spectre skrev:Har hört av ganska många att ok/q8s TT ska vara samma olja som biltema säljer. Biltemas olja är ju faktiskt godkänd enligt dom normer som finns.Jag har kört min CRM hela sommaren på biltemas olja och mina moppar som jag hade när jag var 13-15, nu har jag inte köpt biltema olja på några månader eftersom farsan "kom över" ett antal dunkar från sitt arbete. Men när dom tar slut så tänker jag lungt köpa min tvåtakts olja på biltema.
Tändstiften EGV som biltema säljer är det alldelles säkert inge fel på, men jag tror inte att dom har lika lång livslängd som tex NGK har ( men det är bara vad jag tror ).
Körde på Biltemas förra året, och den skar... Nej det gjorde den inte, 7e apri 7e april på er.
Inget ont om Biltemas olja, de säger som sagt själva att den skall vara likvärdig många andra dyrare märkesoljor. Det enda som inte skulle vara som det skall vara var att det var lite sotigt i cylindern, ena kolvringen hade sotat fast, och att den ryker lite mycket.
Men vafan, lite outlaw-gangstah med Biltema, så det är bara tyfft när det ryker lite.