Dawg skrev:Den snubben har ju inte:
* alla får i hagen
* allt smör i kylen
* alla horn på kon
* hela huvet i mössan
*alla hästar hemma
*alla bestick i lådan
Dawg skrev:Den snubben har ju inte:
* alla får i hagen
* allt smör i kylen
* alla horn på kon
* hela huvet i mössan
Farmarn skrev:*alla hästar hemma
*alla bestick i lådan
Eas skrev:* Hissen har inte gått ända upp
* Har inte alla kort med i leken
* Är inte riktigt 100
haha det gör dom knappastespa skrev:Jag kan inte förstå hur man redan som 17 åring kan hålla på och gagga och moralpredika som en intorkad gammal kuf. vart går gränsen tycker du? hur hårt man får trimma en moppe innan man är en idiot? och när man har nått den gränsen är man en ännu större idiot då om man köper en mc med liknande effekt , hade det varit ok om ns125 eller va den heter hade varit strypt till 15 hk, Vafan skoter mopparna kommer ju och blåser en bra bit över 100 nu för tiden då är det väll bättre med en hoj som är anpassad för den farten från början, eller?
Maax skrev:Helt appropå, läste en artikel i en mc-tidning för några år sedan angående moppetrim o alla dessa myter, typ "DT:n toppade 110", "hade en 3,5 hk sylle så den toppade lätt 90" osv osv.
Kontentan av det hela var att om du ägnar dig åt hyper seriös mopperacing trimmning ( vi snackar proffs här ) så kunde man få upp 50 cc moppe i typ 90-100 km/h. Trimmning som Åke o hans farsa ( i bästa fall ) inte har en suck att genomföra, rent kunskapsmässigt ligger det ljusår från "plana toppen på varkstadsgolvet". 3,5 hk cylindrar gav i bästa fall kanske 1,5 hk osv.
Hur som helst, var lite roligt att läsa att i princip allt som sagts om vedbotrimmning är påhitt o överdrifter
Det var någon tråd uppe här på forumet om en artickel där en kille lyckats kräma ur 12hk ur en MT50. Det är bra med effekt för att vara en 50cc då han behöll allt original, alltså han slipade och fixade med originaldelar för att uppnå 12hk och behöll 50cc någon kanske kan länka.Bomanrd skrev:Det stämmer med gamla moppar men inte med dt50, mt50 och nyare saker! Jag har både kört och meckat med yamaha dt, iofs 70 cc som gjort ca 90 km/h. Att få upp en 50cc i 90km/h är inga problem detta gör gileran med krökbrickan ur och om ni inte tror mig så har jag filmbevis.
De är ju det man väljer mellan när man ska köpa moppe.Mögel skrev:Ta aprilia rs 50 tex och den på annonsen vilken tror du är best i höga farter?
Annons bilden
Aprilia rs 50
philsson skrev:De är ju det man väljer mellan när man ska köpa moppe.
Du kunde åtminstonde gämfört 2 hojar i samma prisklass.
Jodå det finns det dom som gjör 70 eller 80 cc och trimpipa och lite annat jox så, och du HAHA på dej själv du!Oddjob skrev:haha det gör dom knappast
dom går väl 80-100 på mätaren.
Haha på mig?espa skrev:Jodå det finns det dom som gjör 70 eller 80 cc och trimpipa och lite annat jox så, och du HAHA på dej själv du!
Oddjob skrev:Haha på mig?
De flesta 70/75cc som finns till mopeder ökar inte varvtalet något speciellt
därmed ökar dom också mest acceleration, dom klarar nog av en tyngre drevning
men något speciellt snabbare går dom inte.
ska man ha upp den i 120+ så krävs det mer än det.
och så går inte varenda moppefukkos moppe.
Mr EmCom skrev:Men om man drevar upp, fixar 75cc, högkomptopp, effeksystem, stor förasar, sport luftfilter, kan man lätt få upp en moppe i 120+..
Mr EmCom skrev:Men om man drevar upp, fixar 75cc, högkomptopp, effeksystem, stor förasar, sport luftfilter, kan man lätt få upp en moppe i 120+..
tycker nog oxo att det är bättre att köra 125:a istället för vrål-trimmad moppe.. det var ju det jag gjorde
Maax skrev:Precis den typen av myten som artikeln slog stora hål i ( kom fan inte ihåg vad experten hette, har det på tungan men jag har för mig att det var han som är rikskändis för att vråltrimma 2-taktare...fan, jag vet ju vad han kallas...aaarg! )
Dom gjorde en trimmning med allt "godis" som finns över disk, typ 3,5 hk cylle, trimblås o gud vet vad...tror dom fick upp moppen i 70 ärliga km, inte mer. ( Kan slå lite på siffrorn, var ett tag sedan jag läste det men kontentan var densamma )
espa skrev:Jag kan inte förstå hur man redan som 17 åring kan hålla på och gagga och moralpredika som en intorkad gammal kuf. vart går gränsen tycker du? hur hårt man får trimma en moppe innan man är en idiot? och när man har nått den gränsen är man en ännu större idiot då om man köper en mc med liknande effekt , hade det varit ok om ns125 eller va den heter hade varit strypt till 15 hk, Vafan skoter mopparna kommer ju och blåser en bra bit över 100 nu för tiden då är det väll bättre med en hoj som är anpassad för den farten från början, eller?
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|