Egon-67
Ny medlem
Hej!
Sneglar lite på att byta bly batteriet på Rejs Kåtis Duke 690 mot ett av biltemas (eller någon annans bättre) Li batterier. Då borde det bli ca 2,5 kg lättare samt mindre.
Borde då även vara möjligt att flytta ner Li batteriet ner till en position strax ovanför Generatorn jämte cylindern. Lägre vikt och bättre tyngdpunkt mao. Standard sitter batteriet strax bakom sadeln. Hojen wheelar ju vilt när man startar, så det borde bli bättre.
Meeeen vilken storlek skall man välja på Li batteriet. Vill inte ha för stort då det nya tänkta utrymmet är begränsat. Samtidigt är man gammal och bekväm och vill gärna ha kvar elstarten. Så frågan är vilken storlek bör man välja för att orka dra runt startmotoren.
Sedan är övriga elförbrukare bara bränsle pump och insprutet.
Tacksam för all input
Sneglar lite på att byta bly batteriet på Rejs Kåtis Duke 690 mot ett av biltemas (eller någon annans bättre) Li batterier. Då borde det bli ca 2,5 kg lättare samt mindre.
Borde då även vara möjligt att flytta ner Li batteriet ner till en position strax ovanför Generatorn jämte cylindern. Lägre vikt och bättre tyngdpunkt mao. Standard sitter batteriet strax bakom sadeln. Hojen wheelar ju vilt när man startar, så det borde bli bättre.
Meeeen vilken storlek skall man välja på Li batteriet. Vill inte ha för stort då det nya tänkta utrymmet är begränsat. Samtidigt är man gammal och bekväm och vill gärna ha kvar elstarten. Så frågan är vilken storlek bör man välja för att orka dra runt startmotoren.
Sedan är övriga elförbrukare bara bränsle pump och insprutet.
Tacksam för all input