Nisse Järnet
pschyy =D
Nja, nu ljuger du väl ändå liteFunatic skrev:Ps. Siemens SX1 har precis samma programvara som Nokia 6600/SE P900.
Nja, nu ljuger du väl ändå liteFunatic skrev:Ps. Siemens SX1 har precis samma programvara som Nokia 6600/SE P900.
-Lowrider- skrev:Nä tycker inte det är störande då man oftast har den i jackan eller på bordet,,,kanske blir värre och knöla ner den i brallorna i sommar.
Men z600 är riktigt bra annars! Har alla funktioner man behöver plus lite till!
Kolla Vodafone young edition eller vad det heter ,,ett ungdomsabonemang för folk under 26 år. Du betalar 60kr i fast avgift /månad och får då ringa 2h gratis till vodafone nätet och fasta nätet kvällar och helger!
Sen ingår även 25 sms till valfri operatör valfri tid...
Nisse Järnet skrev:Litet tips om du tänkt kika på E700, kolla om och när E710 kommer ist!
Annars är nog som flera sagt Z600 ett bra val, heller den framför T610.
Kika lite närmre på "outsiders", inte bara Nokia eller Sony Ericsson!
Funatic skrev:Tjena!
Jag har några förslag åt dig:
1) Sony-Ericsson Z600. Har allt det du beskriver och lite till. I och med att det är en vikbar telefon så repar du inte sönder skärmen och yttre skalen är utbytbara.
2) Nokia 3660/6600 Bra telefoner, dock upplever jag dem som lite "sega" i programvaran, men de har hur mycket funktioner som helt, kolla: www.my-symbain.com. Jag använder själv en Nokia 6600 just nu och kör den som fjärrkontroll till stereo, tv, video, dvd och satellitmottagare. Jag kör den även som trådlös fjärr via Bluetooth till att styra Winamp, låtlistan ligger i telefonen, det är ett gratis program som heter "Bemused".
6600:an har samma programvara som Sony-Ericssons P900: Symbian Version 7. Det finns mängder med tillbehör till dessa telefoner som t ex trådlös GPS-enhet, lägg den i vindrutan eller i ytterfickan på stället tex den talar om vart du ska och visar var du är på skärmen. Programvara för att använda dom som mp3-spelare finns också att ladda ner på nätet.
3) Sharp GX20. MYCKET bra telefon, jag har en sån också och det finns ingen i dagslaget som har en bättre skärm. Kameran är också bland de bästa på marknaden, nackdelen är att kalendern inte är synkbar mot datorn och är av lite enklare slag.
Ps. Siemens SX1 har precis samma programvara som Nokia 6600/SE P900.
Jag rekommenderar 6600 eller 3650/3660. 6600 är lite mindre och lite dyrare.
www.nokia.se
Hälsningar,
Funatic,
BC, Vodafone
fluppen skrev:Jag vill oxå kunna ändra tv från min telefon !!!!! har ju för f*n en P900![]()
![]()
![]()
stinsen skrev:Tjenare
Jag har nog testat de flesta förekommande mobiltelefoner på marknaden fram till dagens datum.
Visst det finns många telefoner med fina egenskaper /funktioner som typ P900 SX1 6600..Z600 känns klumpig/tjock
Men de som i mitt tycke utmärker sig med bra standby vettiga menyer/innehåll
och smidighet är båda från Sony Ericsson.. T68i & T630
Therudeboy skrev:http://www.nokia.se/phones/6230/ Denna skall väl ha nästan samma egenskaper som 6600?
Zeb_Macahan skrev:Displayen, den har inte den stora displayen! Däremot kommer nog Denna vara ganska ok. Dessvärre inte samma symbianOS i den, men dock en ganska vettig lur.
För att lyssna på musik har man en Ipod eller en av sonys walkmans... inte en telefon! Dessutom har SX1an för liten display, jag är kär i min låne-6600!
//jaG
Therudeboy skrev:Visst har 6230 mindre display men 6600 är stor som ett hus. 7200 tilltalar mig inte i designen. Kan dock hålla med om att 6600 är en grym telefon men ljudet är kasst, i alla fall i polarens. Själv velar jag faktiskt mellan 6230,6600,P900 och 8910i. Vill ha en liten mobil helst ändå så 6230 är väl den som ligger bäst till.
Zigge skrev:Haha, anade nästan att det sista skulle komma. Tack för ett utförligt svar!
Mmm, ett tag var jag bestämt inne på Z600, men blev rädd för tjockleken. JU mer efterforskningar jag gör ju mindre verkar problemet. De som sågar den är alltid av ngn anledning inte ägare av telefonen själva (känns igen från andra sammanhang, ngn?)
Lutade ett tag åt E700 oxå (tror att jag vill ha en clam/lucka) men den har fått svidande (i mina ögon) kritik för vibratorn och snooze-funktionen. Dessutom har den inte BT och det vill man ju ha när man ändå köper "ny" lur.
Andra telefoner som dykt upp är X70 och V525 men de har jag inte läst/sett så mkt av.
Nu svänger pendeln åt Z600 igen, men ska undersöka lite mera...
Fortsätt gärna risa och rosa.
Det som väger mest är när folk med X säger att Y är bra, inte när folk med Y säger att X suger...![]()
Therudeboy skrev:Skärmen är ganska viktig men jag vill inte ha någon som väger för mycket. Hade en LG som hade stor display och 65k färger, den var jag nöjd med men funktionerna gjorde hela telefonen dålig. Ska kolla lite mer på 6600 kanske den är vad jag egentligen letar efter, ska även ta en titt på SE P900 men jag har haft många SE och ångrar varenda en. Sen finns det ju massa motorola och andra märken som kanske har samma funktioner? Men till slut så är ändå nokias menyer och ordlista oslagbar. Ångrar djupt mitt T610 köp enda från början, fattar inte hur den kunde bli årets mobil 2k4.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |