Men det måste finnas en brytpunkt.
Näe det måste det inte.
Men det måste finnas en brytpunkt.
Näe det måste det inte.
löst det permanent? du menar gjort kirurgiska ingrepp? svar nej isåfall, det finns det ingen anledning till när det finns så bra preventivmedel idag som man inte ens behöver hålla koll på mer än vart tredje år.
Fel av mig att skriva tror.
Det kommer inte att ändras. Försökte nästan på något knasigt sätt att förmildra meningen för dig el nått sånt. (då du verkar vara så säker på att folk inte kan ta sådana beslut tidigt i livet) Haha. Så kan det bli ibland...
Och nej det var varken trevligt eller proffsigt av henne att garva.
Då jag inte är tonåring längre så borde hon i alla fall tagit ett seriöst snack med mig med tanke på att jag faktiskt på allvar vill göra detta...
Då köper jag inte ditt argument.
Jag köper inte din frågeställning.
Är man 100% säker på att man inte vill ha barn är det givet att man ska sterilisera sig. Men era killar då? Enkelt ingrepp på 20 minuter. Som kille kan man inte göra abort heller så de borde vara ännu villigare att göra det än er.
Det är ju inte givet att just tjejen ska göra det. Tvärtom snarare.
Själv har jag glatt mig i 10 år nu att jag inte kunnat råka ut för några olyckor.
De bästa och vidrigaste 20 minuterna i mitt liv!
Av 1000 tjejer som är "100%" säkra på att dom inte ska skaffa barn så kan jag sätta min ena pungkula på att nån eller några av dom faktiskt kommer att ändra sig. Framförallt tjejer vid en ung ålder Duckie.
Sätter du din andra pungkula på att nån eller några av dem faktiskt står fast vid sitt beslut också?
Näe, då kan jag inte skaffa barn i framtiden om jag skulle vilja.
Dumhet och tvärsäkerhet följs ofta åt.
(En devis som tenderar att ständigt bevisa sin egen riktighet).
@Duckie & RoLLER
Håller med er delvis båda två.
En 20-årig tjej som säger att hon är säker litar jag givetvis mindre på än en 30-årig. Hjärnan är ju inte färdigvuxen förrän 25 heller.
Men "får" man säga aldrig? Ja såklart. Bara individen vet själv.
Jag själv tänkte väl som 20-åring att jag aldrig i helvete vill ha barn redan då.
Men samtidigt tänkte jag att det var bäst att vänta och se för jag kanske skulle ändra mig. "Alla" andra runt mig skaffade ju ungar.
Jag ändrade mig dock inte. Tvärtom.
Tycker att det är intressant att det inte tillåts säga "aldrig" när det gäller barn, just.
Ingen reagerar nämnvärt när någon (oavsett ålder) säger "Jag ska ALDRIG rösta på sossarna!" eller "Jag ska ALDRIG jobba på McDonalds." - utan snarare ses detta som något positivt, man är principfast, står för sina värderingar etc.
För vissa principfasta människor är kanske jorden fortfarande platt.
Skulle faktiskt vilja påstå, att människor som är riktigt principfasta och aldrig (i den betydelsen att de faktiskt aldrig) kan ändra sig är dumma människor.
Människor som använder ordet aldrig flitigt är väl samma människor som har ett djupt kärleksfullt förhållande med en viss godissort eller ett vin som de bara älskar, eller de där byxorna som de älskar över allt annat och är så jättekära i (att de skulle kunna tillbringa hela sitt liv med dem?)
Eller uttryckt på ett annat sätt: Man ska inte måla in sig i ett hörn.
För vissa principfasta människor är kanske jorden fortfarande platt.
Skulle faktiskt vilja påstå, att människor som är riktigt principfasta och aldrig (i den betydelsen att de faktiskt aldrig) kan ändra sig är dumma människor.
Människor som använder ordet aldrig flitigt är väl samma människor som har ett djupt kärleksfullt förhållande med en viss godissort eller ett vin som de bara älskar, eller de där byxorna som de älskar över allt annat och är så jättekära i (att de skulle kunna tillbringa hela sitt liv med dem?)
Eller uttryckt på ett annat sätt: Man ska inte måla in sig i ett hörn.
"allt är inte svart eller vitt heller". ja jag ska aldrig skaffa barn, de som känner mig vet orsakerna, men folk är väldigt snabba på att döma folk dem inte känner.
Du verkar väldigt principfast.
Högerarmen då?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari