TRX-joCCe skrev:Tjenare!
Undrar vilket mc-larm som e bäst.
Har bara hört talas om spyball, men d måste ju finnas fler.
Skriv gärna lite erfarenheter å detaljer om larmen (priser å funktioner).
Spinky Spendrup skrev:Är relativt nöjd med min spionboll. Jag byggde en "pager" av en trådlös dörrklocka så jag hör ifall larmet går även om bågen står en bit bort. Hade problem med larmet under vintern då det visade sig att det dött en cell i det interna batteriet. Köpte ett nytt batteri på Elfa och bytte. köpte mitt larm på McPoolen för knappt 3kkr. Jag tror Defa har ett svindyrt larm också?
Spinky Spendrup skrev:Ja du klarar säkert av det med en lödkolv och en del svordomar. Postar den nya grejen när jag är klar.
Spinky Spendrup skrev:Ja du klarar säkert av det med en lödkolv och en del svordomar. Jag har en ny variant på gång med bättre räckvidd och mindre strul. Tänkte koppla den till datorn när allt är klart så man får ett mail till jobbet när det händer något. Hur som helst så har jag nog kastat de flesta av bilderna jag tog (har lagt upp instruktion här och på bike förut) på den gamla grunkan. Ska leta lite på diskarna...
I stora drag var det i alla fall 1st trådlös dörrklocka från Bauhaus för 110 kr och en liten krets för några kronor som kopplades in till en blinkerssladd och sedan gjorde den elektriska koppling som motsvarade en knapptryckning på dörrklockans sändare. Relativt bra räckvidd vart det men helt problemfritt var det inte. Postar den nya grejen när jag är klar.
Spinky Spendrup skrev:Coolt. Den där sidan hade jag missat. Han bara testa TX/RX modulerna som hastigast i fredags innan jag drog hem från jobbet och de verkade fungera fint.
Problemen bestod nog av dåligt placering av den värdelösa antennen som finns på dörrklockan...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|