Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Du får gärna utveckla det där.!! För det är som jag sagt tidigare i tråden...rent jävla bullshit.

Det är en inre känsla man har, (i alla fall jag) att inte vilja ha barn. Det påverkas inte av någon presumtiv avlare.!! Fatta!!! :fatta!

För då kan man ju undra, om alla som skaffar barn med någon som det sen skiter sig med, om dom är helt puckade för att dom inte prickade rätt!!

Det bara är så, att vissa vill, andra vill inte. Det funkar att acceptera att folk röstar på olika partier och att folk tycker om olika glassar. :rolleyes:

Men när man väljer ett annat liv än ett som innehåller barn. Ja..då får folk stora skälvan och ska promt anse att man minsann inte vet vad man pratar om och kommer ångra sig förr eller senare. Jag fattar fan inte.

//M

By the way så tycker jag Duckie har en och annan point. :tummenupp

Nu var det frågan varför killen inte väljer att sterilisera sig när de lever i ett förhållande där de absolut aldrig ska ha barn eller ens kan tänka sig att ha barn öht. Eftersom det är ett lättare ingrepp för killen än för tjejen. Så att tjejen slipper proppa sig full med hormoner.

Det är då jag får känslan av att killarna inte vill ha barn med den de är tillsammans med men kanske med någon annan i framtiden.

Jag respekterar att vissa säger att de aldrig vill ha barn och står fast vid det. Det är inget man måste ha utan var och en väljer själv hur de vill ha det :)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Tycker inte at ni skall ta så illa vid er som inte vill ha barn. Det är ert val..skit i andra och vad dom tror kommer hända i framtiden. Ingen kan bestämma vad man skall tycka eller hur man tar sina beslut.

Håll huvudet högt!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Hur många som absolut inte vill steriliserar sig?
Varför inte, då slipper ni ju bök med piller o kondom o sånt

Jusssssst det, ni vill inte ta bort möjligheten ifall att va?
Eller är ni för "lata" och tycker det är "onödigt"?

heheehehehehe

det finns andra saker än piller och kondom! för de två pallar inte jag med!
jag har själv en p-stav och det är fan det bästa för mig! håller i tre år, behöver inte tänka på nåt! sen skyddar inte det ju mot sjukdomar men om man är i ett förhållande och man vet att den andra är frisk så spelar det ingen roll.

vad jag vet vill jag inte sterilisera mig, mest för att jag inte alls har någon kunskap om det eller är insatt i ämnet.

Så karlar blir ett konstigt släkte för att en chey på ett nät-forum har en naiv och kortsynt åsikt?

Xiting

mig du syftar på?

isåfall varför skall man pga sin åsikt bli kallad för naiv och kortsynt? om jag nu eller någon annan inte vill ha barn så är det ju faktiskt ett livsval som passar mig och hur jag vill göra med mitt liv.

om jag hade sagt att jag ville ha barn vad hade jag varit då?

är det så svårt att acceptera att jag eller någon annan här inne väljer bort barn? det är tydligen svårt att acceptera olikheterna här inne.
jag är trots allt 26 år och inte 15 år med hela livet framför mig. jag vet vad barn innebär med ansvar och allt och vet hur det kommer att påverka ens liv och med den kunskapen har jag valt att inte skaffa barn.

så varför kan ni inte bara acceptera min åsikt utan att kalla mig naiv med mera?

Som sagt. Man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Jo.. Jag vet. Och Speedgirl är ju en auktoritet på området män och hur de/vi funkar.

Du kommer närmare sanningen om du frågar Puff the magic dragon om råd.

nej jag vet inte hur män funkar! eftersom alla män funkar olika och inte är samma individer. de som jag känner vet jag hur de funkar.

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
jag vet vad barn innebär med ansvar och allt och vet hur det kommer att påverka ens liv och med den kunskapen har jag valt att inte skaffa barn.

Själv hade jag inte en susning innan jag råkade få en dotter. Det jag trodde innan veta visade sig bara vara fördomar.

Badger - En glad pappa:)

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Själv hade jag inte en susning innan jag råkade få en dotter. Det jag trodde innan veta visade sig bara vara fördomar.

Badger - En glad pappa:)

i och med att många av mina kompisar har barn så har jag ju följt med från första början med graviditet och födsel och sen efteråt! jag har sett hur de har fått ändra sina liv drastiskt och inte till några positiva förändringar enligt min åsikt (självklart tycker ju de att de är positivt) :)

de har ont om pengar, ont om tid, måste planera allting mycket noggrannare och såna saker.

jag vill kunna göra saker som jag så som jag alltid gjort. vill jag ut och festa ska jag bara kunna göra det, vill jag resa bort en helg gör jag det. visst kan man ju göra detta med barn också men med en del planering innan och det är där jag känner att jag förlorar min frihet.

om jag och min sambo skulle skaffa barn hade vi förmodligen inte kunnat ha två zx10:eek:r inte ha kvar vår nya bil heller för den delen.
jag älskar att spendera mina pengar på "leksaker" till mig själv och alla som jag känner har angående mitt nyförvärv av bil sagt såhär: ja ni har ju inte barn så då har man råd med en sån bil och motorcykel!

ni kanske tycker att jag är egoistisk och naiv men ärligt talat jag är egoistisk när det gäller mitt liv, det är ju jag som ska leva det och trivas med det. :)

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Nej, jag vill inte ha några barn. Har aldrig velat ha och kommer nog aldrig vilja det heller.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
det finns andra saker än piller och kondom! för de två pallar inte jag med!
jag har själv en p-stav och det är fan det bästa för mig! håller i tre år, behöver inte tänka på nåt! sen skyddar inte det ju mot sjukdomar men om man är i ett förhållande och man vet att den andra är frisk så spelar det ingen roll.

vad jag vet vill jag inte sterilisera mig, mest för att jag inte alls har någon kunskap om det eller är insatt i ämnet.

En p-stav fungerar, så vitt jag vet, precis som p-piller förutom att man opererar in dem i ex. armen istället för att äta dem varje dag. Det är också mycket ovanligt att man ger p-stav till så unga människor om man inte är antingen alergisk mot p-piller eller har gjort en abort.

mig du syftar på?

isåfall varför skall man pga sin åsikt bli kallad för naiv och kortsynt? om jag nu eller någon annan inte vill ha barn så är det ju faktiskt ett livsval som passar mig och hur jag vill göra med mitt liv.

om jag hade sagt att jag ville ha barn vad hade jag varit då?

är det så svårt att acceptera att jag eller någon annan här inne väljer bort barn? det är tydligen svårt att acceptera olikheterna här inne.
jag är trots allt 26 år och inte 15 år med hela livet framför mig. jag vet vad barn innebär med ansvar och allt och vet hur det kommer att påverka ens liv och med den kunskapen har jag valt att inte skaffa barn.

så varför kan ni inte bara acceptera min åsikt utan att kalla mig naiv med mera?
Därför att ålder inte har något med naivitet att gör utan åsikter är det enda sättet att mäta det på och de åsikter du ger uttryck för talar, enligt mig, sitt tydliga språk. Och om du inte egerat mamma åt ett barn så har du inte en aning om hur det är att ha barn.

nej jag vet inte hur män funkar! eftersom alla män funkar olika och inte är samma individer. de som jag känner vet jag hur de funkar.

Jag känner inte din kille så jag kan inte argumentera mot det. Jag kan däremot säga att din kille är olik alla andra män jag någonsin hörttalas om. Undantaget användaren 1000cc_ här på forumet. Han kanske är din kille förresten, vad vet jag. Isåfall känner jag bara till en enda kille som fungerar som din.

Nej, jag vill inte ha några barn. Har aldrig velat ha och kommer nog aldrig vilja det heller.

Lycka till, vad som än händer! :tummenupp

i och med att många av mina kompisar har barn så har jag ju följt med från första början med graviditet och födsel och sen efteråt! jag har sett hur de har fått ändra sina liv drastiskt och inte till några positiva förändringar enligt min åsikt (självklart tycker ju de att de är positivt) :)

de har ont om pengar, ont om tid, måste planera allting mycket noggrannare och såna saker.

jag vill kunna göra saker som jag så som jag alltid gjort. vill jag ut och festa ska jag bara kunna göra det, vill jag resa bort en helg gör jag det. visst kan man ju göra detta med barn också men med en del planering innan och det är där jag känner att jag förlorar min frihet.

om jag och min sambo skulle skaffa barn hade vi förmodligen inte kunnat ha två zx10:eek:r inte ha kvar vår nya bil heller för den delen.
jag älskar att spendera mina pengar på "leksaker" till mig själv och alla som jag känner har angående mitt nyförvärv av bil sagt såhär: ja ni har ju inte barn så då har man råd med en sån bil och motorcykel!

ni kanske tycker att jag är egoistisk och naiv men ärligt talat jag är egoistisk när det gäller mitt liv, det är ju jag som ska leva det och trivas med det. :)

Du får leva ditt liv precis som du vill. Du behöver inte förklara något för någon.

Men som jag skrev tidigare så har du ingen koll på hur det är att vara mamma förrän du är en.

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
En p-stav fungerar, så vitt jag vet, precis som p-piller förutom att man opererar in dem i ex. armen istället för att äta dem varje dag. Det är också mycket ovanligt att man ger p-stav till så unga människor om man inte är antingen alergisk mot p-piller eller har gjort en abort.

Därför att ålder inte har något med naivitet att gör utan åsikter är det enda sättet att mäta det på och de åsikter du ger uttryck för talar, enligt mig, sitt tydliga språk. Och om du inte egerat mamma åt ett barn så har du inte en aning om hur det är att ha barn.

Jag känner inte din kille så jag kan inte argumentera mot det. Jag kan däremot säga att din kille är olik alla andra män jag någonsin hörttalas om. Undantaget användaren 1000cc_ här på forumet. Han kanske är din kille förresten, vad vet jag. Isåfall känner jag bara till en enda kille som fungerar som din.

Lycka till, vad som än händer! :tummenupp

Du får leva ditt liv precis som du vill. Du behöver inte förklara något för någon.

Men som jag skrev tidigare så har du ingen koll på hur det är att vara mamma förrän du är en.

jag är inte särskilt ung och jag har gjort abort, därav p-stav....

nä 1000 cc är inte min pojkvän, Tazadar på forumet är min pojkvän...

men varför skulle jag vara naiv för att jag inte vill ha barn? jag kallar väl inte är för nåt för att ni vill ha barn?
jag kan inte ta hand om ett barn och vill inte heller, jag skulle snarare kalla det för förståndigt att inte skaffa barn då.

precis som att man säger nej till andra saker här i livet kan man säga nej till barn, inget fel i det alls. det finns många som skaffar barn som verkligen inte skulle gjort det.

nä jag vet ju såklart inte till 100 hur det är att ha barn, det kanske är helt underbart, vem vet, det kanske är något jag skulle trivas med men jag tvivlar på det starkt! jag är iaf inte helt nollställd med hur det är att ha barn.

men jag avstår gärna från att bli mamma, jag överlåter det till dem som vill av hela sin själ och önskar dem all lycka! :) även till er pappor då också såklart.

är väldigt överraskad faktiskt att så många killar vill ha barn :)

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
nä 1000 cc är inte min pojkvän, Tazadar på forumet är min pojkvän...

men varför skulle jag vara naiv för att jag inte vill ha barn? jag kallar väl inte är för nåt för att ni vill ha barn?
jag kan inte ta hand om ett barn och vill inte heller, jag skulle snarare kalla det för förståndigt att inte skaffa barn då.

Aha. Då finns det tre då.

Du missförstår mig. Jag säger inte att du är naiv för att du inte vill ha barn. Nu känner inte jag dig men det jag sett hittills, påstår jag, talar för att du är naiv i din syn på saker och ting generellt.

precis som att man säger nej till andra saker här i livet kan man säga nej till barn, inget fel i det alls. det finns många som skaffar barn som verkligen inte skulle gjort det.

Absolut.

nä jag vet ju såklart inte till 100 hur det är att ha barn, det kanske är helt underbart, vem vet, det kanske är något jag skulle trivas med men jag tvivlar på det starkt! jag är iaf inte helt nollställd med hur det är att ha barn.

men jag avstår gärna från att bli mamma, jag överlåter det till dem som vill av hela sin själ och önskar dem all lycka! :) även till er pappor då också såklart.

är väldigt överraskad faktiskt att så många killar vill ha barn :)

Nej. Man kan såklart ha en god idé men allt blir annorlunda när man har ansvaret för ett barn. Än mer om det är ens eget kött och blod.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Säger så här med "facit i hand".. (dotter 5år)

Hade vi inte fått barn, hade jag aldrig saknat det.. Nu kan jag inte vara utan henne..

Tilläggas att jag var 33 när hon föddes, det fanns inte plats för barn tidigare.. Livet förändras hela tiden, vilket kan vara svårt att förstå när man är 18-20..

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Tycker inte at ni skall ta så illa vid er som inte vill ha barn. Det är ert val..skit i andra och vad dom tror kommer hända i framtiden. Ingen kan bestämma vad man skall tycka eller hur man tar sina beslut.

Håll huvudet högt!

Jag tycker att de som tar illa vid sig i den här tråden är de som har barn.

Vad är det som är så provocerande för er med folk som inte vill ha barn att ni måste försöka övertala dem och förmå dem koppla större högtalare till sin biologiska klocka?

Är det avundsjuka? Eller vad är det?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag tycker att de som tar illa vid sig i den här tråden är de som har barn.

Vad är det som är så provocerande för er med folk som inte vill ha barn att ni måste försöka övertala dem och förmå dem koppla större högtalare till sin biologiska klocka?

Är det avundsjuka? Eller vad är det?

Men.. Jag har inte sett så mycket av den varan här i tråden.. Eller har jag bara missat det?

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
jag vill ha ett par ungar när jag blir äldre...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet