Min RS999 är lite trängre än Nolan N62'an i samma storlek. Ljudnivån är också något högre. Men sen väger den betydligt mindre också
Tackar tackar för snabbt svar..
Då var det lite som jag misstänkte..
Min RS999 är lite trängre än Nolan N62'an i samma storlek. Ljudnivån är också något högre. Men sen väger den betydligt mindre också
Ni som har Marushin hjälmar. Hur är dessa? Sitter bra? Någon som läst tester på? Hur är ljudnivån i dom?
Någon som jämfört med tex Arai eller Shoei?
Är ju riktigt snygga iaf och bra priser..
Ni som har Marushin hjälmar. Hur är dessa? Sitter bra? Någon som läst tester på? Hur är ljudnivån i dom?
Någon som jämfört med tex Arai eller Shoei?
Är ju riktigt snygga iaf och bra priser..
ett litet utplock av min garderob
kan det inte bli vår NU...
Jag har en Marushin TNT888 Shivan Dragon (en rosa såklart så det måste matcha hojen)...
Sitter bra på huvudet men ljudet i den är definitivt högre än i min gamla som var en NZI Vitesse (vilken iofs är en väldigt tyst hjälm)...
Kan ej jämför amed andra märken då jag inte har haft andra hjälmar än dessa två..
RS2 Carbon är lätt som en fjäder, men brusigare än en Arai Chaser. (Som även den anses vara rätt brusig). Men den har en annan stor fördel - större synfält i uppkant. Nu ser jag utgången av kurvorna på bana. Med Chasern tittade jag upp i stoppningen.. Har klara och mörkaste visiren. Har inte sett spegelvisir. Hjälmen är tajtare över öronen på mig vilket gör att jag bara kan ha mjuka öronproppar. Apotekets proppar som sticker ut och är sammanbundna med snöre trycker och skaver. Något sämre ventilation än Chaser. Men den har ju superventilation så jag kan leva med det.
Nästa vardagshjälm blir nog en Shoei. Eller om något nytt finns som är tystare än Chaser utan att tappa ventilation.
Det är mo´cycleVad är det för märke på dom jeansen?
den här är rätt skön, undrar om det är dainese eller?
Det är mo´cycle
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |