Vilken tjänstebil ska jag välja?

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
V70 finns för 300 med tygklädsel och snik utrustning. Läder, automat och lite lull lull så pratar vi 330-350 efter rabbat.
Men vi pratade XC70 och den är dyrare.

Fortsätt läsa i tråden:

Dom är väl sänkta i pris va? När du köper tjänstebil går dom på nybilspriset, inte det dom säljs för när dom stått i hallen x-antal månader.

Edit: http://www.blocket.se/halland/Volvo_XC70_II_D3_33821355.htm?ca=3&w=3 nedsatt från 338, så det är under 350k.

Okey, visste jag inte.
Såg nu att listpris hos Volvo låg på 358k t.o.m.
333k för 2WD.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag lånar tråden lite, ska beställa ny tjänstebil och chefen har fått en fix idé om att vi måste åka Subaru. ..

Hade dom funnits i diesel och automat så skulle jag inte tvekat. En kanondragare för mej som är husvagnsåkare. Ska komma till hösten enligt Subaru (mailade dom).

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det beror väl på lite vad du har körning,i stan så är ju automat guld värt men kör man landsväg så spelar det lite mindre roll.

Jag kör manuell i stan och det funkar bra om har handsfree och lär sig skriva utan att titta på vad man skriver.

Kör mycket långa sträckor på landsväg, 40-60 mil/dag är vanligt förekommande. Skriver så j-a fult att jag knappt kan läsa vad jag skrivit om jag suttit vid ett bord, så automatlådan underlättar en hel del i bilen.

Lär välja bil innan semestern så jag missar tyvärr dieseln med automat :(

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Var o provkörde Passaten igår och den är helt okej att köra. Ska man dock ha den man vill så är det 6 månaders väntetid...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Var o provkörde Passaten igår och den är helt okej att köra. Ska man dock ha den man vill så är det 6 månaders väntetid...

Minst!
Jag har väntat sedan jan feb någon gång och ska få min i september som det ser ut nu. Skulle levereras denna vecka.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...