Fastball skrev:
Kan någon kunnig dra skillnaderna på dessa också??
Samma sak där (snackar 600 modellerna nu även om det mesta är likadant mellan XT350 och TT350), TTn har längre fjädringsväg, plasttank, lite större förgasare och högre komp (nån kuse mer på topp).
Vikten skiljer en hel del, runt 20 kg till TTns fördel.
Gammla TT har tyvärr 6v elsystem och ger ett risigt strålkastarsken (tyvärr var det dessa som var bästa på de andra punkterna), senare blev det elstart på vissa TT (och 12v förstås) och de blev allmänt mjukare i framtoningen än de var i början av 90-talet (modellen kom 83).
XT har 12v och är en mer avslappnad hoj för asfalt och grus, den har dock inte i terräng att göra ens.
Bottenstarka lokomotiv som viker väl tidigt på topp, lite stor o bänglig känsla tyckte jag (hade en tt600 -90).
Mycket har hänt på 4taktssidan när det gäller enduro, XR600/500 och TT600 var helt enkelt endurohojar när de kom, de var kanske inet för den absoluta eliten men det var som endurohojar de byggdes.
Käns lustigt idag när man ser de moderna stånkorna.