Vilken Qstarz GPS laptimer?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Fan har beslutsångest och känner att jag har alldeles för lite koll och kunskap för att veta vad jag ska ha. Sedan verkar inte Qstarz ha nåt program för Macbook Pro och jag har för lite kunskaper om datorer för att veta om jag ens köper nåt som funkar.

Polaren har en Qstarz BT-Q1000eX men läst här att visa ändå kör med BT-Q818XT som kopplas med bluetooth till deras smartphone, men även där kommer mina brister om appar och program in så jag har ingen aning om jag ens kan få dessa två att fungera med den.

Googlat och det enda jag hittar är folk som ställer samma frågor som mig men inget vettigt verkar komma fram som i alla fall "jag" hajar så detta gör mig frustrerad. Säsongen är kort och jag vill köpa en GPS Laptimer Puck snarast för att kunna utveckla min körning.

Alla tips och råd uppskattas, gärna så att ett mongo som mig hajar.

Sväva helst inte iväg på andra laptimers och hur dåliga dessa gps puckar är osv, på min nivå spelar det ingen roll om det är några hundradelar felvisning, men har du tips om ett annat märke (GPS puck) i prisklassen 1000-2000kr tas dessa tips gärna emot som funkar eller om du vet hur den ska funka med Apples produkter.

Ses på banorna :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det är ingen större skillnad på de båda produkterna, och eftersom du redan bestämt dig för Qstarz så vänd dig till dem på http://www.qstarz.com/contact us.htm
De svarar inom ett par dagar om du frågar om en jämförelse och personlig rekommendation.

Support får du även ute på banträffarna, finns ofta någon som kan visa dig.
Jag kan gå i god för personligen att 818 10Hz fungerar bra med både Andriod och iPhone.

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det är ingen större skillnad på de båda produkterna, och eftersom du redan bestämt dig för Qstarz så vänd dig till dem på http://www.qstarz.com/contact us.htm
De svarar inom ett par dagar om du frågar om en jämförelse och personlig rekommendation.

Support får du även ute på banträffarna, finns ofta någon som kan visa dig.
Jag kan gå i god för personligen att 818 10Hz fungerar bra med både Andriod och iPhone.

Mailat men ännu ej fått svar :( hade gärna velat haft den nu på onsdag.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mailat men ännu ej fått svar :( hade gärna velat haft den nu på onsdag.
Köp en då, en är bättre än ingen :) Att de inte svarat beror såklart på att de är vanliga knegare, som sitter andra sidan jorden i en annan tidszon och INTE jobbar helg. För mig svarade de inom tre-fyra arbetsdagar.
Innan onsdag blir väl svårt om du inte köper den i butik nu då?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köp en då, en är bättre än ingen :) Att de inte svarat beror såklart på att de är vanliga knegare, som sitter andra sidan jorden i en annan tidszon och INTE jobbar helg. För mig svarade de inom tre-fyra arbetsdagar.
Innan onsdag blir väl svårt om du inte köper den i butik nu då?

Köper jag en och inte får det att lira med Iphonen eller Macbooken så har jag ju ändå ingen nytta av den. Fick i fredags också böter på hojen på 1000kr så inge kul o kasta iväg mer pengar som istället kan läggas på däck eller annat.

Programvaran som polaren hade fått var på sådan liten skiva och vågar inte mata in den i Macbooken då den har en sådan cd läsare som "sväljer" skivorna. Sedan försökte jag koppla Iphonen genom bluetooth men den hittade tyvärr inte hans 1000eX puck.

Börjar hata Apple mer o mer fan.

Last edited:

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Köper jag en och inte får det att lira med Iphonen eller Macbooken så har jag ju ändå ingen nytta av den. Fick i fredags också böter på hojen på 1000kr så inge kul o kasta iväg mer pengar som istället kan läggas på däck eller annat.

Programvaran som polaren hade fått var på sådan liten skiva och vågar inte mata in den i Macbooken då den har en sådan cd läsare som "sväljer" skivorna. Sedan försökte jag koppla Iphonen genom bluetooth men den hittade tyvärr inte hans 1000eX puck.

Börjar hata Apple mer o mer fan.

Köpte deras puck med och den är inte kompatibel med iPhone. I alla fall om man inte jailbreakar telefonen.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpte deras puck med och den är inte kompatibel med iPhone. I alla fall om man inte jailbreakar telefonen.

Har en Jailbreakad Iphone 3GS men har ingen aning vad jag ska göra eller fixa för app i telefonen så grejerna lirar.
Du får gärna dela med dig om du vet hur eller har annan bra info :)

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Har en Jailbreakad Iphone 3GS men har ingen aning vad jag ska göra eller fixa för app i telefonen så grejerna lirar.
Du får gärna dela med dig om du vet hur eller har annan bra info :)

Jag gav upp när jag uptäckte att det inte funkade utan jailbreak och skickade tillbaks pucken där jag hade köpt den. Såg att det fanns guider på nätet för hur man ska få det att funka när jag sökte.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag kör på bana med en som har en Iphone4 och 818, det fungerar för honom. Han visar hur mycket bättre precision det blir. Antennen i Iphone är nog inte den bästa. Vet inte om den är jailbreakad.

En Android-lur är väl inte så dyr?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag kör på bana med en som har en Iphone4 och 818, det fungerar för honom. Han visar hur mycket bättre precision det blir. Antennen i Iphone är nog inte den bästa. Vet inte om den är jailbreakad.

En Android-lur är väl inte så dyr?

Tror du missuppfattade det, självklart pratar vi om att man ska ha en puck att koppla till iphonen och inte köra på endast telefonens "GPS" om man ens kan kalla det gps.

Köpa en lur för endast en GPS puck så kan man ju lika gärna köpa Qstarz Laptimer med display :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Som sagt, luren måste vara jailbreakad.
När den väl är det så använder du bara en app för att para pucken med luren. T ex RoqyBT.

Sen är den tillgänglig i laptimer-appar som t ex Harrys Laptimer.
Funkar klockrent.

(det låter rätt omständigt och jobbigt, men det är lixom en "engångsgrej" sen är det fixat)

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Som sagt, luren måste vara jailbreakad.
När den väl är det så använder du bara en app för att para pucken med luren. T ex RoqyBT.

Sen är den tillgänglig i laptimer-appar som t ex Harrys Laptimer.
Funkar klockrent.

(det låter rätt omständigt och jobbigt, men det är lixom en "engångsgrej" sen är det fixat)

Har en Jailbreakad Iphone 3GS, då jag sökte efter polarens Qstarz BT-Q1000eX genom bluetooth hittade iphonen ej pucken. Är det endast med dessa appar du snackar om som man hittar och kan koppla ihop sig med en qstarz produkt?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Har en Jailbreakad Iphone 3GS, då jag sökte efter polarens Qstarz BT-Q1000eX genom bluetooth hittade iphonen ej pucken. Är det endast med dessa appar du snackar om som man hittar och kan koppla ihop sig med en qstarz produkt?
Ja. GOOGLA roqyBT GPS

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj

Ja exakt, RoqyBT eller BTstack GPS 1.6.1 är de 2 som jag testat med som funkar.
Båda kräver att du betalar "licens"-avgift för att kunna använda gps-datat med andra appar, typ Harrys Laptimer.

Men den avgiften är typ 30:- eller nåt så det är bara pröjsa så har du en klockrent fungerande laptimer sen.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ja exakt, RoqyBT eller BTstack GPS 1.6.1 är de 2 som jag testat med som funkar.
Båda kräver att du betalar "licens"-avgift för att kunna använda gps-datat med andra appar, typ Harrys Laptimer.

Men den avgiften är typ 30:- eller nåt så det är bara pröjsa så har du en klockrent fungerande laptimer sen.

Visade sig att min iphone 3gs måste uppdateras då jag inte gjort det på 2år, har 4.1.1 och verkar som de programen som ni pratar om kräver nyare version. Kan inte uppdatera det just nu då jag ej har kunskap och vill inte fuc*ka upp telefonen då den är operatörslåst så väntar så en polare fixar detta så ska jag köpa en gps puck :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Visade sig att min iphone 3gs måste uppdateras då jag inte gjort det på 2år, har 4.1.1 och verkar som de programen som ni pratar om kräver nyare version. Kan inte uppdatera det just nu då jag ej har kunskap och vill inte fuc*ka upp telefonen då den är operatörslåst så väntar så en polare fixar detta så ska jag köpa en gps puck :)

Bara plugga in till iTunes och uppdatera,, se till att få hjälp med det hyfsat snart medans det fortf. är 5.1.1 man får ner. Den finns det Jailbreak till.

Väntar du för länge så kan det hända att man får ner nån nyare som inte är knäckt än och då suger det ju...

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Bara plugga in till iTunes och uppdatera,, se till att få hjälp med det hyfsat snart medans det fortf. är 5.1.1 man får ner. Den finns det Jailbreak till.

Väntar du för länge så kan det hända att man får ner nån nyare som inte är knäckt än och då suger det ju...

Ingen kunskap om detta men enligt polaren ska man ej uppdatera genom iTunes då det var nåt med just operatörslåsningen som inte skulle funka att jailbreaka. Ska fixa det i veckan hos honom:)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hehehe, måste ju bara svara på detta. Ni som sitter med Apple och skriver skit om saker ni inte får att funka med den måste ju vara totalt okunniga. Att ni ens klarar av att skriva ett inlägg här på SH är förundransvärt då det är mer kompliverat än en iPhone tex. ;)
Se nu inlägget som lite ironi, det gav mig ett gott skratt att läsa det quotade inlägget bara :)

Är själv på jakt efter en puck till min iphone och Harrys LT. Fick lite tips om bra märken på falken men har glömt namnen på dom redan. Själv tänkte jag satsa på en trådad puck och ingen blåtand. Vad finns det för märken etc. Nån sm har en själv som kan rekommendera en åt mig?

Med vänlig hälsning, Rejvis

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...