Vilken var din RR höjdpunkt/bästa upplevelse 2006

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
För min del som är gammal och talanglös så hade jag satt ett mål att äntligen komma under 1.10 på Knudan i ERF långloppsserien, det låter kanske konstigt att sikta på en sådan medioker tid men i ERF ska man inte bara lägga ett par snabba varv, man måste orka köra hela racet, kör man dessutom omkull så förstör man hela tävlingen för sina team kollegor.

Det som krävs är alltså att köra i ett tempo som man behärskar, att chansa håller inte i längden, dessutom måste man köra mjukt för att spara på däcken.

Vi valde att köra med Martinus Ratretta eftersom hans hoj för tillfället verkade fungera minst sämsta av dom RR hojarna vi brukar använda, Ratrettan är duktigt fulmekad och givetvis lackad med biltemas mattsvarta race färg, fjädringen är mjuk och svampig och påminner om en gammal raggarbil.

Jag är otroligt nervös inför kvalet eftersom jag aldrig någonsin har provat Ratrettan, jag går på toaletten 37 gånger och börjar fundera, varför gör jag detta, det här är ju farligt, jag måste vara dum i huvudet.

Martinus går ut som förste man i kvalet och lägger skapliga varvtider, efter 12 minuter kommer han in och jag äntrar gunghästen och styr ut från pit lane.

Jag tar det lugnt det första varvet och känner lite på hojen, efter långrakan så försöker jag bromsa med två fingrar men får snabbt ut alla fyra fingrar eftersom frambromsen är distinkt som en tvättsvamp.

Gott om pulver är det dock i liket och framhjulet lyfter gärna på fyran, detta resulterar i vobbel på hela rakan, nu börjar dock kännas lite bättre och jag går in för förarbyte, RRacer tar över rodret och defilerar runt ett par varv.

Vi kvalar in som 26:a av 34 team, inte speciellt bra men det spelar inte så stor roll eftersom racet kommer att hålla på i sex timmar.

Line up och flaggan faller, Martinus löper likt en skadeskjuten antilop över banan och slänger sig på hojen, alla kommer iväg snyggt och prydligt, men det dröjer inte länge förens det börjas vurpas till höger och vänster.

Jag tar andra stint och vinglar runt bland ambulanser och räddningpersonal ett par varv tills pace caren släpper fältet, nu är det bara att bita ihop och ladda, körningen börjar stämma och jag hitter ett lagomt tempo.

RRacer tar tredje stint och kör så det ryker, vi har redan börjat klättra i tabellen och allt klaffar perfekt med tankningar, mat, kaffe och förarbyten.

Martinus tar fjärde stint och kör stabilt, jag tar femte stint och nu känns allt kanonbra, fotpinnarna blixtrar i kurvorna när jag i slutet av mitt sista pass lägger en hög 1.09 tid, jippie nu är mitt mål uppfyllt hinner jag tänka innan Proact vurpar framför mig i lito.

Jag håller mig dock på hjulen och lämnar över till RRacer som skall ta nästsista stint, dock kroknar RRacer redan efter 20 minuter och Martinus får köra mer än en timme innan målflaggen faller.

Vi landar på en hedrande 16:de plats av 34 team och det är vi väldigt nöjda med.

Detta är meningen med livet.
 

Bifogat

  • DSC00085.JPG
    DSC00085.JPG
    138.4 KB · Visningar: 260

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det kör/racemässigt roligaste var att först ligga ca 200-300 meter bakom Miinin och Racer-Tobbe på ERF på Atorp, för att sen plocka in avståndet och när man väl var ikapp köra om båda två inom några kurvor. Miinin satt på en K5-K6 Sukki, Tobbe på Fagersjös endurance-hoj och jag på Humlans hoj.

En annan kul grej var att bromsa sig förbi Mårtensson på Sviesta och samtidigt fundera på om man skulle ta Watz samtidigt. Nu ångrar man sig lite för det hade nog gått!

…mer kul var att bromsa sig förbi Jorpes in i chikanen på Mantorp, två gånger. Varför var det då så kul? Jo jag hade aldrig kört där tidigare, men det hade han på STCC.
Lite samma grej med Lind som fick smaka på spö då jag tog honom på innern in i första högern på Mantorp.
Fick även nöjet att bli omkörd av Kim Jensen på Mantorp, men då körde jag om honom ett par varv senare och drog ifrån!


Det var nog en ganska kul sommar trots allt!:)

Edit: Lika bra att fylla på med roligheter når man ändå är igång!

Återigen på ERF på Mantorp så hände en lite kul grej. Jag gick ut på sista stinten och låg sjua vill jag minnas. Plockade några framför mig och till slut fick jag P4 på tavlan samt ett gäng sekunder ner till trean som tydligen var Bäsen i Highsider Racing. Jagade ikapp honom och i hans iver att hålla mig bakom sig så gjorde han ett misstag och jag var förbi. Eftersom jag visste att han var bakom så slog jag inte av på tempot utan ville verkligen vara trea i mål. På de sista varven så var folk som förbytta. De körde kors och tvärs över banan och långsamt gick det. Ilsken som fan blev jag och skrek i hjälmen samtidigt som jag fortsatte att elda på och köra slalom mellan alla andra. När jag kom in i mål fick jag höra att både jag och Bäsen hade kört tre varv för mycket! :D Mitt snabbaste varv satte jag på det tredje sista varvet i racet.
 
Last edited:

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
min hojdpunkt var innan sasongen startade...

forsta gangen jag provade min 250. saaaatan :rock :lol
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Bikeweek.

Första gången jag var där och hade riktigt roligt med trevligt sällskap och mycket körning.Många sköna minnen i vintermörkret, ser fram emot nästa år.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Måste säga Åsen, första deltävlingen, regn, ledde i en halv sekund, fick en bra start och masskrasch resulterade i att jag undrade vart fan alla tog vägen :confused: Slog av på tempot och där flög Marcus Eriksson föbi, pjuh, äntligen någon att följa efter. Låg sen tvåa och sedan trea ett bra tag, sen blev det rödflagg och jag lyckades krascha bort en given fjärdeplats efter omstarten!!:mad: Dessutom bowlade jag omkull Lindén som var 20 sek efter mig på papperet, ha!!
Okej, nu är man igång..
Falkenberg, satte persbästa med över 1 sek, slog DonQ också, äntligen! (Tidmässigt asso, han körde inte rejset).
MEN, bäst av allt var A-torp, efter årets bästa (läs sämsta) start låg jag sist!!! Men ja va nå jävulskt snabb i regn, så en efter en plockade jag folk. Skrämde nästan Ove ut ur start/mål vänstern, hehe, tog hela gänget, mossberg, Jorpes m fl men pricken över i var när jag stekte Jim Funck på yttern i karusellen! Han skrattade bara sa han och tänkte att det där går aldrig.. Han hade rätt, när det återstår 3 varv och jag ligger 10 så kraschar jag efter gamla start/mål, yummie! :gnissla

Fan vad jag älskar racing! Ses grabbar, ska ut å råna bank!
 

Bifogat

  • anderstorp..JPG
    anderstorp..JPG
    66 KB · Visningar: 87

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
oscar skrev:
2646243 mer kul var att bromsa sig förbi Jorpes in i chikanen på Mantorp, två gånger. Varför var det då så kul? Jo jag hade aldrig kört där tidigare, men det hade han på STCC.


Detta har aldrig hänt. Det förnekas!

Om det har hänt så beror det på att jag inte ville krascha Packalens bajk med 4 h gamla sulor.

Men Oskar. Snäll som jag är unnar jag dig denna glädjen och ser fram mot att visa :arsele till dir nästa år!

Puss :D

Mrlind skrev:
2646587 , hehe, tog hela gänget, mossberg, Jorpes m fl men pricken över i var när jag stekte Jim !

Ok. Detta har hänt. Men du körde över din förmåga :pannkyss
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kan det bli mer perfekt än racet som jag bara ledde i 40 meter? Rookie-SM på a-torp, där jag klättrar ner från speakertornet, hoppar på den perfekt preppade hojen, varmkörd och klar, rullar ut till start och har som mål att hänga med dom snabba grabbarna. Vattensprutet i slutet av rakan är otroligt, ser topp-3 försvinna men tänker; Racet går ju över fler än 2 varv. Har en kul fight med Roger Karlsson, kör om på rakan men blir ombromsad på gamla startrakan. Ser P4 på depåtavlan när jag kör ut på sista varvet och tänker att nu ska jag bara förbi Roger. Bromsar senast efter rakan och ser några varvningar. Vågar inte slå av nånting eftersom Roger ligger bakom, så varvningarna klaras lätt av innan opelkurvan. I ingången till karusellen ser jag ett par hojar till, pressar för att inte Roger ska komma ikapp och tar en hoj i depåkurvan på rent jävelskap. Korsar mållinjen med ett stort lyckligt leende på läpparna, 3:a på årets första race är inte så kasst! Bäst av allt, jag visste att Roger var bakom:arsele .
Rullar sakta in i depå och är lite förvånad över att alla hurrar. När hjälmen åker av säger jag till oscar: Kul att komma 3:a!!! -Vaddå 3:a, säger oscar, du vann ju!! Det visade sej att det jag trodde var varvningar i opelkurvan var han som låg 2:a, och varvningen i depåkurvan var ledaren! Alltså var jag i ledning 40 meter, men det var de viktigaste meterna av racet:)
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Allt var skit 2006.
Utom Brno och speciellt då pappa Backlund kom och undrade om jag inte kunde visa spår för William som körde 7 sekunder långsammare än mig. Det passet låg vi och körde om varandra hela tiden, skitkul verkligen! Så han sänkte sig 7 sekunder och på racet senare ytterligare 5! Det var roligt fast jag fick dyngstryk! :tummenupp

Edit: Hmm, jag glömde visst MotoGPfinalen på Valencia då jag träffade Team Toth och Jeremy Burgess. Det får väl klassas som den absoluta höjdpunkten fast det inte var så mycket "egen" RR över det direkt!


Sen var första ösregnsracet racet på Anderstorp våldsamt kul också då jag låg säker tvåa med galet mycket släpp i alla kurvor tills jag släppte bromsen lite lite för sent och gick omkull! Disappointed!
 
Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Alla gånger Alicia och jag åkte och tränade på Sviesta tillsammans. Det var verkligen lärorikt. RR är en typisk chey-grej, precis som att backa med släp. :)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Första 9an på Åsen efter att inte ha kört på ett jäkla tag. EM-poäng, ombromsningen av Funken i sista böj på STCC-finalen, femteplatsen på premiär-ERF på Anderstorp och där jag efter min stint kommer in och tror vi kanske ligger tia och min förvirrade meck Andreas säger "Ah, jag vette fan men vi leder nog". Och det gjorde vi också. :)

Annars var det en halvblek säsong...
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
anja skrev:
2646884 Alla gånger Alicia och jag åkte och tränade på Sviesta tillsammans. Det var verkligen lärorikt. RR är en typisk chey-grej, precis som att backa med släp. :)

Haha backa med släp är väl inte våran grej kanske. Tur att vi är starka så att vi orkar dra runt det för hand istället :rolleyes:

Turerna med Anja glöms inte bort i första taget. Gångerna det gick kanon och gångerna det gick som skit. Roligast var när jag av någon anledning tog Anja på yttern i Esset och bromsade om någon annan i Torparn.
Det var ett sånt där lyckat varv. Sen alla gånger jag sniffade henne i arlset och hon drog mig ur varenda kurva. Någon nackdel ska man väl ha för att väga det dubbla än vad hon gör :huvet

Vurpan på Gelleråsen var den första i min karriär så den får man ju inte glömma.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Får nog också lista ett par grejjer som var höjdpunkter i år.

Men den som nog var årets bästa höjdpunkt var nog IDM på Nürburgring. Kanonväder, man blev bemött som om man var nån slags kändis där, allt kändes som att det var racing på riktigt där nere men samtidigt så hade man en känsla av att man var där på semester och körde för att det var kul bara. Banan verkade passa mycket bättre för den typen av hoj jag kör. Kunde använda lite andra körtekniker och jag kände att jag utveklades av att vara där och köra. Lärde känna min hoj lite bätttre på ett par punkter där och fick till körningen till att passa mer den hojen. Hade bra race där vi låg i en 4-mannaklunga halva racet igenom och jag kämpade för allt jag hade för att hänga med. Blev 9:a där. Raffe å jag hade hur kul som helst den helgen. Blir ett av dom bra minnena av 2006. :)

Annars var en av dom andra höjdpunkterna att jag fick köra i team med 2 svenska mästare i. Eller 3st om man får räkna teamägaren. Eller kanske 4st om man räknar in en förare som hyrde in sig för ett race.. Var lärorikt för mig och jag hade ingen press på mig då jag lugnt kunde känna mig som 3:dje-föraren. Synd att dom andra hade lite för mycket strul under säsongen dock.. Själv tog jag poäng i alla serier jag körde i - SM, NM, EM och IDM.

En annan höjdpunkt var faktiskt när Ullis highsidade med 125:an på Brno. Har aldrig sett nån så glad över att ha flygit av så högt över styret! " -Fy xxx vad effekt den hade!!" Hon hade fått instruktioner om att köra lite försiktigt några varv för att det satt en ny vev bl.a i den motorn. När hon hade kört sina 8 varv som vi kommit överens om så slog hon på fullt vilket knappt höll i 2 kurvor. Förmodligen hade däcken svalnat av för mycket under fiskörningen.. Man lär sig nått nytt varje gång. Även som mekaniker. Nästa gång får nog inkörningen ligga på ett eget pass.. :) Att Ullis räddade en sån egentligen dålig situation att ha kraschat med att vara på sånt glatt humör blev ett bra minne. Även hennes körning på Linköping under racet var en höjdare, förutom hennes start. Kändes som att det började lossna lite med dom problemen som var i början av säsongen.

Att sätta min snabbaste varvtid på mitt näst sista varv på EM:et på Kga var rätt kul det med. Det retade en del i min klass att jag körde snabbast på varv 29 eller vad det var. Sånt är alltid kul när man kan bjuda på nått så ofarligt att reta sig på! ;) På samma bana sen på SM så körde jag ganska jämna varvider. Skilde bara 1sek mellan det sämsta varvet och det bästa under dom 20 varven. Kändes rätt okej att ha på papper att man tog i allt vad man kunde under hela racet. Hade iof velat köra en snabbare bästa tid..

Att ha kvalat in som 2:a på ett SM var nog det mest oväntade resultatet i år. Sånt är också kul.

Körningen på sista racet känns som ett av årets bästa kör-prestation från mig. Fick till känslan för att bromsa hårdare, senare och kunna gå in hårdare in i kurvorna. Tog mig bara 2 säsonger för att fatta hur man gjorde på en sån hoj.. Men kul att man nån gång fick till bra känsla för det. Är jag nöjd med iaf. Hoppas den känslan sitter i till nästa år bara. . :gnissla

Just d. Oscars körning med 125:an var också kul så länge det varade.. Synd bara att en sån simpel grej som en liten tapp på bromsoket skulle säga upp sig rätt var det var under racet. Annars var allt perfekt där med och en rolig grej.
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mitt bästa minne var nog på Anderstorp. Säsongens första tävling. Spöregn i stort sett hela helgen. Det gick så långsamt så att Melvin hade kunnat springa brevid kändes det som. Man ville bara att målflaggen skulle vevas snart. Dock var man ju snuskigt torr och varm innanför skinnstället eftersom sambon fick på mig ett regnställ innan rejset.

När äntligen målflaggan visade sina aldrig tidigare så fina färger kändes det förjekla bra att ha rullat in och tatt första poängen för säsongen.

Sen har det varit grymt att haft med sambon, Tintin och Melvin på tävlingarna som stöd!
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Shit, glömde min ombromsmning av Ove på mantorpfinalen, fan vad den satt skönt! Fick stänga honom med huvudet! :D
 

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Skövde
Hoj
RMZ450
Måste nog säga Brno i våras, var helt otroligt häftigt för en total novis som mig.

Annars är det nog efter en träning på Gelleråsen när jag varv på varv pressar som en idiot och inte fattar varför jag kör så kass. Till sist satte jag nytt pb på banan men fattade ingenting, förrän jag kom hem och gick igenom hojen. Det visade sig att jag stressmekat när jag satt på nya däck och att en liten distansbricka blivit skev till bakaxeln. Vips så hade jag inget slack på kedjan och mao ingen direkt bakfjädring heller. :näsblod
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
GSXR1100R skrev:
2646230 För min del som är gammal och talanglös så hade jag satt ett mål att äntligen komma under 1.10 på Knudan i ERF långloppsserien, det låter kanske konstigt att sikta på en sådan medioker tid men i ERF ska man inte bara lägga ett par snabba varv, man måste orka köra hela racet, kör man dessutom omkull så förstör man hela tävlingen för sina team kollegor.
Detta är meningen med livet.

Är det inte så att har man satt ett bra mål för sig självt och lyckas är det seger? Om andra ser det målet som dåligt eller patetiskt är det deras problem, det är DITT mål.

hur som.

Årsracet 2006 i lilla Forgotten Era.

Jag visste från tidigare tävlingar under säsongen (4 st med dubbelheat) att jag har om inte den snabbaste hojen så en av de snabbare. En bra början när man kommer till en bana som mest premierar effekt i maskin.
Efter träningarna hade jag 4 gridposition, personligen känns nästan innern bättre på Sviestad än yttern.
Gjorde en halvdan start, trea in i esset och fyra ut. Det positiva var att han med bäst varvtid var efter i alla fall. Tappade 2st i en annan klass in i torpan men deras hojar är långsammare så det gör ingenting.
Mot fartknäcken är det bara 2st framför, de har sin privata fajt i bredd men det går alltid att gå innanför.
Så på första varvet passerar jag först. Tänkte till och bestämde mig för att inte överila utan köra med förstånd, då jag kunde klippa tillbaka en förlorad placering på rakan utan större problem.
Depåsignalen sa 100-150m lucka så bara hålla tempot. Lugnt och fint. Nästa varv samma lucka.
Hmm, vad är fel?
Mitt inne i varvningar fortsätter luckan vara lika stor, fast jag nu sänkt tempot nästan 2 sek per varv. Tydligen sänker de bakom lika mycket!
Och sedan shit pomfritt, håller på att klippa en varvning klockrent in i bergskurvan men mitt framdäck måste lekt barbapappa och format om sig i sista sekund. Vad gör jag? Idioti, mycket bättre att köra runt :va
Och sedan gulflagg från esset till torparn och mycket långsamma varvningar framför.
Så nästa depåsignal sa ungefär 50m, nu var det dags att börja bita ihop.
En hyfsad tempohöjning och snabbaste varv för mig i racet, sedan lite lugnare när jag återfått mina 150m och cruisa imål.

Jäklar vad skönt!

Fråga för de filosofiska, var det vinsten som var bäst eller betalningen för bra vinterjobb med hojen :yoparty
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Mrlind skrev:
2647243 Shit, glömde min ombromsmning av Ove på mantorpfinalen, fan vad den satt skönt! Fick stänga honom med huvudet! :D

Ett knep som bara en riktig tjockskalle kan klara av! :tummenupp

Ett annat kul minne för mig var att testa 125R på Knudan. Svänger lika jämfört mot en 250R som en 250R svänger jämfört med en 1000... Ganska fräckt att kunna hålla fullt från första böjen efter rakan till vänstern upp mot hornålen!


EDIT!!!!!!!

Har ju nästan glömt det absolut viktigaste!!
Under fyra dagar i Brno så kommer jag ingevart tidsmässigt, så jag kör samma tider under alla dagar. Fetknoppen Henrik Olsson lyckas till slut köra några tiondelar snabbare än mig och medans jag har packat in utrustningen och Pålle ska köra sista passet så går fettot runt och häcklar mig. Till slut tröttnar jag och drar ut mina grejer igen. Pålle får låta bli att köra och när jag kommer ut på banan så ändrar jag lite grejer och kör fortare redan första flygande varvet. Jag hittar Backlund och jag börjar köra med honom och hans raket-gixxer. Det sladdar som fan och bakdäcket är till råttorna men det känns lugnt. Tyvärr tar soppan slut ner i grytan och det är färdigkört. Sänkte mig tre sekunder det passet och häcklandet intog nya nivåer!:D
 
Last edited:

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
oscar skrev:
2647376 Ett knep som bara en riktig tjockskalle kan klara av! :tummenupp

Ett annat kul minne för mig var att testa 125R på Knudan. Svänger lika jämfört mot en 250R som en 250R svänger jämfört med en 1000... Ganska fräckt att kunna hålla fullt från första böjen efter rakan till vänstern upp mot hornålen!


EDIT!!!!!!!

Har ju nästan glömt det absolut viktigaste!!
Under fyra dagar i Brno så kommer jag ingevart tidsmässigt, så jag kör samma tider under alla dagar. Fetknoppen Henrik Olsson lyckas till slut köra några tiondelar snabbare än mig och medans jag har packat in utrustningen och Pålle ska köra sista passet så går fettot runt och häcklar mig. Till slut tröttnar jag och drar ut mina grejer igen. Pålle får låta bli att köra och när jag kommer ut på banan så ändrar jag lite grejer och kör fortare redan första flygande varvet. Jag hittar Backlund och jag börjar köra med honom och hans raket-gixxer. Det sladdar som fan och bakdäcket är till råttorna men det känns lugnt. Tyvärr tar soppan slut ner i grytan och det är färdigkört. Sänkte mig tre sekunder det passet och häcklandet intog nya nivåer!:D

TRE sekunder!!! Galet bra bögo! :D
 

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Knivsta
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Mrlind skrev:
2647243 Shit, glömde min ombromsmning av Ove på mantorpfinalen, fan vad den satt skönt! Fick stänga honom med huvudet! :D
No comments....... ang Mantorp o finalen.

Anderstorp va en höjdare, startade som 20:e man i regnet och tog 2 led i starten och kom i mål som 10:e man. Dessutom så kraschade Mr Alex :pannkyss bort sig framför mig efter sin tokkörning :yoparty
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top