Vilken sporthoj under 30 papp?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Doable skrev:
Alltså, summa sumarium:
Fireblade, zxr750 och zx6r är prisvärda sporthojar under 30-strecket.
Har ni inga andra förslag? I och med att jag även lider av beslutsångest, vill jag ju att det ska bli lite mer sport. Nån mer vettig båge måste det väl ändå finnas? :tråkad

Klart det finns: GSXR 750 :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sålde också av min ZX6r i dagarna för 25K. Riktigt bra pris faktiskt.

Körde baugen i 1000 mil ungefär, riktigt roliga mil. Hade gått 4500 vid försäljning. Stämplad bok till 3300. Resten gjort av mig. Ett gäng delar och finfin puts.

Rekommenderas starkt. Nackdelen är ju som sagt den att folk övervärderar sitt gamla skrot nåt fruktansvärt. Men men. Lycka till...

Bild på min nån timme innan försäljning.

Last edited:

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
Är det inte bättre o spara pengarna till våren och kanske kliva upp på 96-97'or istället för 90-94??

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
hållundan skrev:
Sålde också av min ZX6r i dagarna för 25K. Riktigt bra pris faktiskt.
Den såg ju fin ut. Hade nog kunnat ge 26 för den :7peta
Men det är som du säger. Det mesta är övervärderat...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Doable skrev:
Den såg ju fin ut. Hade nog kunnat ge 26 för den :7peta
Men det är som du säger. Det mesta är övervärderat...
Den har nog lätt gått för 27K skulle jag tro, men köparen var så trevlig så det blev 25K. :)

Jag känner som du, jag ska fan också köpa en ny båge innan vintern. Så det blir förhoppningsvis GSXR750 innan frosten kommer.

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Varför inte kolla nån utomland tysk.. ev.. kan få bra årsmod. för 30 papp.. :)

Denna va ok tycker jag och ca pris 26 000 med resa ca 28 000 det går alltid pruta..:)

Bifogat

• Honda.JPG
    Honda.JPG
    62.9 KB · Visningar: 119
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Doable skrev:
Hade en sådan 93:a på G för nån dag sedan, men det var en annan som han före. Bastard! :4skrika

Ja, sånt är lite surt :( Ska man vara ärlig (trots att man är Suzukifrälst) och petig så hade gsxr 750 blivit lite på efterkälken i början av 90-talet, i jämförelse tex med Fireblade. 1990 får nog anses som den bästa årgången med den fantastiska luft/oljekylda motorn.

Har en polare som funderar på att sälja sin zx9r -94 som han köpte 97 (två ägare innan). Det är en riktigt fin hoj...om du vill så kan jag kolla med honom.

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Jag har haft en zx6r-95 i fem år nu och den har bara funkat perfekt hela tiden. Snabb och smidig i förhållande till priset. Nu vurpade jag tyvärr med den i regnet under bike week, så jag håller på att laga en kåpa som skrapades. Om det skulle vara intressant så kan jag släppa den för lite under trettio om du kan leva med kåpskrap.
Har haft en FZR600 tidigare och den funkade ganska bra också men Ninjan känns mycket morderna, mer lättkörd och snabbare. Fireblade har i mitt tycke en aldeles för stor tank, man får ju stretcha för att få in tanken mellan benen. Har man suttit på en 125Rhoj känns det som att ha en container mellan benen. Men motorn är ju fin.
ZXR:en är ganska stor också (har bara kört 93:an), tung men den funkar säkert om man är 1,90. Är det inte 122hästars versionen så känns den slö.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Pelvan skrev:
Ja den är faktiskt riktigt billig,, och det är en riktigt rolig hoj dessutom. Jag ger 500spänn/påställd månad halvförsäkrad och 130kr/mån avställd hos IF.

500 spänn per månad?! Jag skulle få ge 2500kr/år för halvförsäkring! Då är jag 18 år, men bor iof inte mitt i centrum

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Mr San skrev:
Varför inte kolla nån utomland tysk.. ev.. kan få bra årsmod. för 30 papp.. :)

Denna va ok tycker jag och ca pris 26 000 med resa ca 28 000 det går alltid pruta..:)

+ att den skall regas här i swe. = 2500:- Alltså 30.500:- :va

Min kan man få för 28k

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Tack för alla fina svaren. För tillfället lutar det mest åt en Fireblade. Gillade först inte riktigt formen på dem, men nu tycker jag den är grym. Ska bara ta o provköra en oxå o se om jag gillar...

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Ni som har/haft eller provkört fireblade. Vad tyckte ni om hojen? Jämför gärna med andra körupplevelser. Är det nåt dyrt som gått sönder på den ni äger/ägt?

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
Doable skrev:
..och missa 2 månaders hojkörning. Är du galen eller? :fatta!

Bättre det än att vara olycklig med en kanske halvrisig hoj i slutet av April nästa år :huvet

Köp en hoj i vinter istället,, en zx6r 98-99 för 40k så du slipper skruva till sommarn..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept