Vilken sopa...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Argyle skrev:
Det är endast på de senaste åren vespor har blivit modernt.. När jag var 15 för 7år sedan då var det Suzuki k50, Honda Mt 50, Yamaha Dt som fortfarande rulade.. Då fick man trimma aset på de gamla viset.
Sen gick något seriöst snett.
¨

Det kallas visst EU :gnissla

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
espa skrev:
Varenda skoter ? 120 ? skärp dej ! läs om läs rätt jag skrev att det finns dom som gjör över 100 och knappast varenda.
espa skrev:
Jag kan inte förstå hur man redan som 17 åring kan hålla på och gagga och moralpredika som en intorkad gammal kuf. vart går gränsen tycker du? hur hårt man får trimma en moppe innan man är en idiot? och när man har nått den gränsen är man en ännu större idiot då om man köper en mc med liknande effekt , hade det varit ok om ns125 eller va den heter hade varit strypt till 15 hk, Vafan skoter mopparna kommer ju och blåser en bra bit över 100 nu för tiden då är det väll bättre med en hoj som är anpassad för den farten från början, eller?
:corn

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Mögel skrev:
12"-13" hjul.. :va Tänker du på skotrar nu eller??? Jag menar ju så klart sporthoj eu moped!! Och dom har ju minst 17" hjul..

Jaja,,det var väl de jag tänkte på i 1:a hand,,
Ok, 17" sitter på Drac och de där,,och de har väl lite bättre bromsar men inte mycket.
Håller med nån som skrev : Vem fan har inte kört 125 som 15-åring,,ja, eller 250 som 12,,he he.
Men som nån annan menade det är ok att köra i 300km/h med hoj, men inte 125:a som 15 åring,,det låter lite dubbelmoral i mina öron.
Då tycker jag personligt nog att det är mera oansvarlig som (vuxen) mc-förare att ligga på bakhjulet mitt i stan i sådär 100 km/h+!!
Ha det, boys.
Mogens.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
turbobiker44 skrev:
Men som nån annan menade det är ok att köra i 300km/h med hoj, men inte 125:a som 15 åring,,det låter lite dubbelmoral i mina öron.
Då tycker jag personligt nog att det är mera oansvarlig som (vuxen) mc-förare att ligga på bakhjulet mitt i stan i sådär 100 km/h+!!
Ha det, boys.
Mogens.

Antar att jag är "nån" i det här fallet och ja... Jag tycker att 270 (som det var) på TOM och BRED väg (läs: tom motorväg) är bättre än 80+ bland gångvägar, med barnvagnar och ungar på cyklar..

Jag tycker i enlighet med den tråd jag själv skapade förra veckan också att 100 på slangen i stan är idioti.. Lika dumt, om än mer oförsvarligt då man kan kräva mer av nån som trots allt fyllt 20 och lyckats få ett körkort.

Däremot tycker jag att det är upp till var och en vad man gör med sitt eget liv.. DET är en j*a skillnad mot att slänga ut moppefuckon på 125or som garanterat kommer att ramma "Spädbarn dog - barnbagnen överkörd av minderårig motorcyklist" rubriker i Expressen en vacker dag! Då läser jag hellre om de som kör ihjäl sig själva, det är deras val!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Oddjob skrev:
Pratar du om Mt/Dt?

det finns inte högkomptopp att köpa till moderna mopeder.

och nej du får knappast upp en DT/MT i 120 med köpetrim, inte utan att modifiera.

samma med en modern moped, KNAPPAST utan att modifiera (det finns trim som klarar 120 men vilket moppefucko har råd med att lägga ut/ viljan att lägga ut lika mycket som moppen kostade ny)
och den kunskapen har inte varje moppefukko.

och det är det som den här diskussionen började med
att "varenda" scooter gör 120 (gissar att han menar scooter med eu-moped, det innefattar även crossmopeder, men folk tror i allmänhet att det inte gör det.)

Snälla du vet inte vad du snackar om! Derbi har kommit med nya vrålstarka mopeder (asså starka för att vara mopeder) Det räcker med att sätta på ett effektsystem som MÅNGA har råd med. Det kostar bara runt 2000 spänn och då gör den runt 100 km/h. Sen är det bara att sätta på lite skit och ta bort det nödvändigaste så gör den ungefär 120. Det är INTE svårt att få en modern moppe att gå i 120!

Last edited:

Bizzo

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 turbo-01, Yamaha yz 250 -01
Skrattar ihjäl mig!

Hade en flakmoped som 15 åring, men så hade jag en gammal honda cr 250 cc.. som bakhjulslager och bromsar var trasiga på, det enda som var någolunda sjysst var motorn. Och det var ju inte bättre med att grannen är smed och en hejjare på att svetsa, samt har ett genuint mc intresse, så några svettiga timmar senare satt 250 cc motorn i flakmoppen... Det var därimot livsfarligt om man inte passade sig, har många fina minnen från den! Men man vågade aldrig köra fortare än runt 60 km/t med den.. Den wobbla i högre farter... Det är alltid kul med nytänkande bland ungdommar, dagens mopeder rycker dom bara ut pluggen, luftburken, insuget, kröken osv så gör dom runt 80 km/t... Är inte riktigt samma charm som det var då, Hade iofs en klasskompis som hade en derbi senda rr som gick runt 90 km/t, men det var det värsta som fanns då.. Tack

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Wargen skrev:
Snälla du vet inte vad du snackar om! Derbi har kommit med nya vrålstarka mopeder (asså starka för att vara mopeder) Det räcker med att sätta på ett effektsystem som MÅNGA har råd med. Det kostar bara runt 2000 spänn och då gör den runt 100 km/h. Sen är det bara att sätta på lite skit och ta bort det nödvändigaste så gör den ungefär 120. Det är INTE svårt att få en modern moppe att gå i 120!
amen herregud människa vi snackade om scootrar inte crossmopeder
sluta ändra på det för att passa dig. och NEJ scootrarna varvar inte 14k eller vad deras
manuella modeller varvar och kommer därför inte upp i samma effekt och hastighet.

BTW. du får inte upp den i 120km/h

Derbi mopeder har kommit upp i ca 95 resp ca 105km/h I BROMSBÄNK
med Metrakit SP resp Giannelli Conti avgassystem.

Jag har själv bevittnat en Derbi med Metrakit Pro 75cc med 21mm förgasare,
och tillhörande avgassystem, tändning och vevparti.
den toppade 120km/h enligt en volvo 855 mätare.
drevningen kommer jag inte ihåg, men det var så att den kunde varva ur sexan.

100km/h mot fartvinden med 50cc kan du glömma, ditt förvuxna moppefucko.

insé att du har fel och en moppe är inte överjävlig och gör över 100,
jag blir inte imponerad av vad du säger.

Ska du överbevisa mig så kom inte med "snälla du vet inte vad du snackar om"
jag lovar dig, jag vet vad jag snackar om och jag kan komma med fakta till skillnad från dig.

Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Oddjob skrev:
amen herregud människa vi snackade om scootrar inte crossmopeder
sluta ändra på det för att passa dig. och NEJ scootrarna varvar inte 14k eller vad deras
manuella modeller varvar och kommer därför inte upp i samma effekt och hastighet.

BTW. du får inte upp den i 120km/h

Derbi mopeder har kommit upp i ca 95 resp ca 105km/h I BROMSBÄNK
med Metrakit SP resp Giannelli Conti avgassystem.

Jag har själv bevittnat en Derbi med Metrakit Pro 75cc med 21mm förgasare,
och tillhörande avgassystem, tändning och vevparti.
den toppade 120km/h enligt en volvo 855 mätare.
drevningen kommer jag inte ihåg, men det var så att den kunde varva ur sexan.

100km/h mot fartvinden med 50cc kan du glömma, ditt förvuxna moppefucko.

insé att du har fel och en moppe är inte överjävlig och gör över 100,
jag blir inte imponerad av vad du säger.

Ska du överbevisa mig så kom inte med "snälla du vet inte vad du snackar om"
jag lovar dig, jag vet vad jag snackar om och jag kan komma med fakta till skillnad från dig.

Ok sorry. Var helt bombsäker på det jag skrev men jag hade visst fel. Tack för att du satte mig på jorden men jag är inget förvuxet moppefucko! Det kan du glömma. Har väl enbart fått fel fakta.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Wargen skrev:
Ok sorry. Var helt bombsäker på det jag skrev men jag hade visst fel. Tack för att du satte mig på jorden men jag är inget förvuxet moppefucko! Det kan du glömma. Har väl enbart fått fel fakta.
hehe okej.

äh jag skiter i vilket, det skadar inte mig att folk tror att 50cc räcker för hur mycket somhelst. :tummenupp

det är mest roande med att höra hur mopparna gör minst 100 och sen ökar 20km/h
för varje bytt del

ny ljuddämpare = +20km/h
ny förgasare = +20km/h

ny ljuddämpare + ny förgasare = +70km/h haha :)

Nä du lita inte på någon som kör moppe, onda små varelser :gnissla

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Oddjob skrev:
Pratar du om Mt/Dt?

det finns inte högkomptopp att köpa till moderna mopeder.

och nej du får knappast upp en DT/MT i 120 med köpetrim, inte utan att modifiera.

samma med en modern moped, KNAPPAST utan att modifiera (det finns trim som klarar 120 men vilket moppefucko har råd med att lägga ut/ viljan att lägga ut lika mycket som moppen kostade ny)
och den kunskapen har inte varje moppefukko.

och det är det som den här diskussionen började med
att "varenda" scooter gör 120 (gissar att han menar scooter med eu-moped, det innefattar även crossmopeder, men folk tror i allmänhet att det inte gör det.)

I alla fall, så fanns det i mitten av nittiotalet en moppespeciel som medföljde tidningen BIKE, där de fick upp en DT i 115-120 km/h med köptrim. Och de mätte med ngn kallibrerad laser.

Min visst överdrivs det i 99% av fallen..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Har allt det någon betydelse egentligen ? Hursomhelst är snubben som säljer 125an som en moppe ett pucko. :kocko Det kan väl alla enas om ? :rolleyes:

Lust for Life

Ninja Demon of Dirt
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Custom Suzuki GSX 750E 1981, ZX9R-98 Racer
Man är ju bara LIIITE avundsjuk på alla som blåser omkring på nya, i många fall snygga mopeder..... :gnissla Det var definitivt INTE ett dugg bättre förr :(
Rullade själv omkring på en gammal DBS Panter, vråltrimmad med motorsågsförgasare och allt.... :) Drömde dock våta drömmar om att köpa någon gammal 125a precis som killen i annonsen menar att man ska göra, tur man inte hade kontanterna :Bugar
Bara att gratulera alla femtonåringar i detta årtusendet :tummenupp

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Mopeder är mycket hörsägen också, vem lägger inte på 10-20km/h när man snackar om sin gamla moppe. Sen så är väl inte effektkurvan för att uppnå en viss hastighet linjär? Så att öka toppfarten från 70 till 80 är fan så mycket lättare än från 90 till 100 osv. Sen att jämföra cross med moppe är inte heller rätt. Crossarna är optimerade (drevade) för att gå på bana eller endurospåret och har inte så hög toppfart. Jag har fått uppfattningen att det är dom värsta moppefuckona som överdriver hastigheten mest. Så det är långtifrån alla moppar som går i 80-90. Men kan man bara mecka och har lite pengar så är det inte så stora problem att uppnå 80-90km/h, över 100 så börjar det bli mer seriöst.

Sen att köra 50cc när man är 15 är väl hela grejjen? Det ska vara en varvande, illaluktade, sönderskruvad, jäkla surhög som det alltid är fel på!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Bomanrd skrev:
Mopeder är mycket hörsägen också, vem lägger inte på 10-20km/h när man snackar om sin gamla moppe. Sen så är väl inte effektkurvan för att uppnå en viss hastighet linjär? Så att öka toppfarten från 70 till 80 är fan så mycket lättare än från 90 till 100 osv. Sen att jämföra cross med moppe är inte heller rätt. Crossarna är optimerade (drevade) för att gå på bana eller endurospåret och har inte så hög toppfart. Jag har fått uppfattningen att det är dom värsta moppefuckona som överdriver hastigheten mest. Så det är långtifrån alla moppar som går i 80-90. Men kan man bara mecka och har lite pengar så är det inte så stora problem att uppnå 80-90km/h, över 100 så börjar det bli mer seriöst.

Sen att köra 50cc när man är 15 är väl hela grejjen? Det ska vara en varvande, illaluktade, sönderskruvad, jäkla surhög som det alltid är fel på!

Precis håller med, speciellt det sista :hihi

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...