mm det är kul men har inte 40k att lägga på hoj just nu och har svurigt att aldrig mer köra gamal skithoj som bara pajar.Vilken konstig fråga med den avataren på ett mc-forum?
Enduro som Skrotnisse säger...det är helt sjukt tungt för kroppen om man kör på rätt ställe, och i rätt tempo och ser till att köra riktiga pass.
Du skall ut i riktiga spår, inga svartspår med grusvägar och mysiga stigar, för då kan man lika gärma skita i det.
Absolut bäst är det att haka på polare som är lite snabbare i skogen - känner du ingen, leta dig ut till närmaste enduroklubb så löser det sig, det är bra folk som kör i skogen (med undantag för idioterna som spöade den där fotografen i fjollträsk då).
Crossbana är rätt tufft med, men riskerna är högre där - köra trött, och över sina begränsningar är farlig skit - det går lite för fort där för att det skall vara hälsosamt.
Skillnaden mot enduro är att skall man köra sig riktigt trött är det betydligt större risk för rejäla skador - innan man börjat hitta sina gränser och vet när man skall ge sig.
Jag har själv gått från att knappt ta mig runt det lokala elljusspåret på 3km, till att ta det ledigt under 13 minuter - och har kört seriös enduro i snart ett år, en sidoeffekt är att man måste träna på sidan om för att orka köra hårt i skogen..
/J
Kul men snor dyrt glömde säga att jag är klädsamt fattig och troligen kommer va et ett halvår till (Tills jag har sparat till dom saker jag vill ha)Klättring såklart
Person 3. Efter som det är jag med 8 kg muskler mer och 4 kg fett mindre.Gå ju förtås inte att avgöra vilken gren som kräver bäst fysik, vad är bäst fysik för något ?. Lika svårt att avgöra vilken mc som är bäst,just bäst på vad ?
Vem har tex. bäst fysik av en dessa personer ?
Person 1. vikt 70 kg, låg fett procent, 170cm lång.
Person 2. vikt 80 kg, låg fett procent, 180cm lång.
Person 3. vikt 90 kg, låg fett procent, 190cm lång.
Person 4. vikt 60 kg, låg fett procent, 190cm lång.
Person 4 passar kanske skitbra för tressteg har har bäst fysik just för det ändåmålet.
Person 3 har troligen mycket bättre fysik just för tex. spjut eller kulstötning.
Det är så svårt att just mäta "bäst fysik", en gymnast kanske har förmågan
utt utveckla mycket kraft under lång tid, en maratonlöpare har dock förmågan att utveckla mindre kraft men under mycket lång tid.
Efter att ha ha haft en gymnastiserande tjej, skulle inte tro det.Gymnastik, tveklöst.
Som sagt hade jag tänkt köpa enduro (möjligen cross då det gav mer adrenalin) igen ivår och det är lite det jag ska ha fysiken till men jag vill tränna nått annat.Prulle får prova.
Själv varvar jag MTB körning i skogen 1-1,5 timmar med styrketräning sedan 4 veckor
Enduroåkning planeras till veckan, har ju hotat med att köra ifrån SGM.
Så han har slutat att köra i Gröndal pga det
Problemet är att man lätt lägger av efter ett par månader
BDSM?
MMA (Ultimate fighting) tror jag liger högt upp på den listan. Otroligt vältränat folk som tävlar på toppen.
Det är därför så många av dem har universitetsexamen då?Otroligt hjärndött folk också. Fast jag antar att det är den typen som söker sig till sådana sporter.
@TS : Vill minnas att jag hört att längdskidor ska vara extremt konditionskrävande och allsidigt. Åkte själv mycket när jag bodde i Umeå och visst fan blir man tokslut om man håller lite tempo. Tror det är ganska skonsamt för kroppen också.
EDIT: Balett! FTW
Det är därför så många av dem har universitetsexamen då?
Om jag också får tycka så verkar nästan alla i toppen av MMA vara bra mycket vettigare än toppen i basket, fotboll, hockey mm.
Gymnastik, tveklöst.
Taekwondo? Taekwondo är ju det mest trista man kan utöva i kampsportsväg (och titta på också för övrigt, två fjollor som står och markerar träffar ).OS-sportens mest fysiskt krävande gren är just Taekwondo
Gå ju förtås inte att avgöra vilken gren som kräver bäst fysik, vad är bäst fysik för något ?. Lika svårt att avgöra vilken mc som är bäst,just bäst på vad ?
Vem har tex. bäst fysik av en dessa personer ?
Person 1. vikt 70 kg, låg fett procent, 170cm lång.
Person 2. vikt 80 kg, låg fett procent, 180cm lång.
Person 3. vikt 90 kg, låg fett procent, 190cm lång.
Person 4. vikt 60 kg, låg fett procent, 190cm lång.
Person 4 passar kanske skitbra för tressteg har har bäst fysik just för det ändåmålet.
Person 3 har troligen mycket bättre fysik just för tex. spjut eller kulstötning.
Det är så svårt att just mäta "bäst fysik", en gymnast kanske har förmågan
utt utveckla mycket kraft under lång tid, en maratonlöpare har dock förmågan att utveckla mindre kraft men under mycket lång tid.
Taekwondo? Taekwondo är ju det mest trista man kan utöva i kampsportsväg (och titta på också för övrigt, två fjollor som står och markerar träffar ).
Taekwondo är dessutom inte ens i närheten av boxning när det gäller fysiska krav på sina utövare.
Kul men snor dyrt glömde säga att jag är klädsamt fattig och troligen kommer va et ett halvår till (Tills jag har sparat till dom saker jag vill ha)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|