FettSnok
96% enligt läkaren
Som han skrev i sitt första inlägg: Kia Sportage kanske ingen bil man hoppar av glädje när man hör namnet, men man får en helt fullutrustad bil för ca 350 000 och det är där som maxpriset ska vara.
jaja jag såg det
Som han skrev i sitt första inlägg: Kia Sportage kanske ingen bil man hoppar av glädje när man hör namnet, men man får en helt fullutrustad bil för ca 350 000 och det är där som maxpriset ska vara.
Var det inte Skoda Yeti som blev Jeremy Clarksons nya favorit?
jaja jag såg det
Säkert. Den har ju fått skitbra kritik. Men då hade jag valt Tiguan i stället. Nästan samma pengar men garanterat bättre andrahandsvärde.
Lite som att välja superb istället för passat.
Man får en fullsmetad passat för 320k vilket är samma som för skodan.
Var det inte Skoda Yeti som blev Jeremy Clarksons nya favorit?
Du behöver inte bli ledsen, det löser sig
Jag tycker det är lite snålt att man inte får köpa tjänstebil för mer än 350k. Det är fasiken inte mycket man får pricka i på önskelistan om man ska hålla sig under 350.
Folk borde vara glada att de får en tjänstebil för 350 000 kr. Fundera på hur mycket du behöver dra in varje månad för att ta den kostnaden privat på din egen lön och hur mycket du själv behöver dra in till företaget för att få in din egen lön samt kostnader för tjänstebilen och annat som hör till din tjänst. Att säljare blir flåsade i röven för att uppnå vissa säljmål har nog sin förklaring om man börjar bryta ner kostnaderna.
Funderar på vilken tjänstebil jag ska välja.
Bilen jag ska ha är en diesel, automat, kombi och helst fyrhjulsdrift.
De alternativen jag tittat på är:
Kia Sportage kanske ingen bil man hoppar av glädje när man hör namnet, men man får en helt fullutrustad bil för ca 350 000 och det är där som maxpriset ska vara.
VW Passat är väl helt okej bil, lite tråkig kanske men men
Volvo V60 med lilla dieseln och ingen 4WD.
Saab 9-3X tyvärr ingen 4WD
Subaru är inget jag vill ha, inte Hyundai IX35 eller Honda heller, kanske någon fransos kan fungera.
Några åsikter?
Ja, ju mer jag funderar desto närmare Passaten kommer jag. Det är något jag inte kunnat tänka mig så sent som i förrgår, men var inne i deras showroom igår och passaten såg helt klart trevlig ut. När kommer årsmodell -12?
Volvos stolar är väl inte heller direkt imponerande. Jag har bara åkt några modeller men ingen av dom har ju haft något sidostöd över huvud taget.
Edit: Det jag sett av mercans stolar så ser dom helt OK ut. Jag har inte provsuttit men hört kommentaren: Dom är ju inte lika kramgoa som t.ex. BMW's sportstolar.
Ja, ju mer jag funderar desto närmare Passaten kommer jag. Det är något jag inte kunnat tänka mig så sent som i förrgår, men var inne i deras showroom igår och passaten såg helt klart trevlig ut. När kommer årsmodell -12?
Volvos stolar har vunnit massor med priser så det är dig det är fel på serru!
kollat på något på alfa romeo?? ett bilmärke som blir bättre o bättre här i swe
Jo, det går att få, men när man plockar ihop samma saker på superben som på passaten blir passaten billigare...Inte alla som erbjuder kombi, automat, diesel samt fyrhjulsdrift. Superben gör det inte, där får du välja bensin-6:an istället. Om de inte har börjat med det nu, konstigt vore det annars. Tidigare kunde man ju inte ens få Passat i denna kombo men det bör man kunna få nu
Ingen Honda CR-V. Accorden ser ganska trevlig ut.Honda CR-V?
Kan du tänka dig att vara utan 4wd skulle jag kolla på Honda Accord Touring..
Inte första gången det är fel på mig. Men jag gillar dom INTE! En tight skalstol som kramar om en ordentligt är det bästa.
kollat på något på alfa romeo?? ett bilmärke som blir bättre o bättre här i swe
3km är ju verkligen cyklings(alternativt moppe) avstånd juJag har en sambo men det är så svårt att kramas i bilen så jag köper bilar med stolar som kramas istället
Fast ja... Min nuvarande åka till jobbet häck kramas inte speciellt mycket men den kör jag bara 3km åt gången.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |