Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Ptja. Varför? Antingen är du väl helt enkelt "ung i sinnet".

Välj på det eller korkad.

Välkommen till Sosse Sverige.

Det har nog mindre med lyx och mer med dräglig tillvaro att göra än något annat.

Om folk hade råd skulle de vara hemma med barnen mera.

ja men det förklarar ju inte varför mina åsikter är naiva eller korkade!

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
2014, Street Triple
Står på sig angående vad?

Så vitt jag vet är det ingen som försökt få henne att göra något hon inte vill.

Stå för sina åsikter. Tycker väl att det är rätt å stå för sin åsikt. oavsätt jag delar den eller ej.

O att kalla den naivt eller korkat..hmmm.. ja ja, det är din åsikt som du har rätt till.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Det har nog mindre med lyx och mer med dräglig tillvaro att göra än något annat.

Om folk hade råd skulle de vara hemma med barnen mera.

Det är nog såhär att en "dräglig" tillvaro i dagens samhälle innebär att du ska ha råd att åka utomlands minst en gång per år, helst två. Och 2 bilar måste man ju ha när man ska turas om att hämta och lämna på dagis...ja å så ska man ju bo lite drägligt i villa. Det är klart som fan att man måste ha 2 inkomster.

Förr så var lixom nöjde man sig med mindre. Då var det på nåt vis lyx att typ åka till Säffle och dricka en kopp kaffe på semestern.

Om folk v e r k l i g e n ville...så skulle dom nog ha råd att vara hemma lite mer. Men vill man inte pruta ner på standarden som gäller idag..ja då blir det svårt.

Och jag har flera vänninor som tycker det är såå skönt att få börja jobba igen och man dumpar gärna ungarna på dagis för "det är ju så tråkigt att vara hemma med barn" :rolleyes:

Och ...om man nu så gärna vill ha barn...varför kan inte vissa inte fort nog lämna bort dom.

Är det samhället och politikerna som ha skapat det?? Att det är fullt legitimt att inte behöva ta hand om dom själv mer än några timmar på morgonen och på kvällen. Är det ingen som lixom reagerar och tänker vaffan ska det behöva vara såhär. Nää..man rätar in sig i dagisledet och ekorrhjulet börjar snurra.

Tror väl på fan att många förhållanden går åt helvete när tiden inte räcker till att vårda relationen. För jobb och allt går före. En relation är inget självspelande piano. Det behöver lixom bränsle.

Den bästa metaforen är att likna det vid en eld. Och för att den ska brinna så måste man lägga på ved....hinner man inte, eller glömmer lägga på...ja då falnar den. Den måste kanske inte alltid brinna för fullt...men i alla fall så pass att man håller sig varm. För till slut...om man inte lagt på någon ved...jag då finns det inte glöd kvar ens som går att få fyr på.

Ja...det är då en livsfråga av rang detta. Good damn it!! :rolleyes:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Om folk v e r k l i g e n ville...så skulle dom nog ha råd att vara hemma lite mer. Men vill man inte pruta ner på standarden som gäller idag..ja då blir det svårt.

Och jag har flera vänninor som tycker det är såå skönt att få börja jobba igen och man dumpar gärna ungarna på dagis för "det är ju så tråkigt att vara hemma med barn" :rolleyes:

Och ...om man nu så gärna vill ha barn...varför kan inte vissa inte fort nog lämna bort dom.

Ja. Det skulle nog gå att gå hemma mer. Men då har man ännu mindre buffert om något skulle hända eller om man verklligen skulle behöva köpa något.

Är det samhället och politikerna som ha skapat det?? Att det är fullt legitimt att inte behöva ta hand om dom själv mer än några timmar på morgonen och på kvällen. Är det ingen som lixom reagerar och tänker vaffan ska det behöva vara såhär. Nää..man rätar in sig i dagisledet och ekorrhjulet börjar snurra.

Ja, absolut! Varför är folk utbrända till höger och vänster i Sverige? Varför hör man nästan aldrig talas om det i andra länder? Jag skulle sätta en god slant på att det är pga den ekonomiska stressen mer än något annat. I medleklassen i många av de andra I-länderna går mamman hemma med barnen under lång tid. Här har man så fullt upp med att bli jämställda att man inte har råd, varesig konkurensmässigt elelr ekonomiskt, att gå hemma med barnen.

Tror väl på fan att många förhållanden går åt helvete när tiden inte räcker till att vårda relationen. För jobb och allt går före. En relation är inget självspelande piano. Det behöver lixom bränsle.

Håller med till fullo.

Ja, faktiskt... Det blir spännande den dagen alla tjejer bestämmer sig för att leva livet själva utan äckliga ungar som begränsar deras frihet!
:)

Det var faktiskt inte Speedgirl utan Madhonda som skrev det där..

Fulquotare där..

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Last edited:

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
2014, Street Triple
vill inte alla killar det när ni säger snälla saker?? trodde att ni var likadana faktiskt :näsblod

(lite ironi, eller ja mycket) haha

hihi.. vad vet jag..
men jag vet att min sambo skulle nog bli lite ledsen i ögat då ..

vill inte alla killar det när ni säger snälla saker?? trodde att ni var likadana faktiskt :näsblod

(lite ironi, eller ja mycket) haha

Glömde ju en sak... skulle aldrig funka... helt fel hoj ;) .. snygg o riktigt cool lack, men fel fabrikat.. hihi

Last edited:

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Hade lätt kunnat tänka mig ett liv utan barn innan "jag" fick det. Nu kan jag inte överhuvudtaget inte tänka mig ett liv utan barn.
En helt enorm känsla att sätta någon annan framför sig själv i alla lägen...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet