Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Kvinnor som vägrar skaffa barn, kämpar mot en övermäktig "fiende" i form av det genetiska och hormonella arv de bär från 1000-tals generationer mödrar före dem..

Vi vet hur det slutar.. Ensamma, gamla kärringar med 200 katter..

Vad händer med alla killar som "vägrar" att skaffa barn? Ensamma gamla gubbar med 150 katter eller......:näsblod

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
För att gemene man skall trycka på oss deras åsikter om vad som skall anses vara rätt eller fel i frågan om barns vara eller inte vara.

I den här tråden är det ingen som trycker på er åsikter om vad som anses vara rätt eller fel i frågan om barns vara eller inte vara.

Dom åsikter som framförs däremot är väldigt svarta och negativa angående att faktiskt ha barn. Det är föräldrarna i den här tråden som borde vara upprörda. Men dom verkar rätt coola.

Att det skall vara så svårt att förstå att vissa vill verkligen ALDRIG ha barn och respektera dessa åsikter. Samhället var en gång tididagre uppbyggt på ett sådant sätt att barn var ett måste, men så är det inte längre.

Det är väl ingen som har visat dig eller nån annan kvinna som valt bort barn disrespekt?

Det är era hjärnspöken som spelar er ett spratt.

Hellre sitter jag ensam på åldersdomhemmet och flinar åt mina fina upplevelser i livet än förbannar mina barn som aldrig kommer och hälsar på!

Är det de enda 2 alternativen?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Med tanke på att det är mina ungar som skall betala eran pension och sköta er på ålderdomshemmet så skulle jag vara jävligt len i truten :gnissla

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Med tanke på att det är mina ungar som skall betala eran pension och sköta er på ålderdomshemmet så skulle jag vara jävligt len i truten :gnissla

Med tanke på att det är min skatt som betalar skolar, daghem o dyl som nyttjas av andras barn, så skall väl även andra också vara lena i munnen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har jag inte läst hela tråden, men rubriken säger det mesta...

Speedgirl, jag ställer väl upp då, eftersom ingen annan verkar göra det ;)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Vad är det som är så provocerande för er med folk som inte vill ha barn att ni måste försöka övertala dem och förmå dem koppla större högtalare till sin biologiska klocka?

Är det avundsjuka? Eller vad är det?

Det retar folk när man inte håller sig till mallen för vad som anses vanligt! Så är det inte bara i den här frågan tyvärr.
Men snart inser man att inget man säger kommer att ändra någon sidas åsikt, om denna har bestämt sig, så man kan likaväl lägga ner jagandet efter det sista ordet.
Har ni inte lärt er något av Sporthoj ellä? :p:tungan

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det retar folk när man inte håller sig till mallen för vad som anses vanligt! Så är det inte bara i den här frågan tyvärr.
Men snart inser man att inget man säger kommer att ändra någon sidas åsikt, om denna har bestämt sig, så man kan likaväl lägga ner jagandet efter det sista ordet.
Har ni inte lärt er något av Sporthoj ellä? :p:tungan

Jag har aldrig någonsin känt mig provocerad av nån förälder (eller nån annan) för att jag inte har barn. Eller känt mig utanför nån mall eller att jag inte passar in.

Jag fattar inte alls vad ni menar med det? :confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...