lorkan
Bannad
Mögel skrev:Nu har du faktist lite fel.. För nya moppar (EU MOPPE) Har bättre bromsar än tex en äldre 125:a....
Vad tänker du då på ? CB 125 ?
Mögel skrev:Nu har du faktist lite fel.. För nya moppar (EU MOPPE) Har bättre bromsar än tex en äldre 125:a....
lorkan skrev:Vad tänker du då på ? CB 125 ?
* Hissen har inte gått ända upp
Mögel skrev:Nu har du faktist lite fel.. För nya moppar (EU MOPPE) Har bättre bromsar än tex en äldre 125:a....
turbobiker44 skrev:Hej Mögel.
Nja, det är nog du som har lite fel,,
När såg du senast 320 mm skiva och 4-kolvsok på en EU-moppe, som de flesta 125r har haft sen tidigt 90-tal??,,Jag vet att NSF:en inte har det,men jämfört med en liten tunn skiva på säj 200 mm och ett 2-kolvsok som de flesta EU-mopeder har(i sämsta fall 1-kolvsok), så är jag övertygat om att NSF 125:an stannar mycket snabbare, och på kortare sträcka) än en "sketen" EU-moppe!
Har jobbat med mc i 10 år, kört hoj i 28,,så jag tror mig veta. ;-)
Hälsar Mogens.
turbobiker44 skrev:När såg du senast 320 mm skiva och 4-kolvsok på en EU-moppe, som de flesta 125r har haft sen tidigt 90-tal??
Mögel skrev:Ta aprilia rs 50 tex och den på annonsen vilken tror du är best i höga farter?
Annons bilden
Aprilia rs 50
Dregen skrev:TV är på men det koommer inge ljud... sorry..... var tvungen..
lorkan skrev:
lorkan skrev:Okej just Aprilia RS, som itne är ngn vanlig EUmoppe direkt, inte det folk tänker på först direkt när man hör "EUmoppe" ... Aprilian är ju en 125 med 50cc motor, det är väl ända skillnaden, så då jämför du en 125a från -03 med en 125a från -86 lr -87, det håller nt riktigt .. Tror nog att NSF med enkelskiva fram å 2kolvsok stannar bättre än de flesta "EU-moppar" (Klass 1)
Hela grejen att köra 125 som 15åring istället för trimmad moppe måste jag återigen poängtera hur korkat resonemang det är. 125an i detta fallet (NSF) väger 109kg torrt och har 25 pigga hästar i motorn jämfört med en tex DT från tidigt 90-tal som väger ca 70 torrt och har om man nu trimmar den som fan säg 8 hästar i motorn.. Det är inte direkt samma krafter att hantera ...
Jag kan jämföra med min 125a som gör knappt 50 i 1an, det är ungefär det de flesta moppar kommer upp i i 4ans växel... Det skiljer lite i accelerationen alltså.
Jag kan inte förstå hur man redan som 17 åring kan hålla på och gagga och moralpredika som en intorkad gammal kuf. vart går gränsen tycker du? hur hårt man får trimma en moppe innan man är en idiot? och när man har nått den gränsen är man en ännu större idiot då om man köper en mc med liknande effekt , hade det varit ok om ns125 eller va den heter hade varit strypt till 15 hk, Vafan skoter mopparna kommer ju och blåser en bra bit över 100 nu för tiden då är det väll bättre med en hoj som är anpassad för den farten från början, eller?lorkan skrev:Förstår nt hur en del resonerar här, det är fanimej inte bättre alls. Accet på en moppe går inte att jämföra med en 125a ju, ska man få en DT50 te 90 lär man behöva en fin lång raksträcka och massvis med tålamod. En NS125F har faktiskt runt 25hk och sticker iväg över 100 på ca 10 sekunder ... Hur lämpligt är det egentligen ? Och det med olovlig körning eller bli tagen på en trimmad moppe, körkortstiden förskjuts väl i vilket fall som helst ?
Helt jävla idiotiskt.. :kocko
*Det flagnar i taket
espa skrev:Jag kan inte förstå hur man redan som 17 åring kan hålla på och gagga och moralpredika som en intorkad gammal kuf. vart går gränsen tycker du? hur hårt man får trimma en moppe innan man är en idiot? och när man har nått den gränsen är man en ännu större idiot då om man köper en mc med liknande effekt , hade det varit ok om ns125 eller va den heter hade varit strypt till 15 hk, Vafan skoter mopparna kommer ju och blåser en bra bit över 100 nu för tiden då är det väll bättre med en hoj som är anpassad för den farten från början, eller?
Ho ho skärp dej, va våldsam du är.Dawg skrev:Eller så är det bättre om vi radar upp alla moppefuckon som kör som svin både på och utanför vägen och
espa skrev:Ho ho skärp dej, va våldsam du är.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |