Vilken v-twin ska man välja????

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Jag är i bytas-tankar och har provkört några nya modeller men inte riktigt fastnat för nånting annat än v-twin mullret. Så det enda jag vet är att jag SKA HA en v-twin men frågan är: Vilken ska jag välja???? Hjälp mej för helvete annars kommer min polare att vinna över mej till "Ducati-monster-sidan" och det får väl inte ske.

Kände att jag bara måsta lägga till följande text:

Många som läst den här tråden och bara förespråkar risbrännande rad-4:eek:r, tänker inte på att det faktiskt var en ducati som tog hem MotoGP serien förra året, dvs alla rad-4:eek:r hamna efter i tabellen och om Casey Stoner skärper till sej och inte lägger omkull sej varje tävling när han leder med 3-4 sekunder efter 3 varv så kommer nog rad-4:eek:rna få ligga kvar efter Ducatin i tabellen i år igen.

:yoparty kommer jag att få skit för att jag skrev det där nu eller???:yoparty

Last edited:

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Helst inte helt naket, åker det nu å man får ju klamra sej fast som en bäver i en stubbe när det passerar 150. Kvartskåpa typ firestorm eller helkåpa.

Och ursäkta min okunnighet men vad är Touno för skapelse? Har inte hört talas om förut, men den ser frän ut på bilderna.

Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Ska det vara naket? Touno då.

Tuono? inte en chans, KTM Superduke! :yoparty

Ska du ha twin med kåpor så köp en ducati 900 SSIE, 916, 996, 998, 1098 eller aprilia rsv 1000rr, SL Falco eller Suzuki TL1000S, TL1000R, SV1000 eller Honda SP1,SP2, VTR eller Skramlaha vad dom nu heter.

Så nu har du lite att välja på.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Helst inte helt naket, åker det nu å man får ju klamra sej fast som en bäver i en stubbe när det passerar 150. Kvartskåpa typ firestorm eller helkåpa.

Och ursäkta min okunnighet men vad är Touno för skapelse? Har inte hört talas om förut, men den ser frän ut på bilderna.
Aprilia Mille men utan kåpor. Fin hoj, bra komponenter. Tänkte på texten över din avatar, "KÅPOR? Naket är alltid bäst!!!!!!!" därför.

Med kåpa så, själv kör jag Firestorm och det kan rekommenderas. Aprilia Falco, Suzuki TL eller varför inte just Aprilia Mille. Honda SP1 eller 2 är en drömhoj.

Last edited:

Snipern

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Hoj
KTM 950 SM -07,zx-6r
ktm superduke:yoparty eller 950/990 supermoto. Bättre än så blir det inte.:näsblod

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Tuono? inte en chans, KTM Superduke! :yoparty

Ska du ha twin med kåpor så köp en ducati 900 SSIE, 916, 996, 998, 1098 eller aprilia rsv 1000rr, SL Falco eller Suzuki TL1000S, TL1000R, SV1000 eller Honda SP1,SP2, VTR eller Skramlaha vad dom nu heter.

Så nu har du lite att välja på.
Aprilia Tuono för KTM, alla dagar i veckan :yoparty
Yamaha TRX antar jag att du syftade på ovan. Fin hoj, men ingen V-twin. MT-01 är en helt annan grej i mina ögon.

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Fan det finns en hel del alltså. Polaren kör en monster s4r tror jag den heter, helt sanslös mc, lite synd på utseenedet bara.

Fulgeten

Jomenvisst..
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Gixxer 1k k8
sv1000s är en otroligt trevlig hoj! bra på allt :) o ljudet.. hade dubbla devil racer i kolfiber på min. alla andra hojjar lät som moppar :yoparty

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
Kör själv en tl1000s och hade en sp1 innan.

Har faktiskt roligare på den billigare tl:en.....

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Hej:D
Det fins inte så mycket att välja på:yoparty om man vill ha väghållning och ett gött muller:D :D Skaffa en Aprilia mille så har du allt:tummenupp

:D :tuttar :D :tuttar

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Vilken prisklass hade du tänkt dig?

Runt 50 K finns ju TL1000R, SP-1, Aprilia m.fl.

I högre prisklass finns ju vadsomhelst...

...... Köp min vetja... kom med ett bud :tummenupp

/ Rickar

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Om utseendet spelar stor roll rekommenderar jag RSV:n, råare får man leta efter ;) Här är min pärla:

visabild.php

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Ja fy faaaen, RSV:n är gudomligt snugg, men lappen på den känns lite väl stor. Kanske får 40-45 för min i inbyte, slänger jag på en 20:a på det så borde jag nog fan hitta nått häftigt ändå.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln