Vilken v-twin ska man välja????

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Ducati
Bara att handla en Ducce. Ap Rilia i all ära, men om du kör sönder skiter får du inga delar till den på minst 6 månader. Reservdelsleveransen lämnar en hel del att önska. Jap crap överväger du väl inte ens så då återstår bara Ducce. jag skulle satsa på en 1098r fast räcker inte pengarna så duger 1098s. Står en fin på ItaliaBikeCenter.com i arboga.

/ C
 

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
CBR1000RR
Går faktisk i samma tankar, var sugen på Aprilian rätt så länge men inga återförsäljare i området, inga delar. Har haft Honda tidigare och SP1/2 är drömhojen men Firestorm har billigare försäkring och finns t.o.m. 05-or under 60 papp.
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Jag hade nog köpt mig en Mille. Verkar vara vettigaste köpet, om man inte tänker på reservdelar osv...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ang det där med kåpor eller inte kommer en liten fråga:

Vill du verkligen spendera så mkt tid över 150?

Jag bytte bort R-hojarna just för att få ned farten lite.. Åker SuperDuke nu och har roligare på den än nåt annat, oavsett effekt. Den går att skjutsa med utan gnäll bakifrån, den håller gott för bana (BotT vinnare -06) och är råare och definitivt busigare än 99% av kåphojarna..

Jag släpper min, men din budget verkade kanske lite snäv, du hittar säkert nån som gått 1000 mil + inkl. lite lull-lull för de pengarna dock!

Ska du inte spendera jättemkt tid med att krypköra i stan så är den alldeles, alldeles underbar... Å andra sidan är ju knappast sporthojarna mkt bättre.
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Många pratar om hur svårt det är att få tag i delar till Aprilia. Har själv en Aprilia och beställt lite orginal prylar till den via handlare, tog inte direkt lång tid, 3 veckor.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Superduke är en perfekt alround hoj. (Stad, småvägar och bana)

Relativt billig försäkring (Bilsport & Mc)
Grymt chassi och bromsar
"Lagom" toppeffekt med mycket bra vrid
Stryktålig
Bra pris på begagnade (mindre bra för de som har köpt en ny:gnissla )

/Magnus
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ducati Hypermotard eller Monster fast med lite mer motor..typ Testastretta ?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hmmm - jag hade någon teori om att det skulle vara bra för livhanke och körkort att åka kåplöst - men en resa på en låne-shiver på motorväg senare så...nänä - jag tyckte nog det var mest drygt, och när man hämtade den nyservade Millen kändes det som hemma igen. :)

Men jag är ~190 och 100 pannor - vinden har lite att ta tag i. :D

Det enda jag inte saknade från kåpan var turbulensljudet runt krukan, kåplöst ger mycket lägre vindbrus inne i hjälmen.

/J
 

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Växjö
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Nytt? Moto Morini Corsaro! 1200 cc, 140 hk, 123 nm och tonvis med attityd!!!
Eller som "budgetlösning" en beggad Cagiva Raptor 1000, V-Raptor eller Xtra Raptor: Suzukis SV1000 motor i Monster-liknande hoj. (Samma designer) Visst är det naket men det går att nå varvspärren på Anderstorp (drygt 240 enligt mätaren) och ändå tycka att det är j-vligt kul! Bäver-stubbe? Tja, kanske lite...
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Bara att handla en Ducce. Ap Rilia i all ära, men om du kör sönder skiter får du inga delar till den på minst 6 månader. Reservdelsleveransen lämnar en hel del att önska. Jap crap överväger du väl inte ens så då återstår bara Ducce. jag skulle satsa på en 1098r fast räcker inte pengarna så duger 1098s. Står en fin på ItaliaBikeCenter.com i arboga.

/ C

Om man gör på fel viss så visst kan man få vänta så länge... Men gör man på rätt viss så tar det inte längre än till andra märken, man måste bara veta vart man ska handla ifrån :tummenupp
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Bara att handla en Ducce. Ap Rilia i all ära, men om du kör sönder skiter får du inga delar till den på minst 6 månader. Reservdelsleveransen lämnar en hel del att önska. Jap crap överväger du väl inte ens så då återstår bara Ducce. jag skulle satsa på en 1098r fast räcker inte pengarna så duger 1098s. Står en fin på ItaliaBikeCenter.com i arboga.

/ C

Det låter som att du inte har haft nån prilla:va
Jag har fått vänta max 10 dagar på grejor till mina Prillor:D

Så det gäller att höra sig för innan man beställer.
Jag tar mina grejor från AF1 Racing, Hygliga priser och snabba leveranser:tuttar
Jag skulle gärna vilja ha en 1098:tungan MEN det kostar för mycket:yoparty Grejor till ducken går att få hem till hygliga priser med:tummenupp
En sak är säker:yoparty Ingen Risbrännare på min gård längre:arsele

:D :D :D :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top