Vilken sport kräver bäst fysik?

Vill du kombinera, brottning, boxning. Grym fysträning och få ut alla aggresioner du kan tänka dig= Shootfighting.

Jag tränar Shoot + Crossfit. www.crossfit.com

Testa det i ett halvår så får du se på resultat.

Taekwondo? Taekwondo är ju det mest trista man kan utöva i kampsportsväg (och titta på också för övrigt, två fjollor som står och markerar träffar :trött).

Taekwondo är dessutom inte ens i närheten av boxning när det gäller fysiska krav på sina utövare.

Det är som mitt tidigare inlägg säger hur trist du än tycker att det är ;)

Ha en kul helg.

Breakdance!

Kolla den här snubben, snacka om fysik :näsblod

[YOUTUBE-ID]H2gw9VE16mo&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Gymnastik är en OS-gren liksom Taekwondo.

OS-sportens mest fysiskt krävande gren är just Taekwondo - så Prulle:

bli ingen fjolla som i spandex som hjular runt lite utan ta dig till Po-Eun i Malmö och börja träna Taekwondo. Det kommer revolutionera ditt liv ;) (till det bättre, baserat utifrån det jag läst om dig på SH)

Varför mäta gren mot gren gällande fysik? känns som en förvuxen penisförlängningsdiskussion.

Tycker gymnaster har grym fysik men jag vet också att Taekwondoeliten har grym fysik då jag har tränat några ggr med Olof Weibring (som deltagit i VM).

Varför mäta gren mot gren gällande fysik? känns som en förvuxen penisförlängningsdiskussion.

Tycker gymnaster har grym fysik men jag vet också att Taekwondoeliten har grym fysik då jag har tränat några ggr med Olof Weibring (som deltagit i VM).

Räkna till tio...

De gjorde ett test i Athen 2004 och kom fram till att det var just Taekwondon som var den mest prestationskrävande grenen.

Gymnaster har mer statisk träning än oss pyjamasfjantar ;)

Nu hör ju inte det här till ursprungsfrågan men jag tuckte det var rätt kul.

Tidningen "cykling" (tror jag den heter) gjorde en Tour de France special, där dom listade hur mycket mat dom stoppade i sig när dom cyklade.
För att såna som jag skulle förstå det så hade dom översatt det till BigMac&Co.

(nu höftar jag siffror ur luften bara, men typ: )
22st på morgonen
18st under dagens cykling
8st efter dagens slut.

Ändå fick dom inte i sig tillräckligt utan kroppen förbrände även muskelmassa under touren...

Själv så äter man skräpmat på måndag så får man inte på sig kostymen till helgen....

Räkna till tio...

De gjorde ett test i Athen 2004 och kom fram till att det var just Taekwondon som var den mest prestationskrävande grenen.

Gymnaster har mer statisk träning än oss pyjamasfjantar ;)
Du råkar inte ha någon länk till testet då? Har du läst det, eller har du bara fått det berättat? Låter konstigt att Tae-Kwon-Do skulle vara mer krävande än många andra sporter, och på vilket sätt?

Gäller det syreupptagningsförmåga tror jag t.ex. simmning och 3000m löpning är värre

Jag säger bara kampsport, tränat Ju-jutsu i 13 år och där tränar man fysik, kondition och motorik. Alla tränar med andra i liknade nivå och man blir motiverad att träna mer om någon annan e lite bättre. Har även tränat 1 år Kickboxning och det är en kampsport man kan bli bra på fort. 2 års träning och man e hyfsad bra i sparring. Allt annat måste man tränat sen man va liten för att man ska bli bra i det, jag syftar på gymnastik, fridrotter och bollsporter.

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...