Vilken utrustning har ni?

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
tycker du det är snyggare att ha röda handskar, blått skinnställ gula pjuck å lila mc lr? eller alla kanske ska köra svart för att va en svensson lr nått, vet inte riktigt vad du vill komma med unge man.. :va

Vad jag försöker få fram till er ungdomar:tummenupp är väl att det är lite ghey att färgkoordinera sina "kläder" i tron om att man då blir "fräck". Ungefär lika ocoolt som farbröder som inte bara köper HD utan även hela klädpaketet av HD i tron om att dom då ser "farliga" ut i hopp om att civilister skall tro att de är med i HA:D

Men vem vet, kanske bara jag som har dålig smak och därför inte lägger någon större tid på att färgkoordinera min utrustning...
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Vad jag försöker få fram till er ungdomar:tummenupp är väl att det är lite ghey att färgkoordinera sina "kläder" i tron om att man då blir "fräck". Ungefär lika ocoolt som farbröder som inte bara köper HD utan även hela klädpaketet av HD i tron om att dom då ser "farliga" ut i hopp om att civilister skall tro att de är med i HA:D

Men vem vet, kanske bara jag som har dålig smak och därför inte lägger någon större tid på att färgkoordinera min utrustning...

Eller så köper man det tycker känns rätt för en själv, utan att en gheyfobisk besserwisser ska lägga sig i hur andra klär sig
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vad jag försöker få fram till er ungdomar:tummenupp är väl att det är lite ghey att färgkoordinera sina "kläder" i tron om att man då blir "fräck". Ungefär lika ocoolt som farbröder som inte bara köper HD utan även hela klädpaketet av HD i tron om att dom då ser "farliga" ut i hopp om att civilister skall tro att de är med i HA:D

Men vem vet, kanske bara jag som har dålig smak och därför inte lägger någon större tid på att färgkoordinera min utrustning...

Jag är en ganska praktisk kille normalt och skulle aldrig köpa utrustning bara för att den är snygg!

Men om man köper hela sin utustning när man ska börja åka mc så finns det väl inte en människa som köper saker som inte stämmer överrens eller?

Visst jag är lite fåfäng och det kan uppfattas som negativt eller konstigt av vissa män. Men ofta är det samma killar som i slutet av kvällen med ansiktet fullt med snus och 3promille går hem med Lena Handén...
 

Salle1428

#3520
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 999
Citerat från ett annat forum:

Puckeln är ENDAST till för att minska luftmotståndet o inget annat. många är de läkare som förbannar dessa pucklar. puckeln kan bevisligen skada nacken i fallet då du kan få en sträckning av nacken över puckeln, alltså en typ av whip-lash. När du sedan skall läggas på bår måste puckeln bort vilket kan vara både tidskrävande och farligt, beroende på typ av skada.

De irländska roadracing-läkarna som varje år ser ett o annat svär kraftfullt över dessa pucklar.

Det finns massor av bra ställ utan pucklar, men vill du ha "rejs-ställ" är det numera endast de av motard-modell som inte har dem. har rossi puckel (som ju dessutom ofta fylls med vatten o diverse elgrunkor) så måste ju jag också ha det.
 

Andreas.J

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Kågeröd
Hoj
-97, Yamaha thundercat
Spyke kondom
KBC kruka
ride north pjuck
ride north platta
halvarssons (vet inte vad dom heter) handskar

hur gay vissa än tycker färgkombo är så går allt i vitt/silver/svart...
på köpet en silverfärgad dunderkisse
 

Hudik

Guest

Ha, samma, nä LIKA ställ som jag :D

visabild.php
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
jag kommer åka omkring med det här i sommar:)
hjälmar
Shoei X-spirit II Kiyonari 2 TC-6, Agv GP-tech rossi rep
sedan är jag riktigt sugen på en arai rx-7gp rc
jackor
Halvarssons Carat, STR Induz, Berik alien x8
byxor
Halvarssons Safir, mo´cycle jeans, Berik LP-5927
handskar
halvarssons excellent och wire, berik 8087
stövlar/skor
Tcx competizione s gtx och X-square, Alpinestars harlem

Halvarssons ryggskydd Buckler
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Shoei XR-1000
Halvarson Handskar
Halvarson ställ MED puckel då jag fick ett bra pris på det begagnat med i stort sett oanvänt.
Halvarson ryggskydd (bäst i testskyddet 2010)
Alpinestars Smx kanske nått?
Och billigt o bra underställ från Lidl :):)

Har inte alla modellbeteckningar i huvudet och kläderna ligger i sverige och jag är i norget.
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
najs outfit ;-)


och das boots är ett par grymt sköna alpinestars!

boots_alpinestars_supertech_r_white_black_vented_2.jpg


Blir nya gloves till våren, måste in å prova nya helt enkelt, för dom jag har nu har dessvärre ingen innerhand alls kvar, helt utnötta :D

Funderar på att köpa likadana Supertech. I så fall köper jag dem från nätet, men undrar lite gällande storlek på dem. Kör idag med ett par Sidi Vertigo stl 45. Vet du om Alpinestars generellt anses som stora eller små i storlekarna?
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
vilken rossi hjälm är du intresserad av?
jag har rossi dream time tror jag att den heter.
 

creare

Guest
Caberg v2r solo med rök-visir (80%)
En röd-svart typ av cross-skyddsjacka (typ exakt samma utseende som alpinestars exemplar)
Vanliga svarta gloves
biltema-textil-brallor
biltema-boots

inför denna säsong blir det nya, svarta skinnbrallor, nya handskar i färgen vit och nya skor, troligen nån variant av alpinestars. Sen om plånboken tillåter i mitten av sommaren så blir det en ny kruka i färgerna rött/svart/vitt/grått med spegelvisir.
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
Vet inte riktigt vad den heter, men den ser ut så här i alla fall.

Måste vara minst storlek L

oki den har jag inte sett den tidigare
annars så har vi den här i våran butik kan kika om vi har L om du är intresserad?
 

Bifogat

  • helmets-agv-street-gp-tech1.jpg
    helmets-agv-street-gp-tech1.jpg
    148.9 KB · Visningar: 113
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top