Ska loppa ihop egen hjuliebar och undrar lite vilket stål samt dimmension på ämnet man bör välja? Andra tips är välkomna eller om någon RÅKAR ha en färdig till GSXR1000 03-04 liggande
Jag mätte lite på bakramen och hur mycket jag skulle få plats med under kåporna.
Hållbarheten bestäms ju av tjockleken på godset, samt hur långt skrapan sticker ut.
Min byggde jag i olika dimensioner där förstärkningen av bakramen är byggt av 25 mm brett och 3 mm tjock gods. Själva utsticket är byggt av 35x 3 men detta pga. att skrapan bygger bara en dm ut från förstärkningen. Sen är själva skrapan av en dunderklump som jag inte kommer ihåg måtten på.
Jag åkte till en affär som heter Uppsala handelsstål AB, borde ju finnas en liknande i din stad. Där förklarade jag vad jag skulle göra och de tog fram det stål som de tyckte var tillräckligt stark. Sen var det bara att svetsa, kapa böja o svära en hel del.
Min är alltså byggd med förstärkningar lite varstans och utan dem skulle mina dimensioner vara lite klena. Det vart billigt dock 184 kronor + lite färg och hemma gjord "puck" på den.
Cool, hur gjorde du "pucken"? Min bakramsinfästning är typ det starkaste på hela hojen men själva bakramen är ju alupiss som på alla andra hojar. Den är redan krokig så det gör inte så mycket.
lite huvudvärk och en hyfsad bränna från svetsblänket då jag tigade i t-shirt .
Men det är alltid skoj att bygga nått eget.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |