Vilken sopa...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag var i moppefucko åldern så var det en kille på min skola som fick en ny moped, den skulle givetvis trimmas och det gjordes en helg då föräldrarna var borta (killen hade gott om pengar, så det blev köpesanabola till moppen)

När föräldrarna upptäckte att moppen var trimmad tog dom den till firman som hade sålt den och bytte in den mot en 125'a.
Motiveringen var ungefär samma som i annonsen, dels är det mindre olagligt, dels har en 125'a bromsar och väghållning för den farten, vilket mopparna då inte hade (jag reserverar mig för dagen moppar då dom ofta ser rätt bra ut på det området)

I mina ögon så är en 15 åring på en 125'a förmodligen en mindre risk än samma kille på en moppe plågad till 125'a fart.
Om killen som tjuvkör 125 kör snällt så kanske han inte ens blir stoppad i en poliskontroll, vilket _kanske_ drar ner tempot lite.

När det gäller fyrtaktsmopederna så finns det 110cc cylindrar att köpa till dom, så jag skulle inte sätta allt för stort hopp till att dom kommer att gå mindre fort i framtiden.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Röjås skrev:
"Hissen finns, men knapparna saknas"

"inte alla koppar i skåpet" som min tyska gammel-farfar tydligen brukade säga....

För övrigt tänker jag ta detta tillfälle i akt och erkänna att jag också körde trimmad moppe: en Peugot Fox som gjorde 50 (30-moppe) :hihi

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hehe... Apropå att erkänna sina egna gamla trimmade moppar..

Jag hade aldrig moppe, jag körde ju cross!

(Är det ett svar?)

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Hmm,,vad är problemet??
Killen har ju helt rätt!!
Hellre köra med en 125cc i 140km/h (150 he he) med något sånär bromsar, ram, etc,,än hålla på att harva i 90-100 km/h med en vinglig och wobblig DT50 med 70 cc utan bromsar, nästan iaf, eller nåt annat mopperunk.
Jag ser inte problemet!
Mogens.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
turbobiker44 skrev:
Hmm,,vad är problemet??
Hellre köra med en 125cc i 140km/h (150 he he) med något sånär bromsar, ram, etc,,än hålla på att harva i 90-100 km/h med en vinglig och wobblig DT50 med 70 cc utan bromsar, nästan iaf, eller nåt annat mopperunk.
Jag ser inte problemet!
Mogens.

Problemet är att fuckot ska ha en strypt BMX utan bromsar!!!

De där glinen är ute i trafiken ff, vi bråkar på 20-åringar som gör dumheter, men ska helt plötsligt försvara en 15-åring som med ett hårt pärons mognad ska framföra 130+ Kg i 150 blås??? Troligtvis enligt verkligheten även på gångvägar och skolgårdar mm som alla andra lunargangsters!!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Dawg skrev:
Den snubben har ju inte:

* alla får i hagen
* allt smör i kylen
* alla horn på kon
* hela huvet i mössan
*alla bestick i lådan
*alla proppar i skåpet

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Ähh grabben har ju rätt , klart det är bättre och köra den där än en vinglig moppe utan bromsar i nästan samma fart, kommer själv i håg när man svissade fram på gamla zundapp i 90 kanske lite mer i nerförsbacke med en bromssträcka på ca. 500 meter, hade nog varit mindre farligt med den där.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Förstår nt hur en del resonerar här, det är fanimej inte bättre alls. Accet på en moppe går inte att jämföra med en 125a ju, ska man få en DT50 te 90 lär man behöva en fin lång raksträcka och massvis med tålamod. En NS125F har faktiskt runt 25hk och sticker iväg över 100 på ca 10 sekunder ... Hur lämpligt är det egentligen ? Och det med olovlig körning eller bli tagen på en trimmad moppe, körkortstiden förskjuts väl i vilket fall som helst ?

Helt jävla idiotiskt.. :kocko

*Det flagnar i taket

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
turbobiker44 skrev:
Hmm,,vad är problemet??
Jag ser inte problemet!
Mogens.

Nu har du faktist lite fel.. För nya moppar (EU MOPPE) Har bättre bromsar än tex en äldre 125:a....

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
mini-knutten skrev:
"inte alla koppar i skåpet" som min tyska gammel-farfar tydligen brukade säga....

För övrigt tänker jag ta detta tillfälle i akt och erkänna att jag också körde trimmad moppe: en Peugot Fox som gjorde 50 (30-moppe) :hihi

Haha, känner jag igen "er hat nicht alle Tassen im Schrank" Förresten, att trimma moppe hör till bildningen!!

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457