Vilket parti får din röst??

Viiket parti ska du rösta på i valet i höst?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Coola Ola skrev:
2081300 Precis, en hel massa pengar går ju till militär, polis och motorvägsbyggande!
För att inte nämna politikernas alla brysselresor, middagar, taxiresor, andra förmåner & mygel...pengarna rätt i sjön. :huvet

Undrar om det inte vore billigare med en diktator istället... :D

Gabor

Guest
War-psycho skrev:
2081328 För att inte nämna politikernas alla brysselresor, middagar, taxiresor, andra förmåner & mygel...pengarna rätt i sjön. :huvet

Undrar om det inte vore billigare med en diktator istället... :D

ohh en ubermoderator, KUNGEN vet ja.... :tummenupp

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
War-psycho skrev:
2081328 För att inte nämna politikernas alla brysselresor, middagar, taxiresor, andra förmåner & mygel...pengarna rätt i sjön. :huvet

Du inser förstås att det du pratar om här är småpotatis, rena kaffepengar i statsbudgeten? Vad ska SD göra åt den saken föresten, har du koll på det? Politiker som politiker liksom, eller?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Halogen skrev:
2081670 Du inser förstås att det du pratar om här är småpotatis, rena kaffepengar i statsbudgeten? Vad ska SD göra åt den saken föresten, har du koll på det? Politiker som politiker liksom, eller?
Visst, men dom har inte haft nån makt att missbruka ännu.
(Men det är ju ändå inte den anledningen jag röstar på dom denna gång.)

Men rösta du kvar sossarna du, dom är ju så bra.
Själv vill jag ha en förändring. SD lär knappast styra Sverige efter detta val ändå, så du behöver inte oroa dig för hur jag röstar.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
War-psycho skrev:
2082176 Visst, men dom har inte haft nån makt att missbruka ännu.
(Men det är ju ändå inte den anledningen jag röstar på dom denna gång.)

Men rösta du kvar sossarna du, dom är ju så bra.
Själv vill jag ha en förändring. SD lär knappast styra Sverige efter detta val ändå, så du behöver inte oroa dig för hur jag röstar.

Vad jag vet har du och jag aldrig diskuterat vad jag röstar på. :confused: Och vad hände med att respektera hur andra röstar? Respect is a two way street, du vet. :tummenupp

Men är det bara förändring du är ute efter borde väl en röst på högeralliansen vara vettigare? Som nämnts innan i tråden, en röst på marginalpartierna är en bortkastad röst om man vill ha bort S.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Halogen skrev:
2082263 Vad jag vet har du och jag aldrig diskuterat vad jag röstar på. :confused: Och vad hände med att respektera hur andra röstar? Respect is a two way street, du vet. :tummenupp

Men är det bara förändring du är ute efter borde väl en röst på högeralliansen vara vettigare? Som nämnts innan i tråden, en röst på marginalpartierna är en bortkastad röst om man vill ha bort S.
Men du antydde att jag hade sossarnas mygel som anledning till varför jag röstade på SD, vilket inte riktigt är fallet.

Varför jag röstar på SD, och sossarnas mygel, är två olika saker som jag inte satt samman i argument här.
Förtydligande: Sossarnas mygel är alltså inte skälet till varför jag väljer SD.
Varför jag röstar SD har jag tydligt förklarat tidigare i denna tråden, så blanda inte ihop äpplen & päron.

Sen undrar jag hur du tänker... Är det okej att du får diskutera hur JAG tänker rösta, men jag får inte diskutera vad DU röstar ? :va
Om du inte vill ha motargument, så kanske du inte ska yttra dig angående andras åsikter.

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Sossarna

vinner alltid till slut så är det. Svenskar brukar vara 'radikala' och rösta blått i sådana här anonyma undersökningar och när han dinglar med en drink på fest.

Men när det blir dags i valet kommer den förhatliga svenska j-la flatheten fram. "Äh vi vet ju vad vi har." "Inte blir det bättre med 'dom andra'" "Varför chansa" mm mm

Bajs är vad det är :gnissla

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
newstead skrev:
2082322 Tänk om medlemmarna på SH fick avgöra valet ändå...
...vilken fruktansvärd framtid vi då skulle få!

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
newstead skrev:
2082595 Jaså? Är du oxå sån där rödstrumpa alltså?
Nej, tror bara inte att extremhögern är lösningen på Sveriges problem.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Zator skrev:
2082607 Nej, tror bara inte att extremhögern är lösningen på Sveriges problem.
Vilka är extremhögern då ?

Nationaldemokraterna kan jag tycka är extremhöger, men SD tycker jag knappast är extrema.
Ny Demokrati målades också ut som högerextremister (inte minst av sossarna), men jag anser inte att allt som står till höger om Sossarna är extremhögern.

Lika lite som jag påstår att Sossarna är extremvänster/kommunister. :)

(Detta var inget dock påhopp, eller argument mot just dig Zator)

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
newstead skrev:
2082617 Är moderaterna extremhögern menar du?

Nej, jag syftade mer på de partier som hävdar att ett befolkningsmässigt homogent samhälle är nyckeln till sveriges välfärd.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Zator skrev:
2082650 Nej, jag syftade mer på de partier som hävdar att ett befolkningsmässigt homogent samhälle är nyckeln till sveriges välfärd.
Det där anser jag att man tolka på flera sätt.
Själv kan jag nog läsa det som homogent = välintegrerat.
(Till skillnad mot dagens segregations-system)

Visst, jag kan mycket väl ha jättefel nu, men vill man se SD som högerextrema, så läser man allt dom säger som högerextremt.

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
War-psycho skrev:
2082626 Vilka är extremhögern då ?

Nationaldemokraterna kan jag tycka är extremhöger, men SD tycker jag knappast är extrema.
Ny Demokrati målades också ut som högerextremister (inte minst av sossarna), men jag anser inte att allt som står till höger om Sossarna är extremhögern.

Lika lite som jag påstår att Sossarna är extremvänster/kommunister. :)

(Detta var inget dock påhopp, eller argument mot just dig Zator)

Skulle jag be folk räkna upp extremhögerpartier skulle de flesta nämna nationaldemokrater och sverigedemokrater.

Skulle jag däremot be folk räkna upp kommunistiskapartier skulle väldigt få nämna socialdemokraterna.

Så tills jag blivit bevisad annat tänker jag använda defenitionen extremhögern för sd och nd.

(Känns bra att vi kan undvika påhopp eftersom politik mer handlar om tro än fakta.)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Zator skrev:
2082681 Skulle jag be folk räkna upp extremhögerpartier skulle de flesta nämna nationaldemokrater och sverigedemokrater.

Skulle jag däremot be folk räkna upp kommunistiskapartier skulle väldigt få nämna socialdemokraterna.

Så tills jag blivit bevisad annat tänker jag använda defenitionen extremhögern för sd och nd.

(Känns bra att vi kan undvika påhopp eftersom politik mer handlar om tro än fakta.)
Jag kan nog hitta folk som bevisar motsatsen på det där.
Beror på vilka man frågar helt enkelt. :)

Men precis som du säger sist, folk tror så mycket. :hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...