dock en ganska vettig lur.

För att lyssna på musik har man en Ipod eller en av sonys walkmans... inte en telefon! Dessutom har SX1an för liten display, jag är kär i min låne-6600!

//jaG

Visst har 6230 mindre display men 6600 är stor som ett hus. 7200 tilltalar mig inte i designen. Kan dock hålla med om att 6600 är en grym telefon men ljudet är kasst, i alla fall i polarens. Själv velar jag faktiskt mellan 6230,6600,P900 och 8910i. Vill ha en liten mobil helst ändå så 6230 är väl den som ligger bäst till.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har haft en 7650 (dunderklumpen) innan jag köpte T610n. Jag sålde min 7650 till emmi när jag köpte T610n och jag har varit avundsjuk på henne ända sedan dess. Man kan använda kameran till något (640*480, hyfsad kontrast) den har högtalartelefon och det bästa operativet nånnsin.

nu när jag provar 6600 och upptäcker att det är "samma" telefon fast ännu smidigare och bättre (bland annat bättre skärm och bättre wapversion) så kan jag ju inte bli annat än jätteglad och köpa den (om inte 7200 visar sig vara bra.)

Det enda som saknas är: automatiskt knapplås

Summa sumarum: Jag väljer hellre en lite större telefon som kan nått än en liten som påstår sig kunna massa men sviker pga skärmen!

//JAg

Therudeboy skrev:
Visst har 6230 mindre display men 6600 är stor som ett hus. 7200 tilltalar mig inte i designen. Kan dock hålla med om att 6600 är en grym telefon men ljudet är kasst, i alla fall i polarens. Själv velar jag faktiskt mellan 6230,6600,P900 och 8910i. Vill ha en liten mobil helst ändå så 6230 är väl den som ligger bäst till.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Ett gott råd är nog att lyssna på Funatic som testar alla telefoner han får in i butiken...... :fakta

Lycka till med teleköpet...

Zigge skrev:
Haha, anade nästan att det sista skulle komma. Tack för ett utförligt svar!

Mmm, ett tag var jag bestämt inne på Z600, men blev rädd för tjockleken. JU mer efterforskningar jag gör ju mindre verkar problemet. De som sågar den är alltid av ngn anledning inte ägare av telefonen själva (känns igen från andra sammanhang, ngn? :rolleyes:)

Lutade ett tag åt E700 oxå (tror att jag vill ha en clam/lucka) men den har fått svidande (i mina ögon) kritik för vibratorn och snooze-funktionen. Dessutom har den inte BT och det vill man ju ha när man ändå köper "ny" lur.

Andra telefoner som dykt upp är X70 och V525 men de har jag inte läst/sett så mkt av.

Nu svänger pendeln åt Z600 igen, men ska undersöka lite mera...

Fortsätt gärna risa och rosa.
Det som väger mest är när folk med X säger att Y är bra, inte när folk med Y säger att X suger... :hihi

Therudeboy

Guest
Skärmen är ganska viktig men jag vill inte ha någon som väger för mycket. Hade en LG som hade stor display och 65k färger, den var jag nöjd med men funktionerna gjorde hela telefonen dålig. Ska kolla lite mer på 6600 kanske den är vad jag egentligen letar efter, ska även ta en titt på SE P900 men jag har haft många SE och ångrar varenda en. Sen finns det ju massa motorola och andra märken som kanske har samma funktioner? Men till slut så är ändå nokias menyer och ordlista oslagbar. Ångrar djupt mitt T610 köp enda från början, fattar inte hur den kunde bli årets mobil 2k4.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
1. Nokia är alltid bäst, men dock är jag besviken på dom små modellerna, inte samma OS

2. T610 är mest sålda för att den är snygg.. inget annat.. och att den är hypad av media! Skit kallar jag den!

edit: 3. SE900 är för mycket dator och för lite fån för min smak, den skärmen hade inte hållit många dagar i min hand..... men det är jag det... :rolleyes:

//jaG

Therudeboy skrev:
Skärmen är ganska viktig men jag vill inte ha någon som väger för mycket. Hade en LG som hade stor display och 65k färger, den var jag nöjd med men funktionerna gjorde hela telefonen dålig. Ska kolla lite mer på 6600 kanske den är vad jag egentligen letar efter, ska även ta en titt på SE P900 men jag har haft många SE och ångrar varenda en. Sen finns det ju massa motorola och andra märken som kanske har samma funktioner? Men till slut så är ändå nokias menyer och ordlista oslagbar. Ångrar djupt mitt T610 köp enda från början, fattar inte hur den kunde bli årets mobil 2k4.

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...