Vilken v-twin ska man välja????

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Nya CBR/RVF kanske?
honda_cbr_2008.jpg


Honda_1.jpg


sååå vacker så man får :näsblod

I rest my case... :)
 
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
RVFen ska ha det, men cbr vet jag inte.

jag skulle ha valt RVFen.. efterssom jag har lillebrorsan, och vad är inte en lillebror utan en storebror!?
Inget alls!
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Bara jag som tycker att ljuddämparna på nyare hojar ser fördj*vliga ut? Som tex på CBR'en längre upp här på sidan? Grisfult.
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Monster är en moppe jämfört med SD eller Tuono..
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Monster är en moppe jämfört med SD eller Tuono..
Det finns väl ca 84 olika monster. Minsta var luftkyld 400, största är på 1100 och där emellan finns de vätskekylda varianterna med R-motorerna på +130 hästar. Men som 50-kubikare tror jag inte att den finns ;)
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Hypermotard

Jag lade precis handpenning på en Ducati Hypermotard 1100s. Jämfört med KTM 990SM, KTM 690SMR och Husaberg FS 650e är den The Bomb. Jag provkörde allihop. Visst, vad gäller ren och skär stuntåkning i trappor och liknande får den på tafsen av Husan. Men i allt annat så vinner den. KTM 990SM var helt plågsamt gubbig och svampig i chassit. Dessutom är KTM som helthet betydligt mera slätstruken och lättsmält än Ducati med remdrivna desmodromiska kamaxlar, torrkoppling, oslagbart läte och enastående motor.

Vill du ha den ultimata storstadshojen så är Ducati Hypermotard svaret du letar efter. Visst den kostar mycket, men den har tappat färre tusenlappar än en KTM när du sedan skall sälja den.
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Det finns väl ca 84 olika monster. Minsta var luftkyld 400, största är på 1100 och där emellan finns de vätskekylda varianterna med R-motorerna på +130 hästar. Men som 50-kubikare tror jag inte att den finns ;)

Hehe, nej det har du nog rätt i. Provkörde en kompis Monster 600-nånting
med en ganska svag motor. Den kändes verkligen inte värd sina pengar,
med tanke på hur lådan och kopplingen lät. Men jag inser förstås att det
finns Monster med rappare motorer:)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Monster kom -94 och har funnits i en mängd olika varianter. M400, M600, M750, M900, M620, M800, S4, S4 Fogarty, 695, 696, S2R 1000, S4R Testastretta, S4R S Testastretta, S4R S Tricolore, M695 Dark, S2R etc. etc.
Svagaste på 43 hästar upp till strax över 130 hästar. Kommer säkert med 1098-motorn snart också.
Några av dem är alltså helt konkurrenskraftiga med både Super Duke och Tuono om man är ute efter hästarna bara :)
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Om du (trådskaparen) hade tänkt att lägga ca 65k på att köpa en twin, så tycker jag att du ska deffinitivt satsa på en RSV-R Factory! Väntaru en månad eller 2 så är det inte omöjligt att du hittar en för runt 70k (2004 - ). 5000 till för att äga en av de bästa v-twinnar "of all time" är värt det, tro mig!
Har haft och provat några hojar i mina da'r och kan säga såhär att Aprilian var i särklass den bästa hojen jag någonsin ägt/kört!
Helt underbart vrid, ljudet är gudomligt, accelerationen hårresande och komponenterna - specillt öhlinsdämparna - de bästa på marnaden.
Med tanke på vad man får för ca 70k så finns ingen annan hoj som kommer i närheten :yoparty

Aprilia forever.... :tummenupp

Lycka till!


Mvh
Dio
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Vill du ha en billig twin kan jag gladeligen rekomendera TL1000-S.

Har haft min i två säsonger nu och blir mer och mer nöjd med den. Bra med kraft och mycket skönt ljud. Sedan att försäkringen ligger hyfsat låg och inköpspriset är bra gör ju inte ont.

Du får en sjysst maskin för 30-40k.

Tycker man sedan om att extrautrusta med div bling och grejer finns det massor att tillgå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top