Först pratar du plural, sen är det singular när det är "han" du talar om

Bara för att EN larminstallatör säger en sak så är det inte så.
Jag har jobbat inom bevakningsbranschen i snart 10 år och jag har även jobbat med larmbord, trådbundna larm, trådlösa larm, utryckning, försäljning av larm samt utvärdering av larm.
Och slutsatsen är som följer; Man sätter upp trådlösa larm hos privatpersoner och får utryckningsavtal på dessa. Jag har faktiskt inte sett en trådbunden larmlösning i ett hemmalarm på hur många år som helst, och då var det kunden som prompt skulle ha en sån lösning.
De larm du köper av larm/bevakningsbolagen i dag är just trådlösa.
Om batterierna tar slut lagom till semestern är bara ett tecken på att du är en lat jävel som inte har orkat byta batterier under det senaste halvåret, ungefär den tid från det att batteriet börjar varna tills det att det är slut.
Hur det ligger till med störning från radioamatörer låter jag dock vara osagt MEN jag satt med ett delvis trådbundet larm bredvid Ericsson i Kumla där de har skyltar uppsatta för att uppmana folk med pacemakers att inte vistas inom området pga deras strålning.
Om larmet fungerade? Ja, det larmade varje gång en fågeljävel hade tagit sig in i lokalen
Så även om det var dåligt på slutet av 70-talet betyder det inte per automatik att det är dåligt i dagsläget
PS: Jimmy.F jobbar väl med larm, jag är säker på att han kan rekommendera TS något ur en professionell synvinkel.