grillchirre
Bryt mönstret...
Undra om det var dig jag såg rulla på Terminalvägen i måndags mellan 13-14:00?
Tänkte också på det, men tror att man måste va bokförd i sverige då eftersom den kollar på ens personnummer o ser var man bor
Jag har själv en CBR 954 och kör IFs hondaförsäkring. Halvförsäkring. Tycker inte den är så oförmånlig som många påstår..Visst det är 15 kakor i självrisk på stölden, det skall man ju veta om. Betalar aningen över 10000:-/år för att hojen är äldre än 4 år. Hur gammal man är spelar ingen roll (jag har precis fyllt 25).
Jag ser det såhär. Jag har en hoj som är värd 50-60 papp. Om den blir stulen så dras 15 kakor av på min ersättning och då får man lägga till lite från sparkontot och köpa ny hoj. 15000 svider för mig som är industriarbetare, (och säkert för dom flesta andra också) men den månadskostnad som blir på försäkringen är oslagbar för den hojen (har ju prestanda som räcker och bli över för dom flesta, inkl mig).
Det är bland dom snyggaste hojorna som gjorts också i mitt tycke
Har garage och håller tummarna helt enkelt.
Om jag hade försäkrat den i något annat bolag så pratar vi 1500+ i månaden för halvförsäkring och då börjar det sticka iväg lite väl mycket tycker jag.
vad kostar det i usa att försäkra o liknande ???
min har man råd att äga http://www.blocket.se/vi/17101608.htm?ca=4_s
Hade jag en flong ny cbr skulle jag överväga den sk hondaförsäkringen men knappast med en hoj värd 50-60k som du skriver att du tror din är värd. Det är sant att IF erbjuder något lägre premier vid tecknande av märkesförsäkring men att påstå att deras deal är oslagbar tycker jag är att överdriva. Ring runt o kolla de andra bolagen så ska du se att de billigare av dessa inte är jättelångt efter.
"Billigaste" månadskostnaden jag fick fram när jag ringde alla bolag (observera att jag ringt till alla bolag), bortsett från IFs hondaförsäkring, var på 1500 nånting. För halvförsäkring då. I mina ögon så är 900:-/månad som jag nu betalar därmed oslagbart. För mig alltså. Deras helförsäkring med 25K i självrisk på vagnskadan är dock en helt annan grej.
För mig var det mindre skillnad när jag letade på min 06:a -07 kan jag säga men det är kanske oväsentligt eftersom förs-premier är jäkligt varierande från pers till pers. Har du tänkt på vad som händer med din premie om du slår ut de 15 laxarna du får pynta i självrisk vid en ev stöld? Med tanke på att övriga bolag ligger på 3-6000kr / självrisk. 15k är ju rena rånet så det är inte så konstigt att de kan sänka premien några hunkor då.
För att inte tala om vagnskadan som du ju nämde.
Japp jobbar där och tog hjen till jobbet i mån. så va jag .. körde du då?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|