Vilken mobiltelefon och varför?

Therudeboy

Guest
Jag har läst mycket skit om P900 på olika forum, men ändå tilltalar den mig. Har dock inte haft chansen att testa den ännu.

Håller med nokia är bäst, har haft telefoner av alla dess märken och nokia är den som håller bäst och har bäst funktioner.

Får nog ta en titt till på polarens 6600 och se, eller så väntar jag några månader till och se vad som släpps då.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
se släpper ju nya 700i ´na i höst... (kvartal 4), men då tror jag att 3G börjar bli intressant på riktigt. Nu är ju telefonerna till 3G rena skämten... telefonen jag skaffar maj -05 blir förmodligen en 3G...

//jaG

MikkE

Guest
har Samsung SGH-E700 som funkar perfa! Till det Comviq(självfallet) dag. Har det jag behöver och är jävligt snygg.

Fö så tycker jag att Nokia kan ta å kasta sig någonstans.. har aldrig tyckt om dem..

Therudeboy

Guest
Jag lär vänta länge innan jag skaffar en 3g telefon, iofs så har tre.se en del intressanta men ingen som lockar en för mycket. Mavve pratar ju gott om sin motorola men jag väntar hellre iställer för att köpa en motorola.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mavve talar även gott om sitt utseende :rolleyes: :D

//jaG

Therudeboy skrev:
Jag lär vänta länge innan jag skaffar en 3g telefon, iofs så har tre.se en del intressanta men ingen som lockar en för mycket. Mavve pratar ju gott om sin motorola men jag väntar hellre iställer för att köpa en motorola.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Hmm, kommer väl inte tillföra så mycket nytt till debatten, men ändå:

Vilken telefon man föredrar hänger såklart ihop med behoven. Är tex. rätt nöjd med min T610:a, med bra funktioner såsom (visserligen är många rätt "basic numera", men ändå):

* Användarvänligheten för de flesta funktionerna, interna såväl som kommunikativa
* Lagom storlek på telefon och skärm samt snygg design
* Kamera/Quickshare(tm) & ljudinspelning
* Blåtand
* Billig

men saker som kunde vara bättre är:

* batteritiden när man börjar använda funktioner, tex. kamera & spel
* ljusstyrkan på skärmen i starkt solljus
* kamerans upplösning (640*480 vore ju fint)
* IR funkar inte till andra märken (märks mest för tjejen köpte "fel" märke)
* möjligheten att kopiera/skapa återkommande möten i kalendern
* inspelningar av mc-ljud ;)

Å andra sidan så sms:ar jag inte särskilt mycket, så SE:s ordlista och menyer funkar minst lika bra som Nokias - tar bara ett litet tag att vänja sig när man byter.

Se'n beror det ju på om du vill vänta på nyare/bättre modeller eller vill/måste ha en mobil väldigt snart. Det kommer ju alltid fina modeller, såsom:

* Sharp GX30
* Siemens S65
* Nokia 6230
* SE K700(i)

Annars blir ju de nuvarande billigare - men det är som sagt en trade-off

Perfekt vore väl en E700 med Z600:ans funktioner + bättre kamera, eller nåt...

/F.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
P900

iom att svärfarsan är en av dom som har tagit fram P800/P900 så har man inte mycket annat val än.. :)

Gratis är gott eller vad det heter

c9h13no3

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
letar...
Själv köpte jag en Siemens S55 för ett tag sen. Tror något i den stilen skulle vara något för dig.
Länk:
http://www.my-siemens.com/MySiemens...0_product%3AMW%2FHD%2FHD%2FS55%2Fdesc,00.html

Den har allt man behöver och lite till. Allt känns "genomtänkt". Högtalarfunktion är TOPPEN när man kör bil etc. Att spela in samtal medan de pågår är också toppen om man får en vägbeskrivning eller något liknande.
Men kolla på länken så ser du vad den har.

Den finns nog inte kvar i sortimentet fortfarande men går kanske att hitta någonstans, så gammal är den inte...

Några minus är dock:
Knappsatsen är ingen höjdare. Den är lite ömtålig.
Något seg ordlista om man skriver snabbt och vill bläddra mellan orden.

Men annars upplever jag den som väldigt positiv! Känns som den har allt utan att se ut som en rymdskyttel från NASA...

Vänta vet jag inte om du behöver göra. I så fall ska du vänta i något år och se vad som händer på 3G-sidan vad gäller både telefoner, batterier och nät...

Lycka till!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
JoUh skrev:
Ska man ha symbianlur så är det helt klart SX1 som gäller!! Några funktioner: mp3-spelare, kamera, piratkopierade NGage-spel, radio och en hel drös med nyttiga program att tanka hem. :banana
Datakabel och stereoheadset följer med SX1:an...

Nokia 6600 saknar radio och ska du proppa den med musik så tvingas du lyssna på det i mono. :arsele
Håller med! :tummenupp

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
HAYABUSAHENKE skrev:
Hmm,, inte så svårt men jo?!
Ja skulle fixa till mig en 3660 Nokia om ja va dig. Ja har en 3650 nu,, d e dem m dom gamla knapparna o "sämre" skärmen. 3660 har nya 65 000 färgers skärmen o std knappar. Både video o kamera fungerar perfekt!
Så jätteliten e den icke men den e snabbare o lättare o hanskas med en än t610,, Nokia e ju jättare än sony/E.
Lycka till

Håller helt med dig, har oxå en 3650, men skulle jag skaffa ny så skulle det ju bli 3660, stor men man blir van...=)

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Therudeboy skrev:
Säger bara en sak, köp mobil och se vad dom skriver om mobilerna du är intresserad av, själv skulle jag rekomendera en Nokia långt framför en Sony Ericsson.

Nokia är skit! :fakta Sony Ericsson ska de va!

MikkE

Guest
Forkman skrev:
Du är bra på att argumentera märker jag.
likaså att svara e du :hihi

en till grej med min Samsung E700 är att det är en BRA display, BRA kamera (VGA 640x480) och mycket minne (9Mb)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...