Vilken var din RR höjdpunkt/bästa upplevelse 2006

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
2647376 Har ju nästan glömt det absolut viktigaste!!
Under fyra dagar i Brno så kommer jag ingevart tidsmässigt, så jag kör samma tider under alla dagar. Fetknoppen Henrik Olsson lyckas till slut köra några tiondelar snabbare än mig
Ja jisses vad Henke tog i nere i Brno, han gjorde en riktigt ful bromträngning på mig efter grytan så jag nästan höll på att klippa hans bakhjul, en av dom få gånger som jag skällt ut någon, men ilskan gick snabbt över och på kvällen så fick vi många garv.

En annan rolig incident från Brno är när Lasen idiotförklarade mig för att jag körde på slicks i regnet medans han krängde på nya regndäck och sedan brakade han av i sandfållan redan första varvet, övertro på regndäck är inte bra.

Torkel & jag slogs i bottenträsket och jag lyckades med hjälp av 4 ggr mer cc köra marginellt mindre långsamt än Storkel som dessutom kastade av sig kedjan ett par ggr.

Freddy

har bra balans...
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
BMW
mantorp finalen veidec trophy 600.
årets minne :D
racet konkurrenterna vill glömma.:arsele

mvh freddy p

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:
2648001 Ja jisses vad Henke tog i nere i Brno, han gjorde en riktigt ful bromträngning på mig efter grytan så jag nästan höll på att klippa hans bakhjul, en av dom få gånger som jag skällt ut någon, men ilskan gick snabbt över och på kvällen så fick vi många garv.

Haha… Ja på ett utav racen så låg jag inne i klungan första varvet (trögstartade jevvla blårykare) och tänkte ta det lugnt. Då kommer Henke som ett bowlingklot och fulpressar sig förbi en efter en på nolltid, och jag ser ju ingen annan lösning än att haka på i hans kölvatten. Det var ganska hårigt och fult kört men det gick bra, och ännu bättre gick det sen när man körde om honom, räckte finger och drog ifrån… :arsele

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
2648019 Haha… Ja på ett utav racen så låg jag inne i klungan första varvet (trögstartade jevvla blårykare) och tänkte ta det lugnt. Då kommer Henke som ett bowlingklot och fulpressar sig förbi en efter en på nolltid
Henke har kroppshydda som gjord för närkontakt, han tjockar sig förbi utan pardon och gillar när det blir kåpkontakt, men det gillade du oxo på Knudans ERF när du fulträngde dig förbi mig på curbsen nerför Lito, nu vet vi att tre i bredd på broms genom Lito går bra, har du lärt dig denna körstil av Henke.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:
2648032 Henke har kroppshydda som gjord för närkontakt, han tjockar sig förbi utan pardon och gillar när det blir kåpkontakt, men det gillade du oxo på Knudans ERF när du fulträngde dig förbi mig på curbsen nerför Lito, nu vet vi att tre i bredd på broms genom Lito går bra, har du lärt dig denna körstil av Henke.

Hade ju inte hela dagen på mig... :)

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Freddy skrev:
2648016 mantorp finalen veidec trophy 600.
årets minne :D
racet konkurrenterna vill glömma.:arsele

mvh freddy p

Tacka Jörgen "Kamikaze" Larsson för det.....

Gillar ditt finger till Backlund på start o mål-rakan :D

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
oscar skrev:
2648102 Berätta mer!

Eftersom vår gode Pappunen startade från depån så kan han tacka larson för en av sina klassiska MotoGP-krascher ut på start o mål. Hojen läckte ut massa kylarvatten och det blev pacecar i 3-4varv. Backlund o Zuber hade en stor lucka och verkade ohotade..... men sen kom pacecar:en o "TurboFreddy" gjorde en grym uppkörning... Han krigade medBacklund o Backlunds hoj var lite snabbare... så Freddy hängde ut ett visst finger till den gode Filip när han segade sig om på start o mål-rakan.... men sen drog Freddy ifrån o vann ganska stort ock mycket snyggt!

Men utan pacecar tror jag han hade missat pallen.... men det e ju bara vad jag tror....

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Att Freddy vågar räcka visst finger till folk ännu. Han har fått besöka tävlingsledare förr pga det. :D

5 varv var det pace car. Det fanns en liten fläck på banan i den svängen Jörgen körde omkull i. Fick höra om den fläcken från en innan starten men att det bara var vattenfläck och inget att bekymra sig för. Men var det ett ställe som det tryckte upp vatten på från regnet som var innan så kanske det räckte för Jörgen att vurpa på.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Axxexs skrev:
2648148 Att Freddy vågar räcka visst finger till folk ännu. Han har fått besöka tävlingsledare förr pga det. :D

5 varv var det pace car. Det fanns en liten fläck på banan i den svängen Jörgen körde omkull i. Fick höra om den fläcken från en innan starten men att det bara var vattenfläck och inget att bekymra sig för. Men var det ett ställe som det tryckte upp vatten på från regnet som var innan så kanske det räckte för Jörgen att vurpa på.
Var fläcken i chikanen, isf var det på samma ställe som vi hade ett antal avåkningar under ERF:et på Mantorp, Freppa, Talpai & co mulade sina moppar i denna sektion.

Banägaren borde fylla ut denna svacka med ny asfalt, det tar hela dagen innan det torkar upp på detta ställe.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ja vad ska man skriva säsongen började bederövligt med Anderstorp kom inte ens till start,körde nästa lopp på Falkenberg kom inte imål där heller på grund av soppa torsk när två varv återstår skit samma känner att nu lägger jag ner totalt ...

Åker till anderstorp dagen efter tror jag det är med polaren och hans bil där så lossnar det mesta på en jävla gat åkning kör över 10 sekunder snabbare än kvalet på SM är bara arg och förbannad och ska sälja hojen innan det här...jippy en ljus punkt iaf kör några träningar på falkenberg men hatar ännu den banan...

åker upp till mantorp på B-race kvalar in på en 14 plats av 20 i regnet det är pace-car hela vårat kval får två fria varv och det regnar...har haft problem med att fram bromsen tjy-drar luft in någonstans men hoppas på det bästa det funkar ju på kvalet... höll i två varv men kan iaf säga att andra varvet va lika snabbt som thomas Johanssons pole varv körde upp ett gäng placeringar men vid slutet av start och mål så har jag knappt någon broms kvar fram alls
bild när jag håller på att åka av.....
IMG_3312.jpg

men får väl ändå se det som ett bästa minnet efter som jag kom i mål efter att ha slagits med den långsamma och gamla fula Freppa enda gången du någonsin kommer att komma i mål före mej hatar hans 1000 cc samma veva varje varv...

SM på falkenberg va roligt men dessvärre åthelvete kör mässigt...startar sist gör en vannsing start är väl 19 man i i chikanen där jag krokar ihop med Skoog och går av :huvet

åker till anderstorp dagen efter och kör några varv helt slut i kroppen men känner iaf mig lite njöd..

sista körningen för året blir på falkenberg där jag självklart kör av bara för att man är okoncenterard :huvet

facit för gottis debut år

4 starter bästa placering 7:a mantrop i rookie 600
3 st DNF en vurpa på tävling
en vurpa på träning

men bästa minnet är nog ändå kvällen på anderstorp då det va roligt att köra hoj,och instruktörs dagarna på falkenberg

sen får man ju inte glömma EM:et på KGA där magnus #35 ringer två dagar innan tävlingen och säger -min r6:a har rasat gottis svarar -: jaha du behöver en honda chip så kör magnus in på 10 plats med min lilla hynda...

men va fan det kan ju inte gå sämre nästa år..farten finns där det vet jag,Jag är hel och hojen ja den är hel den med :)

Over and out

Edit en bild från när vi va på anderstorp med Hojen och super 7 650 kg 298 hk

Bifogat

• 20060628173.jpg
    20060628173.jpg
    116.1 KB · Visningar: 110
Last edited:

Borgh

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
Yamaha R1 -09
ok??

Gottis skrev:
2648227 åker upp till mantorp på B-race kvalar in på en 14 plats av 20 i regnet det är pace-car hela vårat kval får två fria varv och det regnar...har haft problem med att fram bromsen tjy-drar luft in någonstans men hoppas på det bästa det funkar ju på kvalet... höll i två varv men kan iaf säga att andra varvet va lika snabbt som thomas Johanssons pole varv körde upp ett gäng placeringar men vid slutet av start och mål så har jag knappt någon broms kvar fram alls
bild när jag håller på att åka av

lite fakta då kanske:tummenupp

Till att börja med så gick kvalen i regn och racet i upptorkande.
och din bästa racetid 1:42:685 i upptorkande var 2 sekunder långsammare än Tomas polevarv i regn 1.40.409.
och om du undrar så körde Tomas 1:31.712 på racet, vilket är nära 9 sek snabbare än sitt kval. Det hintar ju lite om att det var torrare på racet.
om man ska jämföra så kanske man ska göra det med någorlunda samma förutsättningar :)

och om man ska förtydliga dina resultat då:
Ditt bästa race (det enda som du kom i mål på) så kom du alltså 7:a i R600, av 8 startande. Sist av dom 7 som kom i mål?

Tung säsong :(

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Bästa minnet från 2007 måste bli 2:a platsen på B-racet i Falkenberg. Nästan en favorit i repris :)

Sämsta minnet är kraschen på SM-finalen på Falkenberg. Det gjorde ont länge :(

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
GSXR1100R skrev:
2648203 Var fläcken i chikanen..
Nej, han vurpade ut på start/mål, det konstiga var att han hamnade så långt in på rakan och tack vare räcket som skymmer så kom de bakomvarande i full fart mot honom. Jag stod precis där i depågatan och trodde aldrig det skulle gå bra men det gjorde det. :tummenupp

sandstream

Guest
Inget tävlande för mig i år men jag har ändå två höjdpunkter som jag tänker tillbaka på med glädje i vintermörkret.

1. När jag efter ett jäkla slit på Åsen efter åtskilliga bandagar och kurser kom ner på 1.11,48.
(Körde på 1.16-tider första bandagen för året)

2. När jag och Jesper hade en liten tävling på Midlanda och körde ett par varv i stöten för at sedan komma in och visa den andre sin nya bästa tid.
Till slut fick han ge sig när jag spräckte minutvallen och kom ner på 59,20 :)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Oscar, dina bravader är prima läsning... Lind, dina regnframfarter lysande för ditt ego... Men sorry boys, det är ingenting!

Pelle Karlsson såg en kille med en MOZZBERRK-tröja på VM i Brno i somras!!!!!:D :D :D
Haja! Rossi, Hayden, MOZZBERRK, Capirossi....

Bifogat

• DSC_01912006-07-30lit.jpg
    DSC_01912006-07-30lit.jpg
    62.3 KB · Visningar: 57
Last edited:

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
valmers skrev:
2649185 Sista ERF:et på Anderstorp var förjävla kul! Särskilt i depån efter målgång :tungan ------> http://www.youtube.com/watch?v=ftLTC_cOBhI

Absolut!

Svinkul race, men kan inte riktigt sätta fingret på varför. Vi fick en medioker placering som vanligt.

Under racet så satt jag och skrek i hjälmen för att det var så kul! :tungan Hoppas ingen satt nära nog att höra mina ylanden.

Körde båda stinterna till soppan var slut (brukar krokna innan), körde om folk precis överallt! Ja, jag VAR Rossi! Synd att det inte gick fort bara. :(

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
RRacer skrev:
2650144 Absolut!

Svinkul race, men kan inte riktigt sätta fingret på varför. Vi fick en medioker placering som vanligt.

Under racet så satt jag och skrek i hjälmen för att det var så kul! :tungan Hoppas ingen satt nära nog att höra mina ylanden.

Körde båda stinterna till soppan var slut (brukar krokna innan), körde om folk precis överallt! Ja, jag VAR Rossi! Synd att det inte gick fort bara. :(

16:de plats av 55 team är väl helt ok med tanke på vår målsättning, vi kör ju bara For Fun, lite surt iof att vara en placering från poäng precis som på Knudans ERF, men va fan vi kom i mål och spöade många andra lag som satsar betydligt hårdare än oss.

Denna säsong var för övrigt den första som vi körde samtliga race och bara det är en prestation i sig.

Tänk på stackars HET som plöjde ner en budget i klass med Nasas rymdprogram, Team Evil mulade sin dyra lyxräcers, Allt i Däck sköt motorn i bitar.

Budget racing ger sällan pallplats så vi får nog nöja oss med vad vi presterat i år, dessutom kör vi nog inte så mycket fortare även om vi hade haft en nyare bajk.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...