Eas skrev:
Ska köpa nytt! Vilken platta är absolut bäst?? Jag bryr mig inte om priset utan ska ha det bästa!
Tacksam för ALLA tips!!
/Eas
Den som sitter på plats när du behöver den! Pedagogiskt och diplomatiskt svar eller hur!
Skämt o sido! Orsaken till att jag skriver så är för att det ÄR så. Jag gjorde, för flera år sedan, misstaget att rekommendera ett löst ryggskydd till brorsan trots att jag vet hur hans självdiciplin är!
Det hela resultareade i att han lämnade ibland ryggskyddet hemma för att han "skulle bara...". En vacker dag låg han på vägen och sprattlade och ryggskyddet låg hemma och gjorde absolut ingen som helst nytta. Inte för honom i alla fall!
Nu gick allt dock bra och han kunde resa sig upp utan men för livet. Men det fick mig att tänka om lite när det gäller att rekommendera skyddsutrustning till andra människor.
Om du vet med dig att du inte ALLTID tar det på dig så rekommenderar jag att du väljer ett ryggskydd som är fast monterat i din jacka/overall.
Om du däremot vet att du har god självdiciplin, även när det är +32 grader och du bara skall köra några fåtal kilometer till badstranden då kan jag rekommendera T-PRO. Fast jag vet inte om dessa fortfarande går att få tag på!?
Mvh!
// Niklas