Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
trycka sin åsikt var inte det jag ville nä, jag ville se om där fanns killar och tjejer som hade samma åsikt som mig!

och varför de väljer bort barn, eller varför de väljer barn.

Trycka är väl inte det ordet jag själv skulle använt, men eftersom Izah använde det så...

Det verkar i alla fall som om du rörde om i grytan rejält. :hihi Och visst är det intressant att se hur andra ser på saken...

Seriöst - tror du någon verkligen skulle säga det?

Vill man inte säga något negativt, så kan man vara tyst, istället för att "ljuga" och säga något positivt.

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
För det första så vet du ingenting om min familjesituation (har barn/har inte barn/vill ha barn/vill inte ha barn).

Du tar det för personligt som sagt.

Sen var det nytt för mig att det var du och Biturbo som ledde den här diskussionen och att andra förväntades dansa efter det.

Jag hävdade från början att vissa kommer att ångra sitt val och ändock skaffa barn till slut.

Mitt bidrag i diskussionen är att jag tycker att man kan ge folk lite credd när de anser sig inte vilja ha barn - helt förutsättningslöst utan den där jävla patrioniserande brasklappen.

Jag tycker fortfarande att det är dom utan barn som så bittert målar upp hur dåligt allt med att faktiskt ha barn. Jag vill hellre ge en stjärna i kanten till föräldrarnas tålamod i tråden.

Det tycker jag.
Det är respektlöst att inte acceptera valet fullt ut - att alltid alltid alltid klämma i det där "du ska seatt du ändrar dig vad det lider.." och så en liten klapp på huvudet.

Jag tror inte att nån här i tråden inte accepterar nån annans val att inte skaffa barn. Dvs tycker att det är oaceptablet.

Uppriktigt sagt så tror jag inte att nån bryr sig ett skit faktiskt.

JOdå - tackar för ett svar jag redan kunde, men nu var min fråga inte en fråga utan mer en "trött på cirkelresonemang och bli av med denna tråd" grej.

Ge fan i att läsa? Du uttrycker dig alltid så subtilt.
Men tråden har självdött flera gånger pga ställningskrig och att det bara är samma saker som tuggas om och om igen, vilket gör att tråden förtjänar att dö/försvinna, men att innan dess var tråden intressant.
Jag väljer helst själv vad jag läser och inte läser. Det fråntar mig på intet sätt rätten att fälla en kommentar om att ta bort densamma. Eller?
För om jag INTE hade läst den så...hade jag ju inte kunnat...osv osv, ja du hajar nog säkert perfekt, men kommer säkert med nån syrlig kommentar din vana trogen.

Du får kommentera det, men kommer att bli ignorerad. Så länge det finns människor som faktiskt vill diskutera så ska man låta dom göra det (bara det hålls på en sjysst nivå såklart).

Du behöver inte delta i diskutionen.

Back to topic.

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Du tar det för personligt som sagt.

Eftersom jag inte har några personliga intressen i tråden så blir det svårt.

Jag hävdade från början att vissa kommer att ångra sitt val och ändock skaffa barn till slut.
Det är väl ingen som ifrågasatt det?
Det fattar ju vem som helst.

Jag tycker fortfarande att det är dom utan barn som så bittert målar upp hur dåligt allt med att faktiskt ha barn. Jag vill hellre ge en stjärna i kanten till föräldrarnas tålamod i tråden.
Jag tycker precis tvärtom.
Jag tror inte att nån här i tråden inte accepterar nån annans val att inte skaffa barn. Dvs tycker att det är oaceptablet.
Det har jag aldrig påstått. Jag hävdar dock att det är respektlöst att köra det där "jag accepterar, MEN....."

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Än en gång.. Tjejer, ni blir bara olyckliga om ni inte skaffar barn..
För er del handlar det inte om ett fritt val (som för män), det sitter djupare än så..
Lönlöst att försöka sätta sig upp mot den hormonella jätte som håller er i järngrepp från tidiga tonår..
Kan bara sluta i Prozacträsket (med 200 katter)..

Dessutom är det ganska osexigt med vuxna kvinnor som inte vill ha barn, luktar fortfarande kiss.. liksom..

Är det inte barn som luktar kiss!!! :va :rolleyes:

Men vaffan....nu måste jag nästan :fatta! Vilket trams.!! Vad vet du, om vad som gör en människa lycklig.

Och en sak som jag tänkt på tidigare när det gäller denna fråga.

Ni som lobbar så jävla mycket...har ni tänkt på dom som inte KAN FÅ!! Hur jävla mycket ni pissar på dom!?

"Du din jävla sopa som inte kan få barn... du vet inte vad du missar...tänk
på hur jävla olycklig du kommer att bli i framtiden...muahaha..." :näsblod

Va....eller är det skillnad på det kanske!!?? Bara för att man kan, så ska man lixom. Men man får inte välja själv.!!

Och den där hormonella jätten du pratar om. Vem fan är det?? Det är nästan så jag måste tror att du lixom driver lite. Bara för att man ska bli förbannad.:mad:

//M

:rolleyes: jag vet minst en!!!

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Last edited:

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
Någon gång måste jag ju förfaen skaffa mig en unge! sprida vidare mina perfekta gener vettö:tummenupp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
När 9 av 10 är kompletta idioter vore det ju ett brott mot de mänskliga rättigheterna om jag inte förärade världen med en ättling.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När 9 av 10 är kompletta idioter vore det ju ett brott mot de mänskliga rättigheterna om jag inte förärade världen med en ättling.

Ja det är nog ett säkert sätt att få upp siffrorna!

...eller blev det där fel?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...