Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag tycker att de som tar illa vid sig i den här tråden är de som har barn.

Vad är det som är så provocerande för er med folk som inte vill ha barn att ni måste försöka övertala dem och förmå dem koppla större högtalare till sin biologiska klocka?

Är det avundsjuka? Eller vad är det?

Det är precis tvärtom. Dom som tar åt sig i den här tråden är barnlösa kvinnor. Det är uppenbart att det är en het potatis för er.

Dessutom drar ni diskutionen åt ett helt annat håll än det jag och Biturbo ursprungligen pratade om.

Det är uppenbart att ni tar det personligt. När jag skriver att nån eller några kvinnor av tusen kommer att ångra sig och senare skaffa barn tolkar DU det.... ja just DU där bakom skärmen *knack knack knack* personligt och tror att jag pratar om dig.

Och nej jag har inte barn.

hmm i landet där det finns yttrandefrihet får man inte lov att säga sina åsikter utan att bli kallad naiv.

Joo det får du. Men har du en naiv åsikt får räkna med att höra det. Tack vare yttrandefriheten.

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Dom som tar åt sig i den här tråden är barnlösa kvinnor.

App...app...app!! :mattias Vi får lov att skilja på barnlös och barnfri.

Barnlös = ofrivilligt

Barnfri = frivilligt (tillfälligt eller permanent, men för att alla ska bli nöjda och glada så får vi säga tillfälligt) :tungan

PS: var är paketbilden...tackar..tackar!! :tomten

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Sammanfattar tråden rätt bra.
Men varför en sån het potatis:confused:

För att gemene man skall trycka på oss deras åsikter om vad som skall anses vara rätt eller fel i frågan om barns vara eller inte vara.

Att det skall vara så svårt att förstå att vissa vill verkligen ALDRIG ha barn och respektera dessa åsikter. Samhället var en gång tididagre uppbyggt på ett sådant sätt att barn var ett måste, men så är det inte längre.

Hellre sitter jag ensam på åldersdomhemmet och flinar åt mina fina upplevelser i livet än förbannar mina barn som aldrig kommer och hälsar på!

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Det finns inga ålderdomshem i framtiden, då är det bra att ha barn att bo hos. :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hellre sitter jag ensam på åldersdomhemmet och flinar åt mina fina upplevelser i livet än förbannar mina barn som aldrig kommer och hälsar på!
Helst sitter jag med mina barn, som hälsar på på ålderdomshemmet och flinar åt den ensamma tokkärringen bredvid som har sitt fotoalbum som enda sällskap och enda kvarvarande familjemedlem sedan gubben hennes dog strax efter katten och kamphunden! :tungan

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Helst sitter jag med mina barn, som hälsar på på ålderdomshemmet och flinar åt den ensamma tokkärringen bredvid som har sitt fotoalbum som enda sällskap och enda kvarvarande familjemedlem sedan gubben hennes dog strax efter katten och kamphunden! :tungan

Eftersom jag är allergisk mot pälsdjur så kan det aldrig materalisera sig samt att jag alltid omgärdar mig med lammkött.........

:tuttar

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Eftersom jag är allergisk mot pälsdjur så kan det aldrig materalisera sig samt att jag alltid omgärdar mig med lammkött.........

:tuttar

ännu mer crazy... Då får jag omformulera mig..

Sitter hellre med mina barn, som är på besök på ålderdomshemmet och flinar åt tokkärringen bredvid som är iklädd en lammkotlettspyjamas och flinar åt fotoalbumet som är enda sällskapet och familjemedlemmen sedan gubben dog å hojen rostade ihop...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
För att gemene man skall trycka på oss deras åsikter om vad som skall anses vara rätt eller fel i frågan om barns vara eller inte vara.

Att det skall vara så svårt att förstå att vissa vill verkligen ALDRIG ha barn och respektera dessa åsikter. Samhället var en gång tididagre uppbyggt på ett sådant sätt att barn var ett måste, men så är det inte längre.

Nu var det väl i och för sig Speedgirl som ville trycka sin åsikt i ansiktet på andra i och med startandet av tråden? :va

Att det sedan blev en diskussion om barns vara eller inte vara, det var väl inte oväntat? Finns väl ingen anledning att starta en tråd om det inte är för att höra andras åsikter i frågan?

Sedan tycker jag att det är intressant att höra åsikter från båda läger. :)

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
Ja, faktiskt... Det blir spännande den dagen alla tjejer bestämmer sig för att leva livet själva utan äckliga ungar som begränsar deras frihet!
:)

Då kanske planeten överlever så det vore inte så dumt.
Väck mig när vi är mindre än en miljard så kan jag börja oroa mig för underbefolkning.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
ännu mer crazy... Då får jag omformulera mig..

Sitter hellre med mina barn, som är på besök på ålderdomshemmet och flinar åt tokkärringen bredvid som är iklädd en lammkotlettspyjamas och flinar åt fotoalbumet som är enda sällskapet och familjemedlemmen sedan gubben dog å hojen rostade ihop...

Och hur säker kan du vara att dina barn kommer och hälsar på. En snabb koll när man är på visit på hemmet är att det är mest barnbarnen som hälsar på, och de får ta emot allt gnäll om att barnen ej kommer.

Känner du dig duktig nu när du ser ned på mitt livsval eller?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
App...app...app!! :mattias Vi får lov att skilja på barnlös och barnfri.

Barnlös = ofrivilligt

Barnfri = frivilligt (tillfälligt eller permanent, men för att alla ska bli nöjda och glada så får vi säga tillfälligt) :tungan

PS: var är paketbilden...tackar..tackar!! :tomten

Barnlös, barnfri. Det är en formell teknikalitet. Men ok, jag är beredd att hålla med om att det kanske klingar sämre (det va dock inte min avsikt). Det jag menade framgick säkert. Kvinnor som ej har barn.

Bilden på "the package" skickades men du kan ju inte ta emot MMS. :mad:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Kvinnor som vägrar skaffa barn, kämpar mot en övermäktig "fiende" i form av det genetiska och hormonella arv de bär från 1000-tals generationer mödrar före dem..

Vi vet hur det slutar.. Ensamma, gamla kärringar med 200 katter..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping