Vilken sporthoj?

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Runken skrev:
Blade 00-01 skall du ha.
bra hoj. skottsäker motor. Grymt lättkörd. Funkar på längre etapper om man har högre kåpglas.

:tummenupp
sålde min i våras och har gråtit blod sen dess

Kan bara hålla med! Den är nästan lika stark som en tvin på lägre varv (över 4000 rpm) och man åker ifrån posör-tomtar på nya Gixxer1000 och R1 utan att gå över 7000 rpm :hihi
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
RF 900 är skön att åka på. Finns massor av kraft... Dock är den inte så dyr som du har tänkt dig. Kanske drygt 50000.- för en -98. Du lär inte bli besviken på prestandan. Kawa zx9 lär ju också vara bra från -98 och nyare.
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
ChrilleR1 skrev:
Man får en ruskigt fin Mille för 60 kanske en 01 till åmed...

:va Hittar du en mille nyare än 98:a för under 60kkr som man inte behöver skämmas för?? Så varsågod!! :tummenupp De finns inte!! Å de vill man inte ha när man kan få en japan ca:-02 till -03 för samma peng!!
 

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Grått hus i skogen
Hoj
Superduke
ja nån -98 lär man knapast hitta.........som DU säger dom finns inte :rolleyes: Ocj en riktigt fin 99-00 får man för under 60.
robman skrev:
:va Hittar du en mille nyare än 98:a för under 60kkr som man inte behöver skämmas för?? Så varsågod!! :tummenupp De finns inte!! Å de vill man inte ha när man kan få en japan ca:-02 till -03 för samma peng!!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
RSV_Ante skrev:
jag är 184 å har inte suttit på nån sporthoj (bak) som är bekvämare än millen..
Innan -98??????
jag har åkt bakpå R1 -98 Gixxer 750 -98 och zx9r, samt en -99 Mille och millens plast mellan kutsen och fotpinnen är ju för fan vass. känns som om den ska gnaga av benet på 500 meter ju.

det jag menade med innan 1998, gällde zx9r. jag tycker inte man ska köpa en sån, soim är tillverkad innan 1998, då den uppgraderades till en mycket bättre cykel än >1997 då.
:tummenupp
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
robman skrev:
:va Hittar du en mille nyare än 98:a för under 60kkr som man inte behöver skämmas för?? Så varsågod!! :tummenupp De finns inte!! Å de vill man inte ha när man kan få en japan ca:-02 till -03 för samma peng!!
kom inte millen -99?
:va
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
crashtestdummy skrev:
kom inte millen -99?
:va

Exakt!! :tummenupp Å jag har inte sett nån för under 62kkr!! Som inte är i bra skick.. :7peta Så varför då köpa en så gammal hoj när man får en japan från detta sekel?? Så om ni hittar en mille från -99 för under 60kkr i bra bruksskick så visa mig den!

ChrilleR1 skrev:
Man får en ruskigt fin Mille för 60 kanske en 01 till åmed...

:confused:Så de blev en 99-00 denna gång?? Hur blev de med 01:an till 60kkr i ruskit bra skick?!? :7peta
 
Last edited:

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Grått hus i skogen
Hoj
Superduke
Så de blev en 99-00 denna gång?? Vad du menar med det förstår jag inte.. Jag hävdar fortfarande att du kan köpa en 01 Mille för 60kkr´har själv blivit erbjuden mer än en....
robman skrev:
Exakt!! :tummenupp Å jag har inte sett nån för under 62kkr!! Som inte är i bra skick.. :7peta Så varför då köpa en så gammal hoj när man får en japan från detta sekel?? Så om ni hittar en mille från -99 för under 60kkr i bra bruksskick så visa mig den!



:confused:Så de blev en 99-00 denna gång?? Hur blev de med 01:an till 60kkr i ruskit bra skick?!? :7peta
 

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Grått hus i skogen
Hoj
Superduke
Du har inte kollat blocket.se någon gång...
robman skrev:
Exakt!! :tummenupp Å jag har inte sett nån för under 62kkr!! Som inte är i bra skick.. :7peta Så varför då köpa en så gammal hoj när man får en japan från detta sekel?? Så om ni hittar en mille från -99 för under 60kkr i bra bruksskick så visa mig den!



:confused:Så de blev en 99-00 denna gång?? Hur blev de med 01:an till 60kkr i ruskit bra skick?!? :7peta
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
ChrilleR1 skrev:
Du har inte kollat blocket.se någon gång...

Jo han har ju det. Senast idag! Eftersom jag blev nyfiken på att se om jag hittar någon sån! Men inte de... Så jag undrar om du var svettig när du vaknade ur din dröm? När du säger att du har fått flera erbjudanden om såna? Kan du inte visa mig ett? :va För jag vet då inget! Å skulle då heller inte villa ha nått äldre än min -04:a iaf! :rofl
Å fördet andra så var du bara sju år gammal när jag satt på min första hoj lagligt!! Å -89 fick jag mitt tunga mc kort.. Å så har jag kört Ducce i nästan tio år, bytte märke när dom kom med nya modellen 999 ifjol. Tyckte inte den var lika bra som 998:an! Så då prövade jag en Aprilia RSV1000R å den var bara så djävlar skön.. Sten stabil kurv maskin... :rofl

iofs! Så kan jag ju köpa en GSXR1000 -05 för en ca: 20-30kkr också.. Men då är den djävligt het.... :7peta
 
Last edited:

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
ChrilleR1 skrev:
Så de blev en 99-00 denna gång?? Vad du menar med det förstår jag inte.. Jag hävdar fortfarande att du kan köpa en 01 Mille för 60kkr´har själv blivit erbjuden mer än en....

ja nån -98 lär man knapast hitta.........som DU säger dom finns inte Ocj en riktigt fin 99-00 får man för under 60.

Jag svara bara på din fråga ser du! :D
 

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
Blackbird är det bra drag i samt trevlig körställning vet dock ej hur passagerare har det
 

All-in!

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Västervik
Hoj
Fajjerbläjde...Igen!:)
Runken skrev:
Blade 00-01 skall du ha.
bra hoj. skottsäker motor. Grymt lättkörd. Funkar på längre etapper om man har högre kåpglas.

:tummenupp
sålde min i våras och har gråtit blod sen dess


Köpte min i våras, och jag gråter blod varje minut jag inte grenslar den!!
Blade 929 är det som gäller! :banana :tummenupp
är 184cm lång och har kört ca 45mil i sträck utan problem
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
All-in! skrev:
Köpte min i våras, och jag gråter blod varje minut jag inte grenslar den!!
Blade 929 är det som gäller! :banana :tummenupp
är 184cm lång och har kört ca 45mil i sträck utan problem

45mil?? Fan de är ju bara drygt två timmar på hojen det! De hinner man väll inte bli trött på!! :va
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
Firebladen ser onekligen underbar ut. Vad ska man tänka på vid köp? Verkar finnas i 900, 929 och 1000...?
Vad får man för 60 000(årsmodell, antal mil, etc)?
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
robman skrev:
Finns väll ingen sporthoj som är skön för passagerare!? om dom inte är extremt kortväxta! Bara mer eller mindre oskön! :)

[besserwisser]

:fakta enligt engelska two wheels only är nya gixxern en högst bekväm hoj för både passagerare/förare. I deras 'International King of Bikes' tävling slogs den bara av Triumph Sprint ST.

[/besserwisser]
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Yadis skrev:
Firebladen ser onekligen underbar ut. Vad ska man tänka på vid köp? Verkar finnas i 900, 929 och 1000...?
Vad får man för 60 000(årsmodell, antal mil, etc)?
tjena,har en 929 00a som jag gav 59 för.skit schysst hoj,har åkt ninja innan oxå sköna cyklar.om det fortsätter regna kan du få ta min för 55 :)
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
mini-knutten skrev:
[besserwisser]

:fakta enligt engelska two wheels only är nya gixxern en högst bekväm hoj för både passagerare/förare. I deras 'International King of Bikes' tävling slogs den bara av Triumph Sprint ST.

[/besserwisser]

:) De kan hända att den är bekväm föratt vara i sporthojs facket?? Men den kommer ändå aldrig vara skön att åka på där bak!! När man sitter bak på en sporthoj är de nästan samma sittställning som man har på skithuset! Fast du har knäna närmare hakan på hojjen.. :D Så då kan du prova att sitta på skithuset i en ½timme så får du se vad som händer med dina ben? Då börjar sockerdrickan rinna till! :rofl Men annars är gixxern en kanon hoj! Var i valet å kvalet att byta till en -05 i våras.. Men jag hejdade mig! Kan ju inte byta hoj varje år.. :(
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top