Vilken olja! / pris

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
spectre skrev:
Har hört av ganska många att ok/q8s TT ska vara samma olja som biltema säljer. Biltemas olja är ju faktiskt godkänd enligt dom normer som finns.Jag har kört min CRM hela sommaren på biltemas olja och mina moppar som jag hade när jag var 13-15, nu har jag inte köpt biltema olja på några månader eftersom farsan "kom över" ett antal dunkar från sitt arbete. Men när dom tar slut så tänker jag lungt köpa min tvåtakts olja på biltema.

Tändstiften EGV som biltema säljer är det alldelles säkert inge fel på, men jag tror inte att dom har lika lång livslängd som tex NGK har ( men det är bara vad jag tror ).

Körde på Biltemas förra året, och den skar... Nej det gjorde den inte, 7e apri 7e april på er. :banana
Inget ont om Biltemas olja, de säger som sagt själva att den skall vara likvärdig många andra dyrare märkesoljor. Det enda som inte skulle vara som det skall vara var att det var lite sotigt i cylindern, ena kolvringen hade sotat fast, och att den ryker lite mycket.
Men vafan, lite outlaw-gangstah med Biltema, så det är bara tyfft när det ryker lite. :hihi

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
RS "Alex" skrev:
har hört den ska vara bra. men nu har jag lovat en handlare att köpa en kartong med motul 800 olja så det måste jag göra. Men kan ju testa någon annan sen när det är slut... ALDRIG Biltema

Du som körde biltema sätt på ett EGV stift och se om din kommer fungera som den ska. Skulle tippa på att den sotar igen
Rossi skulle nog märka att hojen gick sämre om han körde på biltemaolja istället för någon märkesolja, han skulle nog också märka att hojen accade sämre om det sattes på några extra klistermärken. Den lilla skillnaden klarar jag mej dock utan, men det är klart, skulle jag få några dunkar castrol tts eller nån annan märkesolja så är det klart jag skulle använda den..

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
motul okänt märke, köpte en hel kartong för 750kr (12-pack) på mcvaruhuset. orignalpris var väl 130kr/l har jag för mig :yoparty

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
spectre skrev:
Har hört av ganska många att ok/q8s TT ska vara samma olja som biltema säljer. Biltemas olja är ju faktiskt godkänd enligt dom normer som finns.Jag har kört min CRM hela sommaren på biltemas olja och mina moppar som jag hade när jag var 13-15, nu har jag inte köpt biltema olja på några månader eftersom farsan "kom över" ett antal dunkar från sitt arbete. Men när dom tar slut så tänker jag lungt köpa min tvåtakts olja på biltema.

Tändstiften EGV som biltema säljer är det alldelles säkert inge fel på, men jag tror inte att dom har lika lång livslängd som tex NGK har ( men det är bara vad jag tror ).

nu förstod du fel jag menar att man kan köpa ett EGV Stift från ngk och testa att köra på biltemas olja, för jag tror att oljan kanske skulle göra att stiftet skulle sota igen.. det finns es ,eg ,ev ,egv[säkert ännu fler] stift det sistnämnda är jävligt lätt att den sotar igen med fel olja men det stiftet får cykeln att varva jävligt mycket mer. Jag kör på EGV när man ska köra hårt men har inte testat det än i år men, vore ju kul om någon testade att köpa ett egv stift och körde på biltemas olja:)

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
CBR 125 -05
Hehe jag hade dock alldrig fått för mig att använda BILTEMA olja ;)

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
ojoj. jag skulle aldrig köra på biltemas olja om jag så får den. Faktist sant. Jag kör på castrol.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Nu lyfter jag tråden, för att säga att idag körde jag min DT på biltemas 4-taktsolja. Den gick som aldrig förr! Och det näst bästa, var att det rykte som fan, och det bästa var att den kostade 23kr/litern! :yoparty

Edit: Eftersom jag har 4-taktsolja blir kvalitén nog lika bra som på en 4-taktare. Jag är genialisk!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
KalleNorton skrev:
Nu lyfter jag tråden, för att säga att idag körde jag min DT på biltemas 4-taktsolja. Den gick som aldrig förr! Och det näst bästa, var att det rykte som fan, och det bästa var att den kostade 23kr/litern! :yoparty

så den rykte mer:D

sitter å räknar ner till den ska skära

9,8,7,6.............pang

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...