Vilket parti får din röst??

Viiket parti ska du rösta på i valet i höst?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Zator skrev:
2082650 Nej, jag syftade mer på de partier som hävdar att ett befolkningsmässigt homogent samhälle är nyckeln till sveriges välfärd.
Då väl borde inte framtiden bli så hemsk om SH fick bestämma det svenska styret då med tanke på att M ligger runt 50% i pollen?

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
akerstrom skrev:
2082445 Står och väger mellan SD och Moderaterna.
Enda vettiga alternativen enligt mig...
Hihi, du har inte läst Moderaternas partiprogram va? Om det är de två partierna du väljer emellan? :hihi

Hint: M=Lättare att bli medborgare.

Blev det lättare att välja nu?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Spinky Spendrup skrev:
2082900 Hihi, du har inte läst Moderaternas partiprogram va? Om det är de två partierna du väljer emellan? :hihi

Hoho, det var verkligen motsägelsefulla alternativ. Där ser man vilken koll folk har.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
War-psycho skrev:
2082444 Men du antydde att jag hade sossarnas mygel som anledning till varför jag röstade på SD, vilket inte riktigt är fallet.

Varför jag röstar på SD, och sossarnas mygel, är två olika saker som jag inte satt samman i argument här.
Förtydligande: Sossarnas mygel är alltså inte skälet till varför jag väljer SD.
Varför jag röstar SD har jag tydligt förklarat tidigare i denna tråden, så blanda inte ihop äpplen & päron.

Fair enough, även om jag väl inte direkt antydde någonting, det var en ärlig fråga.

War-psycho skrev:
Sen undrar jag hur du tänker... Är det okej att du får diskutera hur JAG tänker rösta, men jag får inte diskutera vad DU röstar ? :va
Om du inte vill ha motargument, så kanske du inte ska yttra dig angående andras åsikter.

Nej, det är inga problem alls, du får gärna diskutera hur jag tänker rösta. Problemet ligger i att motargumentet består av "Men rösta du kvar sossarna du, dom är ju så bra.". Min röst kommer hamna höger om centern, exakt var är obestämt idag, tackar som frågar.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Angående centerpartiet så har ju deras lokaler lite varstanns blivit utsatta för attacker av vänsterextremister, om man får tro media.

Om det vore SD:s lokaler som råkat ut för detta så hade vi istället kunnat läsa om hur höger och vänster-extrimester hamnat i bråk med varandra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ah17 skrev:
2085145 Angående centerpartiet så har ju deras lokaler lite varstanns blivit utsatta för attacker av vänsterextremister, om man får tro media.

Om det vore SD:s lokaler som råkat ut för detta så hade vi istället kunnat läsa om hur höger och vänster-extrimester hamnat i bråk med varandra.

Nu är det marginaliserade bonnlurkar som hamnat i bråk med Syndikalisterna och Ung Vänster, jag tycker det är kul faktiskt. Inen har skadats ännu, tills dess tycker jag de kan panga mjölkböndernas fönster. :)

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
Sp3 skrev:
2077239 Jag vill ha en borgerlig regering i höst och kommer rösta på det parti som ligger sämst till i alliansen enligt Sifo dan innan. Troligen KD så dom kommer över 4% spärren.

Vilket jävla sunkigt resonemang!

akerstrom

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Ingen
Spinky Spendrup skrev:
2082900 Hihi, du har inte läst Moderaternas partiprogram va? Om det är de två partierna du väljer emellan? :hihi

Nae, det kanske jag inte hade då :näsblod

Men vafan, man måste ju inte veta nåt om saker och ting bara för att rösta :gnissla

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nån som vill köpa min röst, ni hjälper erat parti till framgång för ett förhållandevis lågt pris.
Skynda och PMa mig nu, längre frammåt valet kommer den bli dyrare.

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
det lutar åt att min röst hamnar hos NSF i år..
dels för att protestera mot egentligen alla dagens partier och för att jag håller med i deras viktigaste frågor i partiprogrammet...

Last edited:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Martin skrev:
2082911 Hoho, det var verkligen motsägelsefulla alternativ. Där ser man vilken koll folk har.

jag sitter i samma sits & det är inte pga okunskap, utan för att jag lessnat på dagens invandringspolitik men samtidigt så vet jag inte riktigt vart jag har SD. jag annser att dom nu förtiden "himmlar" med sina åsikter.
en sak som inte så många tänker på är att SD delar många åsikter med "sossarna". SD är inte så engagerade när det gäller dom "vanliga frågorna", utan deras "frågor" har rört sig runt att rädda Sveriges kultur & religon.

anledningen till att jag väger mot moderaterna är för att jag har lessnat på den förslappade svensken som vuxit fram pga. diverse bidrag. samtidigt som jag liksom många andra lessnat på sossarnas hyckleri.

jag annser även att det skulle vara en fördel att NSF skulle få lite mer att säga till om. inte för deras flyktingpolitik, utan för deras syn på våldtäktsmän & pedofiler. visst ingen gillar dom men ingen vågar säga "stop nu får det vara nog", det är helt enkelt för lite "jävlarannama" i dagens politik.

alla partier har sina för- & nackdelar :4skrika

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
War-psycho skrev:
2080086 Snygg inställning... :kocko

Bara för att folk inte tycker som du, så är dom "puckon", och deras röst ska inte betyda något.
Rösta du på Kristfanatikerna du... för demokrati vet du ingenting om.

.

Det som kan vara nämnvärt i sammanhanget är att dessa partier är ungefär lika stora.
KD ligger runt 3-4 % och SD ligger på runt 2-3%.
Trots detta så hamnar SD under "övriga partier", trots att de har ca 80% av rösterna i denna grupp, detta är fegt och odemokratiskt anser jag!
Jag röstar såklart på SD, :)
(för övrigt så finns det fler invandrare SD än i Moderaterna, som jag såg nån tyckte va mycke mer demokratiska)

Sverige består till största delen av ett gäng kärringar -med eller utan KUK! :huvet

Klicka på denna länk o läs/lär!! innan ni kallar SD för Nazister, idioterrrrrrrr!!

http://www.sverigedemokraterna.se/

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Martin skrev:
2089136 Ja du får välja, förslappade svenskar på bidrag eller fler invandrare och mindre bidrag, knivigt va?
jag tvivlar på att det fortsätter strömma in invandrare om vi skär ner på bidragen. men vad vet jag, det är därför det är så spännande med politik :brinnerup

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024