Vilken sopa...

osten

........
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-05 , R6-01, Supersport R6
Hade oxå 125:a istället för moppe med mina föräldrars goda samtycke givtvis utan körkort dvs. Killen har en point faktiskt ,äremot så är det kanske inte helt seriöst formulerat men vad fan skulle inte bli förvånad om han får den såld . Väldigt många kommer att se annonsen pga bl.a denna tråden och förmodligen diverse tugg överallt av alla dessa moraltanter.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
lorkan skrev:
Vad tänker du då på ? CB 125 ? :hihi

Ta aprilia rs 50 tex och den på annonsen vilken tror du är best i höga farter?

Annons bilden
5607957610.jpg

Aprilia rs 50
rs50_repsolar_.jpg

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Mögel skrev:
Nu har du faktist lite fel.. För nya moppar (EU MOPPE) Har bättre bromsar än tex en äldre 125:a....

Hej Mögel.
Nja, det är nog du som har lite fel,,
När såg du senast 320 mm skiva och 4-kolvsok på en EU-moppe, som de flesta 125:eek:r har haft sen tidigt 90-tal??,,Jag vet att NSF:en inte har det,men jämfört med en liten tunn skiva på säj 200 mm och ett 2-kolvsok som de flesta EU-mopeder har(i sämsta fall 1-kolvsok), så är jag övertygat om att NSF 125:an stannar mycket snabbare, och på kortare sträcka) än en "sketen" EU-moppe!
Har jobbat med mc i 10 år, kört hoj i 28,,så jag tror mig veta. ;-)
Hälsar Mogens.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
* Ljuset är tänt men det är ingen hemma.

Var tvungen jag med...

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
turbobiker44 skrev:
Hej Mögel.
Nja, det är nog du som har lite fel,,
När såg du senast 320 mm skiva och 4-kolvsok på en EU-moppe, som de flesta 125:eek:r har haft sen tidigt 90-tal??,,Jag vet att NSF:en inte har det,men jämfört med en liten tunn skiva på säj 200 mm och ett 2-kolvsok som de flesta EU-mopeder har(i sämsta fall 1-kolvsok), så är jag övertygat om att NSF 125:an stannar mycket snabbare, och på kortare sträcka) än en "sketen" EU-moppe!
Har jobbat med mc i 10 år, kört hoj i 28,,så jag tror mig veta. ;-)
Hälsar Mogens.

Fy va du är gammal jag har inte ens levt i 28 år.. :lol
Men har du sätt dom nya mopparna eller dom har ju samma bromsar som min ninja.. (nästan :rolleyes: )

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
turbobiker44 skrev:
När såg du senast 320 mm skiva och 4-kolvsok på en EU-moppe, som de flesta 125:eek:r har haft sen tidigt 90-tal??

Vilka modeller som idag säljs >10.000:- har 320mm skivor???

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mögel skrev:
Ta aprilia rs 50 tex och den på annonsen vilken tror du är best i höga farter?

Annons bilden

Aprilia rs 50

Okej just Aprilia RS, som itne är ngn vanlig EUmoppe direkt, inte det folk tänker på först direkt när man hör "EUmoppe" ... Aprilian är ju en 125 med 50cc motor, det är väl ända skillnaden, så då jämför du en 125a från -03 med en 125a från -86 lr -87, det håller nt riktigt .. Tror nog att NSF med enkelskiva fram å 2kolvsok stannar bättre än de flesta "EU-moppar" (Klass 1)

Hela grejen att köra 125 som 15åring istället för trimmad moppe måste jag återigen poängtera hur korkat resonemang det är. 125an i detta fallet (NSF) väger 109kg torrt och har 25 pigga hästar i motorn jämfört med en tex DT från tidigt 90-tal som väger ca 70 torrt och har om man nu trimmar den som fan säg 8 hästar i motorn.. Det är inte direkt samma krafter att hantera ...

Jag kan jämföra med min 125a som gör knappt 50 i 1an, det är ungefär det de flesta moppar kommer upp i i 4ans växel... Det skiljer lite i accelerationen alltså.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
lorkan skrev:
Okej just Aprilia RS, som itne är ngn vanlig EUmoppe direkt, inte det folk tänker på först direkt när man hör "EUmoppe" ... Aprilian är ju en 125 med 50cc motor, det är väl ända skillnaden, så då jämför du en 125a från -03 med en 125a från -86 lr -87, det håller nt riktigt .. Tror nog att NSF med enkelskiva fram å 2kolvsok stannar bättre än de flesta "EU-moppar" (Klass 1)

Hela grejen att köra 125 som 15åring istället för trimmad moppe måste jag återigen poängtera hur korkat resonemang det är. 125an i detta fallet (NSF) väger 109kg torrt och har 25 pigga hästar i motorn jämfört med en tex DT från tidigt 90-tal som väger ca 70 torrt och har om man nu trimmar den som fan säg 8 hästar i motorn.. Det är inte direkt samma krafter att hantera ...

Jag kan jämföra med min 125a som gör knappt 50 i 1an, det är ungefär det de flesta moppar kommer upp i i 4ans växel... Det skiljer lite i accelerationen alltså.

Hur många 15 åringar kör omkring på en dt då??? Alla fjortisar här där jag bor kör iallefall runt på nya eu mopeder!!! Hur kom dt in i det hela om jag får fråga??

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Det ska vara en gammal härk, fippla ur en bricka är fusk. Själv så fick man farsans gamla moppe, en mcb ss50 som det införskaffades cylinder och förgasare till. Topplocket planades på golvet och luftfiltret slängde man bort.

Att 125 hojjar accar snabbare än en moppe är inte alltid sant. En dt med rätt monterat yoshimora kit eller en eu moppe trimmad på rätt sätt tror jag tar många 125:eek:r. Provade en kompis gilera h@k och den gick fasiken inte dåligt.

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
lorkan skrev:
Förstår nt hur en del resonerar här, det är fanimej inte bättre alls. Accet på en moppe går inte att jämföra med en 125a ju, ska man få en DT50 te 90 lär man behöva en fin lång raksträcka och massvis med tålamod. En NS125F har faktiskt runt 25hk och sticker iväg över 100 på ca 10 sekunder ... Hur lämpligt är det egentligen ? Och det med olovlig körning eller bli tagen på en trimmad moppe, körkortstiden förskjuts väl i vilket fall som helst ?

Helt jävla idiotiskt.. :kocko

*Det flagnar i taket
Jag kan inte förstå hur man redan som 17 åring kan hålla på och gagga och moralpredika som en intorkad gammal kuf. vart går gränsen tycker du? hur hårt man får trimma en moppe innan man är en idiot? och när man har nått den gränsen är man en ännu större idiot då om man köper en mc med liknande effekt , hade det varit ok om ns125 eller va den heter hade varit strypt till 15 hk, Vafan skoter mopparna kommer ju och blåser en bra bit över 100 nu för tiden då är det väll bättre med en hoj som är anpassad för den farten från början, eller?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
espa skrev:
Jag kan inte förstå hur man redan som 17 åring kan hålla på och gagga och moralpredika som en intorkad gammal kuf. vart går gränsen tycker du? hur hårt man får trimma en moppe innan man är en idiot? och när man har nått den gränsen är man en ännu större idiot då om man köper en mc med liknande effekt , hade det varit ok om ns125 eller va den heter hade varit strypt till 15 hk, Vafan skoter mopparna kommer ju och blåser en bra bit över 100 nu för tiden då är det väll bättre med en hoj som är anpassad för den farten från början, eller?

Eller så är det bättre om vi radar upp alla moppefuckon som kör som svin både på och utanför vägen och :machinegu

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
espa skrev:
Ho ho skärp dej, va våldsam du är. :hihi

Haha, nehe :tungan

Jag slår vad om att den största driften för det där är att impa på småbrudarna så att det får sig ett "skjut", då kan man väl hjälpa dem??? :banana

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
*han har slask i melonen
*han cyklar i badkaret

men om nu alla moppefucko köper 125:a så kommer ju någon och köppa en cbr600 och sen om några år så blir det en r1.
Nä det e ju ballare att ha en moppe som e trimmad som fan, för då kan man ju skryta med att den toppar 120km/h som oxå är en del av det roliga med moppe. själv körde jag en yamah Fs1 som toppade 60 som axade från alla andra (bla en senda derby) tills min inte gick fortare.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457