Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Nej.

Varför frågar du det? Vi diskuterade raka motsatsen.

Jag tolkar det som att du är villig att satsa en punkgkula på att nån eller några av de unga tjejer som hävdar att de ej vill ha barn trots allt skaffar barn, men du är inte villig att satsa något på att det finns folk som fullföljer sitt beslut.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag tolkar det som att du är villig att satsa en punkgkula på att nån eller några av de unga tjejer som hävdar att de ej vill ha barn trots allt skaffar barn, men du är inte villig att satsa något på att det finns folk som fullföljer sitt beslut.

Nån eller några av de unga tjejer som hävdar att de ej vill ha barn trots allt skaffar barn - Rätt uppfattat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag bestämde redan som 15åring att jag skulle ha två barn, först en pojke, sedan en flicka, vad dom skulle heta och att sonen skulle köra trimmad amazon och vad dottern skulle heta och att hon skulle sjunga i pingstkyrkans kör.

Sonen föddes, döptes, och har en trimmad duett A-traktor, en 142'a utan motor, en Pega 505 turbodiesel, ett gäng trimmade saab 99or och en trimmad golf vid 17 år fyllda.

Dottern gick det sämre med, jag fick inte igenom namnförslaget, hon sjunger gärna men mest sånt som inte platsar i en kyrokör och hon har ungefär samma motorintresse som sonen...

Dom är det bästa som har hänt mig, även om dom har orsakat mig sömnlösa nätter och gråa hår.

Många andra som (långt senare i livet) planerade att skaffa/inte skaffa barn har det stämt sämre för.
Några av dom som absolut inte skulle skaffa barn sitter där vid köksfläkten med en billig BIB och röker gula blend och har fem ungar i olika åldrar och med olika pappor.

Några av dom som ville ha stor familj sitter ensamma vid bardisken helg efter helg och letar desperat någon att dela en hyrfilm och en påse popcorn med.

Livet delar oss alla olika kort, även om vi vet hur vi vill spela dom så kanske inte tillfället ges, andra sitter med en kåk i bara tvåor och treor och är rätt nöjda ändå trots att dom hoppades på ess och kungar!

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Tänker inte på något sätt säga att ni som inte ska ha barn kommer skaffa några. Efter att ha läst tråden så är min enda tanke: Det är lika bra att dom håller sitt löfte.
Men den dagen ni kan sluta säga aldrig bestäms av er kropp (om ni inte visste det innan) och den dagen är ni i mål och kan säga att ni klarade det.
Tvivlar på att någon vet vad som väntar när dom skaffar barn, för det finns inga exakta instruktionsböcker som berättar den kompletta sanningen, den måste upplevas.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Är man 100% säker på att man inte vill ha barn är det givet att man ska sterilisera sig. Men era killar då? Enkelt ingrepp på 20 minuter. Som kille kan man inte göra abort heller så de borde vara ännu villigare att göra det än er.
Det är ju inte givet att just tjejen ska göra det. Tvärtom snarare.

Själv har jag glatt mig i 10 år nu att jag inte kunnat råka ut för några olyckor.
De bästa och vidrigaste 20 minuterna i mitt liv!
:tummenupp

jag tror inte han vill det, skulle nog inkränka på hans mandom eller nåt hehe.
men jag menar om chansen är 0,01 % att man kan bli gravid så är man ganska säker. och han vet om att jag aldrig skulle behålla det om jag skulle bli gravid. :)

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Nån eller några av de unga tjejer som hävdar att de ej vill ha barn trots allt skaffar barn - Rätt uppfattat.

Jag har inget att invända mot det.

Dock får hela den här tråden det att framstå som att alla ändrar sig, och de som bestämt hävdar att de ej vill ha barn blir bemötta med en lite klappa-på-huvet-attityd.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Tog ett antal år innan det kändes ok men nu är det iaf en kotte på väg.

Har aldrig varit sådär löjligt överförtjust i barn och det var under många år
inte så självklart att det skulle skaffas några. (Kanske mest pga ett väldigt
roligt singel-liv)

Men så här vi 37 års ålder så började faktiskt den där biologiska klockan att skrälla och på den vägen är det. :rullandeu

Fan vad kul :) Grattis !!!!

Jag ville inte ha barn när jag var yngre men jag är inte helt emot tanken på dom nu. Dock skrämmer det mig något otroligt (tanken på att ha ett eget barn..att aldrig lämna tillbaka det när det vrålar, som man kan med sina vänners ungar)..så det är nog inget som kommer att ske inom dom närmsta månaderna iallafall :p

I mina drömmar är jag en självsäker morsa åt tre grabbar som är motortokiga och ganska lugna med hårt rockande musiksmak precis som mor och far. Drömma kan man ju ;)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Efter att ha läst tråden så är min enda tanke: Det är lika bra att dom håller sitt löfte.

Men den dagen ni kan sluta säga aldrig bestäms av er kropp (om ni inte visste det innan)

Det kallas för självinsikt.!!! Och om fler människor hade det, så skulle nog denna världen se lite bättre ut. Och då pratar jag allmän självinsikt. Inte enbart denna fråga.

Och vaddå....."bestäms av er kropp"!!!??

Jag bestämmer väl själv om jag ska låta plantera en unge i mig. Eller är det den där "biologiska klockan" du pratar om???

Jag är inte utrustad med en sådan. Vid 38 års ålder så finns det INGENTING i min kropp som tickar "du ska bli mor..du ska bli mor... du ska bli mor".

Varför ska jag då ge mig i en lek som jag inte vill leka?? Det är ju faktiskt frivilligt att skaffa barn. Eller ja...d.v.s om man kan leva med att bli idiotförklarad. :rolleyes:

//M

Ville skriva det, men bangade! Tack för att inte du lider av onödig hyfs... Tycker hela diskussionen är vriden.

Det är väl inte ohyffsat. Vi vet ju redan att vi inte vill ha några snorisar.

Däremot skulle det ju kanske vara lite ohyffsat att säga till folk som redan har skaffat barn. hur illa dom sköter dom. För sådana finns det ott om.

Jag vet inte om man får tunnelseende när man blir förälder och väljer att inte se all skit som existerar. För även om det inte finns sådana föräldrar här på SH så finns det faktiskt onda föräldrar. Med flit eller inte, så finns dom i allafall.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Bävar när en kompis får barn för hon har hotat med att jag ska vara gudmor. Får väl lära barnet hur man spelar på oddset samt tjyvringer.....

Mohaha...blev gudmor åt min kompis första barn. Men jag tror att mamman ångrar sig för jag har lite problem med att inte använda svordomar i vareviga mening jag säger (och glömmer att dom snappar upp allt dom hör..och inte borde höra) samt att jag introducerade en pruttkudde mitt i kiss och bajsålderns höjdpunGt vilket inte sågs med blida ögon av varesig mamman eller morföräldrarna.

Ål aj kän säj is lajten app. Pruttar är ju det roligaste som finns fö fan :)

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
...
Några av dom som absolut inte skulle skaffa barn sitter där vid köksfläkten med en billig BIB och röker gula blend och har fem ungar i olika åldrar och med olika pappor.

Några av dom som ville ha stor familj sitter ensamma vid bardisken helg efter helg och letar desperat någon att dela en hyrfilm och en påse popcorn med.

Livet delar oss alla olika kort, även om vi vet hur vi vill spela dom så kanske inte tillfället ges, andra sitter med en kåk i bara tvåor och treor och är rätt nöjda ändå trots att dom hoppades på ess och kungar!

Håller med. Det är lätt att säga ifall man vill ha barn eller inte men desto svårare att styra livet som planerat. Alla kan inte få barn fast dom vill det, en del letar förgäves efter "rätt" partner medan andra hittar "rätt" partner flera gånger om och skaffar barn med alla. En planerad familj med t.ex. 2 barn kan plötsligt bli tre familjer med 6 ungar och med delad vårdnad lite hit o dit.

Man är ju faktiskt 2 personer som skaffar barn tillsammans.

Beklagar GuW att din son inte har skaffat en amazon, men än är det inte för sent. :tungan

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Dock får hela den här tråden det att framstå som att alla ändrar sig, och de som bestämt hävdar att de ej vill ha barn blir bemötta med en lite klappa-på-huvet-attityd.

Så är det.
De som har barn "vet givetvis bäst" och har alltid :mattias vetorätt i denna frågan.
För hur skulle lilla du veta någonting om någonting öht? Du har ju inte ens barn.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Känns som att det skulle behövas en poll för att se hur många av föräldrarna som tidigare varit "aldrig!"-sägare.

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Jag har inga barn och vill absolut inte ha det heller...livet är för kort för att ägna tid åt nån annan än sig själv. :tungan

alltid en aspekt. hur ser du på kompisar?

Tycker att det är intressant att det inte tillåts säga "aldrig" när det gäller barn, just..

varför skulle man inte kunna få det????
Det bestämmer man väl själv, men visst får man onekligen en känsla av att det är en tonårsrebell som snackar när man hör kombinationen "aldrig ha" och "barn".
Lite som att säga att man "aldrig kommer att bli 30", copy?

Fan vad kul :) Grattis !!!!

Jag ville inte ha barn när jag var yngre men jag är inte helt emot tanken på dom nu.

aaaaa, har inte detta sagts gång på gång?

I mina drömmar är jag en självsäker morsa åt tre grabbar som är motortokiga och ganska lugna med hårt rockande musiksmak precis som mor och far. Drömma kan man ju ;)

lugn nu vännen! jag har två "hårdrockande" grabbar och dom gör rent hus på två i antalet så börja du med en och känn efter :D
motortokigheten kommer med föräldrarna kanske........"fan vad det är dyrt nu när pojkarna skall ha nya bågar", skyll er själva :D

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...