Vilken satans tur !!!!

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
jag pratade med en polare precis.....
Killen var ute och körde igår kväll. Har en SP1 med schyssta slipon så den mullrar härligt. :yoparty Dom är ett gäng på 4 hojar som kommer i klara tunneln på väg mot sveavägen. Polaren kör om dom andra tre för att det mullrar härligt i tunnel. :yoparty Slänger i treans växel och skall precis köra ut på sveav. när han ser/reagerar på att det ligger nått på vägen framför honom. :gnissla :gnissla :gnissla Försent upptäcker han att det är en 28 tums herrcykel :huvet Hinner inte stanna, förbereder sig mentalt på en klotning. Det säger PANG. Kompisen och hans SP1 flyger...... landar och han inser att han sitter kvar på hojen och har fortfarande kontroll :4skrika han klarar sig med en repa på underkåpan :yoparty

VEM FAN LÄGGER EN 28 TUMSCYKEL MITT I EN KÖRBANA, UTLOPPET TILL EN TUNNEL? :huvet
Vilka satan idioter det finns.
 
Last edited:

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Hornet 900
Märkligt! Och vilken tur!
En polare brände hem från Uppsala för en massa år sen med hojen.
"Hmm, det är ju kul att släcka lampan och köra förbi polarna så dom blir skrämda..."
När han blåst om dem och tänder strålkastaren så ligger det dammsugare och slangar över hela vägen, han lyckas missa alla!
Det var en tradare som tappat sin last. :)
 

mad

Mad wannebe Motard
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Hagsätra Stockholm
Hoj
Lånar det jag kan!
Gott om idioter finns det iaf :kocko
Man borde väl för fan märka om man tappar en 28 tums cykel på Sveavägen.

Eller :confused:
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Skarpa ögon om han hann se att det var en just 28 tums cykel och inget annat... :3freak
 

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Grödinge
Hoj
ZX7R 97:a
Arbetspolaren berättade om en kille som tappade sin nyinköpta säng, från taket, ner på E4:ans asfalt och under en långtradare... Blev bara flis kvar...
Kan bara tänka mig om en hoj legat efter den bilen, hade inte blivit vackert.
 

iM.se

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Ort
Söder om tullarna
Hoj
TLs
Fick tre stycken sånadärna rullar med gult isoleringsull studsande framför mig på motorvägen. Även om de ser mjuka och goa ut så är jag glad att de studsade runtom mig. Smart att inte surra fast dem och tro att de snällt ska ligga kvar på släpet...
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
heggeli skrev:
Någon som tappat den ;) men det är skit hur folk surrar sina grejor

Ha ha ha! Det påminner mig om en sak jag såg i Östberga i Stockholm för några år sedan. Jag och en polare står och väntar på hans syrra när det kör upp en bil framför porten mittemot. Ur kliver fyra herrar av utländskt ursprung och går in i porten. Fem minuter senare kommer de ut igen med en säng (modell resårmadrass med träram runt om). Inget takräcke på bilen hade de så sängen slängs upp direkt på taket. Vad fan tänker jag och polaren när vi ser fyra rutor vevas ned och fyra armar sticks ut genom dem och greppar tag i varsin ände av sängen och bilen rullar iväg. :kocko Hoppas att de inte skulle längre än typ till huset bredvid eller så krypandes på ettan. Läste iaf. inget om det i tidninganra efteråt så man får anta att det gick bra :rolleyes:
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
För över 10 år sedan så låg vi ett gäng och tourade. Fick hejda oss ett tag bakom en caravan husvagnar. När det blev fritt så började gänget köra om,,,
Vi är två hojjar kvar som väntar på vår tur när det kommer något stort svart svepandes och stryker i min i panik neddragna skalle. Det var en såndär förbannade vindavisare som sätts i ett takräcke på bilen för att styra upp fartvinden som lossnat och kom flygandes...
:Bugar
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
För nått år sedan var det ett par som krockade med en fryst KEBAB!! Blev bara sopor av framvagnen,,, Det var en lev.bil som hade tappat den! :3freak
 

mad

Mad wannebe Motard
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Hagsätra Stockholm
Hoj
Lånar det jag kan!
Låg ett par bilar efter en stor coca-cola lastbil som va rätt hög.
Tacksam att jag låg en bit bort för lastbilen fastnade under en bro och det flög cola burkar och flaskor över hela huddinge vägen....

Hade kunnat gör ont :gnissla om man kom med hoj kan jag tänka mig...
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Bal med isolering på Tranebergsbron södergående i morse mellan filerna. Undrade varför alla bilar ställde sig på hejdarna. Längre ner gående man letande efter den samma. Ännu längre ner släp med dåligt surrad last stående.
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Runken skrev:
bla bla bla......
VEM FAN LÄGGER EN 28 TUMSCYKEL MITT I EN KÖRBANA, UTLOPPET TILL EN TUNNEL? :huvet
Vilka satan idioter det finns.


Jag har sett den cyken ståedens vid tunnelväggen ett tag nu och den ser lite tilltygad ut.
Det går en bro precis över där den står så jag tror att någon jävla ligist har släppt ner den därifrån.
Fan det är galet vad dom små jävlarna hittar på, släpper ner bilbatterin från broar över mortorvägar etc etc... :fatta!
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
Ajfan! Den cykeln såg jag också! Men tur var väl att man körde runt i en sånnadära V*lvo CrossCountry just då...
 

Mårdh

Mårdh
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Norrköping
Hoj
TRX 850 -96
Kom åkandes med bilen en regnig och kolsvart kväll strax utanför Norrköping i höstas. Mötande bilar börjar blinka och vi förstår att något har hänt. Saktar ner till måttliga 50 och ligger ca 50 m bakom framförvarande bil. Halvljuset och regnet gör att lyset knappt räcker fram till framförvarande bil. Helt plötsligt blir hela vägbanan röd och reflexmässigt fäster vi blicken på detta. Nästa sek dyker någon stor grå massa liggandes mitt på vägen upp i ljusfältet. Kollision är oundvikligt och kompisen som körde bilen hann inte styra undan så vi kör rakt in i det som ligger på vägen, förmodligen en halvvuxen älg, hjort eller delar av en älg. Kollisionen blir kraftig, bilen smäller till men glider över älgen. Strax därefter är en minibuss parkerad och folk springer mot älgen, förmodligen för att varna bilister. Troligtvis hade olyckan hänt några få minuter innan. Inga skadade!

Stannar strax därefter och konstaterar att hela fronten är blodig, hårig och slamsig, hela underreded är blodfärgad och slamsig. Lukten av bränt kött, hår och inälvor från katalysatorn och avgasystemet minns jag än. Bilen klarade sig så gott som oskadd sånär som sprucken spoiler tack vara att vi träffade älgen mitt mellan hjulen och gled på en skena under motorn. Ägnade mig två timmar av natten att spola rent bilen med högtryck men lukten satt kvar i flera månader.

Fick en känsla av hur otäkt det kan vara vid en älgolycka, vi klarade ju oss helskinnade men att se skiten och känna lukten var nog så otrevlig. Tacksam för att kraken redan var död och inte hamnade på bilen. En av medresenärena har varit med om en älgolycka med dödlig utgång och han var ganska tagen av denna händelse.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top