När jag var i moppefucko åldern så var det en kille på min skola som fick en ny moped, den skulle givetvis trimmas och det gjordes en helg då föräldrarna var borta (killen hade gott om pengar, så det blev köpesanabola till moppen)
När föräldrarna upptäckte att moppen var trimmad tog dom den till firman som hade sålt den och bytte in den mot en 125'a.
Motiveringen var ungefär samma som i annonsen, dels är det mindre olagligt, dels har en 125'a bromsar och väghållning för den farten, vilket mopparna då inte hade (jag reserverar mig för dagen moppar då dom ofta ser rätt bra ut på det området)
I mina ögon så är en 15 åring på en 125'a förmodligen en mindre risk än samma kille på en moppe plågad till 125'a fart.
Om killen som tjuvkör 125 kör snällt så kanske han inte ens blir stoppad i en poliskontroll, vilket _kanske_ drar ner tempot lite.
När det gäller fyrtaktsmopederna så finns det 110cc cylindrar att köpa till dom, så jag skulle inte sätta allt för stort hopp till att dom kommer att gå mindre fort i framtiden.
När föräldrarna upptäckte att moppen var trimmad tog dom den till firman som hade sålt den och bytte in den mot en 125'a.
Motiveringen var ungefär samma som i annonsen, dels är det mindre olagligt, dels har en 125'a bromsar och väghållning för den farten, vilket mopparna då inte hade (jag reserverar mig för dagen moppar då dom ofta ser rätt bra ut på det området)
I mina ögon så är en 15 åring på en 125'a förmodligen en mindre risk än samma kille på en moppe plågad till 125'a fart.
Om killen som tjuvkör 125 kör snällt så kanske han inte ens blir stoppad i en poliskontroll, vilket _kanske_ drar ner tempot lite.
När det gäller fyrtaktsmopederna så finns det 110cc cylindrar att köpa till dom, så jag skulle inte sätta allt för stort hopp till att dom kommer att gå mindre fort i framtiden.