wannagofast
Ny medlem
Håller med.. Verkar vara "ankan" som känner sig provocerad..Men.. Jag har inte sett så mycket av den varan här i tråden.. Eller har jag bara missat det?
Håller med.. Verkar vara "ankan" som känner sig provocerad..Men.. Jag har inte sett så mycket av den varan här i tråden.. Eller har jag bara missat det?
Men.. Jag har inte sett så mycket av den varan här i tråden.. Eller har jag bara missat det?
Jag tycker att de som tar illa vid sig i den här tråden är de som har barn.
Vad är det som är så provocerande för er med folk som inte vill ha barn att ni måste försöka övertala dem och förmå dem koppla större högtalare till sin biologiska klocka?
Är det avundsjuka? Eller vad är det?
mig du syftar på?
isåfall varför skall man pga sin åsikt bli kallad för naiv och kortsynt? om jag nu eller någon annan inte vill ha barn så är det ju faktiskt ett livsval som passar mig och hur jag vill göra med mitt liv.
om jag hade sagt att jag ville ha barn vad hade jag varit då?
är det så svårt att acceptera att jag eller någon annan här inne väljer bort barn? det är tydligen svårt att acceptera olikheterna här inne.
jag är trots allt 26 år och inte 15 år med hela livet framför mig. jag vet vad barn innebär med ansvar och allt och vet hur det kommer att påverka ens liv och med den kunskapen har jag valt att inte skaffa barn.
så varför kan ni inte bara acceptera min åsikt utan att kalla mig naiv med mera?
jag vill ha ett par ungar när jag blir äldre...
Nej, jag vill inte ha några barn. Har aldrig velat ha och kommer nog aldrig vilja det heller.
Varför då???
Vad ska du själv göra när du är +35 och gravitationen gjort sitt?Varför då???
Därför
Men.. Jag har inte sett så mycket av den varan här i tråden.. Eller har jag bara missat det?
'Vad ska du själv göra när du är +35 och gravitationen gjort sitt?
Ja...men jag tänkte att vi kanske kunde få ett lite utförligare svar på "varför".. nu när vi diskuterat så mycket "varför inte"!!
//M
Alla med barn har svarat att "visst, det är helt okej att du itne vill ha barn, men vänta du bara..." och liknande saker.
De bara MÅSTE klämma i det där sista.
Har inte märkt av att det är någon som tar illa vid sig. Valet är helt på er sida, det enda man kan tycka är det går att ändra sig, om inte, så är ni väl nöjda och glada ändå..Jag tycker att de som tar illa vid sig i den här tråden är de som har barn.
Vad är det som är så provocerande för er med folk som inte vill ha barn att ni måste försöka övertala dem och förmå dem koppla större högtalare till sin biologiska klocka?
Är det avundsjuka? Eller vad är det?
Och efter att ha läst igenom hela tråden måste jag tillägga att jag tycker om (väluppfostrade) barn - min systerson är för övrigt världens gulligaste, finaste och raraste unge!
Men jag känner absolut inget behov av att skaffa några egna. Jag vet inte vad det beror på, men någon slags form av "egoism" är det nog... Jag tycker att det är KANON att få ägna ett helt liv åt mig själv! Göra vad jag vill, när jag vill. Ta alla dagar som dom kommer.
Det kan också ha att göra med en viss skräck över att behöva binda sig. Jag menar, alla andra val man gör i livet är föränderliga; gifter man sig kan man skilja sig, trivs man inte med jobbet kan man byta, vill man bo någon annanstans kan man flytta osv.
Men väljer man att bli förälder så är det ett livstids åtagande. Det kan man inte ändra på. Det går inte att ångra sig. Vakna upp en dag och säga "nej, nu vill inte jag det här mer" funkar liksom inte.
Kan vara just det om inte passar mig.... :filosoferar
'
Jag är redan +35 och någon gravitation har jag inte märkt av.
Har inte märkt av att det är någon som tar illa vid sig.
Håller med.. Verkar vara "ankan" som känner sig provocerad..
Alla med barn har svarat att "visst, det är helt okej att du itne vill ha barn, men vänta du bara..." och liknande saker.
De bara MÅSTE klämma i det där sista.
'
Jag är redan +35 och någon gravitation har jag inte märkt av.
Solen skiner och det är vackert väder! Gör som ni vill!Nu gick alla i försvarsställning ist! :-D
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|