Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Man kan ju ha en känsla för vilken livsinriktning man vill ta, precis som politisk ståndpunkt eller vad som helst.
Den som tidigt i livet gick med i tex MUF och röstar därefter får knappast höra så fort politik kommer på tal, att "du kommer nog ändra dig ska du se" etc.

Jag hoppas de flesta har den känslan.

Sen håller jag med om att "du kommer ändra dig" snacket är tröttsamt. Ingen vet det.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja - igen - med den inställningen kan man ju lägga ner samtliga diskssionsforum och alla fikarumskonversationer om alla bara ska ponera....

Jag skulle vilja påstå att det är på grund av den inställningen man har diskussioner: Är man inte säker kan man ändra sig genom en diskussion. Vilken mening hade diskussioner fyllt om ingen någonsin ändrat sig?

Det finns faktikst folk som helt enkelt inte vill ha barn! De känner ingen längtan, de har ingen biologisk klocka, de har andra mål med sitt liv.

Alla kvinnor som någon gång har menstruerat har en biologisk klocka. Den dagen den slutar ticka vad gäller barnafödande kallas klimakteriet. Det utesluter självklart inte det du säger, att de kan sakna längtan och ha andra mål med sina liv.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ja - igen - med den inställningen kan man ju lägga ner samtliga diskssionsforum och alla fikarumskonversationer om alla bara ska ponera....

Jag förstår inte riktigt hur du kommer till den slutsatssen.

Även om man kan ändra sig ang. vad som helst i framtiden så kan man väl diskutera sin ståndpunkt idag?

Alla kvinnor som någon gång har menstruerat har en biologisk klocka.

Alla organismer har en biologisk klocka.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Finns det någon koppling mellan tjejers ovilja att skaffa barn och vilja att skaffa hoj?
"Hojbrudar" är ju helt klart vansinnigt överrepresenterade när det gäller barnvägrande kvinnor om man ska denna statistik på allvar. Just nu säger ju hälften att de inte skall skaffa barn. Bland killarna vill ju två tredjedelar ha barn.

Är det något liknande med kopplingen tjej + mc = barnvägran som tjej + fotboll = flata? :va

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag får alltid känslan att det snarare är att de vill inte ha barn med sin sambo/fru men kanske med en annan om de träffar någon bättre

Du får gärna utveckla det där.!! För det är som jag sagt tidigare i tråden...rent jävla bullshit.

Det är en inre känsla man har, (i alla fall jag) att inte vilja ha barn. Det påverkas inte av någon presumtiv avlare.!! Fatta!!! :fatta!

För då kan man ju undra, om alla som skaffar barn med någon som det sen skiter sig med, om dom är helt puckade för att dom inte prickade rätt!!

Det bara är så, att vissa vill, andra vill inte. Det funkar att acceptera att folk röstar på olika partier och att folk tycker om olika glassar. :rolleyes:

Men när man väljer ett annat liv än ett som innehåller barn. Ja..då får folk stora skälvan och ska promt anse att man minsann inte vet vad man pratar om och kommer ångra sig förr eller senare. Jag fattar fan inte.

//M

By the way så tycker jag Duckie har en och annan point. :tummenupp

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag skulle vilja påstå att det är på grund av den inställningen man har diskussioner: Är man inte säker kan man ändra sig genom en diskussion. Vilken mening hade diskussioner fyllt om ingen någonsin ändrat sig?

Det är ju knappast genom diskussion på en arbetsplats/forum som nej-till-barn-skaran ändrar sig....

Det är ju mer ett livsbeslut de tar nånstans inom sig.

Alla kvinnor som någon gång har menstruerat har en biologisk klocka. Den dagen den slutar ticka vad gäller barnafödande kallas klimakteriet. Det utesluter självklart inte det du säger, att de kan sakna längtan och ha andra mål med sina liv.

De hör ingen biologisk klocka, skulle det stå.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De hör ingen biologisk klocka, skulle det stå.

Fast själva grejen med den biologiska klockan är väl att den inte börjar höras förän på slutet..... ..och alltså bör väl inte tjejer som är i början eller mitt i veta om de kommer att öra sin biologiska klocka eller inte? Däremot finns det väl många tjejer som drömer om barn långt innan de närmar sig klimakteriet men det är ju en annan diskussion, "varför vissa vill skaffa barn så förbaskat tidigt"..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Är det något liknande med kopplingen tjej + mc = barnvägran som tjej + fotboll = flata? :va

Det finns nog en hel del hojåkande morsor oxå.

Men visst det kan ju vara nåt genetiskt....att man vill ha spänning och adrenalin och frihet, istället för att torka snor och passa upp på ett gäng snorisar. :tungan

Ååååååh....nu VET jag att folk gnisslar tänder och tänker att det är minsann ingen skillnad om man har barn eller inte. Man kan få allt det där ändå. Och visst..det kan man säkert. Men har man kids...då slipper man inte undan allt strul som det innebär.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Fast det är ju märkligt att det är så många män som säger till oss kvinnor att vi ej vill ha barn; att vi kommer att ändra oss.

Det är väl lättare att vilja ha barn om man ej behöver vara gravid i 9 månader, genmgå en förlossning samt ta något större ansvar till att börja med.

Min biologiska klocka har nog varit på reparation sedan tidig tonår då, för inte f*n hör jag den!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag förstår inte riktigt hur du kommer till den slutsatssen.

De flesta människor har starka åsikter om saker och ting och diskuterar gärna detta med ord som "jag ska aldrig..." och "jag ska...", "jag vill..." - om motargumentet hela tiden blir "så kan du inte säga, du vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte" så kan man ju inte diskutera nånting, eftersom allt kan ändras - så det blir liksom ingen idé att ha en åsikt alls till slut.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ja, och det finns fotobollspelande hetrobrudar oxå...
Jag undrade mest över vad som gör den stora överrepresentationen. Utslaget på hela befolkningen så finns det nog inte många platser, grupper, forum, städer eller situationer där 50% av kvinnorna säger att de vägrar skaffa barn någonsin.

Det är just det som gör att jag undrar vad som fått just er "hojtjejer" så avogt inställda till att skaffa barn och om det har något samband med dragningen till hojåkandet och hojgrabbarna...

Försöker lixom se sambandet helt enkelt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Finns det någon koppling mellan tjejers ovilja att skaffa barn och vilja att skaffa hoj?
"Hojbrudar" är ju helt klart vansinnigt överrepresenterade när det gäller barnvägrande kvinnor om man ska denna statistik på allvar. Just nu säger ju hälften att de inte skall skaffa barn. Bland killarna vill ju två tredjedelar ha barn.

Det klart att "hojbrudar" kan vara mer självständiga och starka än "medelkvinnan" och därför kan ju "inte barn"-tjejerna vara överrepresenterade här.

Jag vill dock slänga in en brasklapp att det är många här som säger att de inte vill. Hur många som i själva verkat inte kommer att få barn vet man ju inte.

Fast det är ju märkligt att det är så många män som säger till oss kvinnor att vi ej vill ha barn; att vi kommer att ändra oss.

Det är väl lättare att vilja ha barn om man ej behöver vara gravid i 9 månader, genmgå en förlossning samt ta något större ansvar till att börja med.

Min biologiska klocka har nog varit på reparation sedan tidig tonår då, för inte f*n hör jag den!

Nja. Nu är det ju biologiskt förutbestämt vem som bär, föder och ammar. Det kan vi inte göra något åt. Men samma ansvar är det ju likaväl.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
..att man vill ha spänning och adrenalin och frihet, istället för att torka snor och passa upp på ett gäng snorisar. :tungan

Kan det vara den egoistiska och egocentrerade läggningen då?
På samma sätt som ni väljer ett fordon där ni bara behöver tänka på er själva så skrämmer tanken på att "tvingas" in i ett liv där ni måste ta ansvar för någon annan liten och snorig... Er frihet skulle begränsas på samma sätt osm en bil är mer begränsad än en hoj. Iofs ligger just den förklaringen nära till hans med tanke på hur övriga diskussioner ständigt genomsyras av egosim och självcentrerat och empatihandikappat tänkande.

Skatter, invandrare, kvotering, socialbidrag och allt annat som SH-pöbeln ständigt ser som äckligt humanism-liberalt kollektiv-trädkramar daltande.

Allt som inte baseras på jag, mig själv och ingen annan förkastas ju här så varför skulle barnavlande vara annorlunda... SH attraherar egoister och i detta fall kvinnor som ser barn som firhetsinskärnkande..

ta nu min lilla utsvävning med en nypa salt. Jag tycker självklart var och en ska avgöra som de vill ha barn eller inte. Hellre en barnlös gammal kärring än en oönskad unge.

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
Honda VTR 1000F -97
De flesta människor har starka åsikter om saker och ting och diskuterar gärna detta med ord som "jag ska aldrig..." och "jag ska...", "jag vill..." - om motargumentet hela tiden blir "så kan du inte säga, du vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte" så kan man ju inte diskutera nånting, eftersom allt kan ändras - så det blir liksom ingen idé att ha en åsikt alls till slut.

Det finns inget som säger att du har en stark åsikt idag och argumenterar hårt för den, och därför inte kan ändra dig imorgon.

Att man håller ett öppet sinne är ingen svaghet, tvärtom.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För många är den tyst hela livet.

Jovisst är det så... Min poäng är väl egentligen att en 20åring aldrig kan veta om hon kommer höra klockan 10-15 år senare då den vanligen börjar ringa....

Sen får man gärna ha inställningen att man vill leva utan barn och jag tänker inte försöka övertala någon i förväg om att "alla" ändrar sig till slut. Låt tiden ha sin gång och var man/kvinna den inställning somd e har för tillfället. Som du säger vore själva diskussionen onödig annars om man bara skippade debatten med: "man vet aldrig vad man vill senare i livet"....

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..

Men visst det kan ju vara nåt genetiskt....att man vill ha spänning och adrenalin och frihet, istället för att torka snor och passa upp på ett gäng snorisar. :tungan

Ååååååh....nu VET jag att folk gnisslar tänder och tänker att det är minsann ingen skillnad om man har barn eller inte. Man kan få allt det där ändå. Och visst..det kan man säkert. Men har man kids...då slipper man inte undan allt strul som det innebär.
Visst kan man få allt det där..MEN jag måste erkänna att jag har blivit mycket mer försiktigare och mesigare efter att barnen kommit:gnissla Men, det är väl naturligt..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet