Vilket märke på slip-on föredrar DU?

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
SOLNA
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Jag kör med Micron kolfiber och är toknöjd riktigt skönt ljud !



// TOK :fyllisar
 

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen...
Akrapovic Evo Titian, ser grymt bra ut, ger lite power och låter precis lagom!
Yoshimura är nog dom exklusivaste!

Hade ett weilyco slipon på min första gixxer 600, den lät som fan men nån effekt gav den... brukar nog va så med billiga slipon.
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag brukar köra med det som sitter på när jag köper hojen, men nu när jag köpt nytt blir det nog en Akrapovic slippis.
 

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
sorry
säger bara micron oval kolfiber. :yoparty mullrar fint. och sen när man piskar den så skriker den som en liten ylande varg. haha
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är du så blåst i verkligheten eller bara här?

En tjej som är intresserad av hojar och tillbehör, är det konstigt att hon vet lika mycket, eller mer än dej, bara för att hon har en fitta istället för kuk?

vojvoj...

//jaG

Jamaha skrev:
Grymt av en tjej o vara så jävla insatt!!!!...Måste va en kille eller?...lika jävla otroligt som att jag skulle kunna säga vilken dammsugare som är bäst eller vilka Hotpants som gör mest ont att vurpa i..
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Den stora frågan är väl: VAD är ett bra slip-on?

Finnish? Utseende? Ljud? Kvalité? Passform? Hållbarhet? Prestanda, å i så fall toppeffekt eller bästa effektregistret? Oberoende hur man räknar det så tvivlar jag starkt på att ETT märke är BÄST på alla hojar. Slip-on tester i allmänhet är ju rena rama dyngan, speciellt om man stirrar sig blind på effektökningar!
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finish, utseende, ljud, kvalite, passform, Hållbarhet och Prestanda är ju saker som ett märke kan ha, yoshi tycker jag personligen lever upp till alla påståendena. Effektökning får man med helsystem, slipon gör marginell skillnad...

//jaG

Lokke skrev:
Den stora frågan är väl: VAD är ett bra slip-on?

Finnish? Utseende? Ljud? Kvalité? Passform? Hållbarhet? Prestanda, å i så fall toppeffekt eller bästa effektregistret? Oberoende hur man räknar det så tvivlar jag starkt på att ETT märke är BÄST på alla hojar. Slip-on tester i allmänhet är ju rena rama dyngan, speciellt om man stirrar sig blind på effektökningar!
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Zeb_Macahan skrev:
Finish, utseende, ljud, kvalite, passform, Hållbarhet och Prestanda är ju saker som ett märke kan ha, yoshi tycker jag personligen lever upp till alla påståendena. Effektökning får man med helsystem, slipon gör marginell skillnad...

//jaG

Microns slipon gav sju hästar enligt bike... yoshi gav tre...
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Pirro skrev:
Microns slipon gav sju hästar enligt bike... yoshi gav tre...




Hmmm

Taget från bike tidning.

Hoj:Suzuki GSX-R1000-02

Märke:Micron slip-on
Effekt justerad 158,3 hk/11 097 varv

Märke:Yoshimura slip-on
Effekt justerad 157,9 hk/11 082 varv
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Alex.J skrev:
Hmmm

Taget från bike tidning.

Hoj:Suzuki GSX-R1000-02

Märke:Micron slip-on
Effekt justerad 158,3 hk/11 097 varv

Märke:Yoshimura slip-on
Effekt justerad 157,9 hk/11 082 varv

Bike! Guds gåva till mänskligheten.... :död Kasta om dämparna å gör en ny körning å du kan ha omvänt resultat, eller smörj kedjan lite mera på yoshi körning nr 2 å du har kanske 158,6 hk..... :7peta

När ska folk lära sig att det är inte den där +0,3hk på toppen som är det intressantaste?? +0,3 hk på toppen inverkar ungefär lika mycket som om du lämnar bort lunchen före du åker ut å kör....
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Lokke skrev:
Bike! Guds gåva till mänskligheten.... :död Kasta om dämparna å gör en ny körning å du kan ha omvänt resultat, eller smörj kedjan lite mera på yoshi körning nr 2 å du har kanske 158,6 hk..... :7peta

När ska folk lära sig att det är inte den där +0,3hk på toppen som är det intressantaste?? +0,3 hk på toppen inverkar ungefär lika mycket som om du lämnar bort lunchen före du åker ut å kör....

Precis... Yoshit ger ingen ökning i registret (bara på topp) ojusterad men det gör micronet!
 

Gixxer

Full Throttle
Gick med
13 Apr 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Aprilia Falco -00 , tidigare GSX-R 750, därför GIXXER
Köpa från USA

Har ni några länkar där man kan köpa ifrån USA??
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Lokke skrev:
Bike! Guds gåva till mänskligheten.... :död Kasta om dämparna å gör en ny körning å du kan ha omvänt resultat, eller smörj kedjan lite mera på yoshi körning nr 2 å du har kanske 158,6 hk..... :7peta

När ska folk lära sig att det är inte den där +0,3hk på toppen som är det intressantaste?? +0,3 hk på toppen inverkar ungefär lika mycket som om du lämnar bort lunchen före du åker ut å kör....



Skrev bara av tidningen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top