Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
löst det permanent? du menar gjort kirurgiska ingrepp? svar nej isåfall, det finns det ingen anledning till när det finns så bra preventivmedel idag som man inte ens behöver hålla koll på mer än vart tredje år. :)

Fel av mig att skriva tror.
Det kommer inte att ändras. Försökte nästan på något knasigt sätt att förmildra meningen för dig el nått sånt. (då du verkar vara så säker på att folk inte kan ta sådana beslut tidigt i livet) Haha. Så kan det bli ibland...
Och nej det var varken trevligt eller proffsigt av henne att garva.

Då jag inte är tonåring längre så borde hon i alla fall tagit ett seriöst snack med mig med tanke på att jag faktiskt på allvar vill göra detta...

Är man 100% säker på att man inte vill ha barn är det givet att man ska sterilisera sig. Men era killar då? Enkelt ingrepp på 20 minuter. Som kille kan man inte göra abort heller så de borde vara ännu villigare att göra det än er.
Det är ju inte givet att just tjejen ska göra det. Tvärtom snarare.

Själv har jag glatt mig i 10 år nu att jag inte kunnat råka ut för några olyckor.
De bästa och vidrigaste 20 minuterna i mitt liv!
:tummenupp

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag köper inte din frågeställning.

Tycker att det är intressant att det inte tillåts säga "aldrig" när det gäller barn, just.

Ingen reagerar nämnvärt när någon (oavsett ålder) säger "Jag ska ALDRIG rösta på sossarna!" eller "Jag ska ALDRIG jobba på McDonalds." - utan snarare ses detta som något positivt, man är principfast, står för sina värderingar etc.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är man 100% säker på att man inte vill ha barn är det givet att man ska sterilisera sig. Men era killar då? Enkelt ingrepp på 20 minuter. Som kille kan man inte göra abort heller så de borde vara ännu villigare att göra det än er.
Det är ju inte givet att just tjejen ska göra det. Tvärtom snarare.

Själv har jag glatt mig i 10 år nu att jag inte kunnat råka ut för några olyckor.
De bästa och vidrigaste 20 minuterna i mitt liv!
:tummenupp

Ja det kanske man borde. Men det är just där problemet ligger.

Av 1000 tjejer som är "100%" säkra på att dom inte ska skaffa barn så kan jag sätta min ena pungkula på att nån eller några av dom faktiskt kommer att ändra sig. Framförallt tjejer vid en ung ålder Duckie.

Och då är det jätte jättesvårt att skaffa barn.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Av 1000 tjejer som är "100%" säkra på att dom inte ska skaffa barn så kan jag sätta min ena pungkula på att nån eller några av dom faktiskt kommer att ändra sig. Framförallt tjejer vid en ung ålder Duckie.

Sätter du din andra pungkula på att nån eller några av dem faktiskt står fast vid sitt beslut också?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är ju bara bra att alla som anser att de inte klarar av ansvaret som tillkommer med ett barn ger fasiken i det. Finns alldeles för många som har doppat pinnen i hålet och så har det blivit barn, sen tar de inte hand om ungen.

Jag har en liten bonus men vill gärna ha egna också. Framtiden får avgöra när.
Tills dess är det inte fel att öva sig.

@ Skrutten: GRATTIS som tusan till knodd i magen!

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
@Duckie & RoLLER

Håller med er delvis båda två.

En 20-årig tjej som säger att hon är säker litar jag givetvis mindre på än en 30-årig. Hjärnan är ju inte färdigvuxen förrän 25 heller.

Men "får" man säga aldrig? Ja såklart. Bara individen vet själv.

Jag själv tänkte väl som 20-åring att jag aldrig i helvete vill ha barn redan då.
Men samtidigt tänkte jag att det var bäst att vänta och se för jag kanske skulle ändra mig. "Alla" andra runt mig skaffade ju ungar.

Jag ändrade mig dock inte. Tvärtom.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Dumhet och tvärsäkerhet följs ofta åt.

(En devis som tenderar att ständigt bevisa sin egen riktighet).

Jag gillar inte heller folk som av princip inte gör si och så.
Man ska ha ett öppet sinne tycker jag.

OCH! Som kvinna har man alltid rätt att ändra sig, det är ett ostridbart privilegium. (gäller inom alla områden)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
@Duckie & RoLLER

Håller med er delvis båda två.

En 20-årig tjej som säger att hon är säker litar jag givetvis mindre på än en 30-årig. Hjärnan är ju inte färdigvuxen förrän 25 heller.

Men "får" man säga aldrig? Ja såklart. Bara individen vet själv.

Jag själv tänkte väl som 20-åring att jag aldrig i helvete vill ha barn redan då.
Men samtidigt tänkte jag att det var bäst att vänta och se för jag kanske skulle ändra mig. "Alla" andra runt mig skaffade ju ungar.

Jag ändrade mig dock inte. Tvärtom.

:va Varför alltid detta tjat om att "alla i sin närhet får ungar och genast får många panik, ska man skaffa ska kottar man väl göra det när båda känner sig redo och inte för att visa utåt "å titta va duktiga vi var" för vännerna

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tycker att det är intressant att det inte tillåts säga "aldrig" när det gäller barn, just.

Ingen reagerar nämnvärt när någon (oavsett ålder) säger "Jag ska ALDRIG rösta på sossarna!" eller "Jag ska ALDRIG jobba på McDonalds." - utan snarare ses detta som något positivt, man är principfast, står för sina värderingar etc.

För vissa principfasta människor är kanske jorden fortfarande platt.

Skulle faktiskt vilja påstå, att människor som är riktigt principfasta och aldrig (i den betydelsen att de faktiskt aldrig) kan ändra sig är dumma människor.

Människor som använder ordet aldrig flitigt är väl samma människor som har ett djupt kärleksfullt förhållande med en viss godissort eller ett vin som de bara älskar, eller de där byxorna som de älskar över allt annat och är så jättekära i (att de skulle kunna tillbringa hela sitt liv med dem?)

Eller uttryckt på ett annat sätt: Man ska inte måla in sig i ett hörn.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Skulle faktiskt vilja påstå, att människor som är riktigt principfasta och aldrig (i den betydelsen att de faktiskt aldrig) kan ändra sig är dumma människor.

Människor som använder ordet aldrig flitigt är väl samma människor som har ett djupt kärleksfullt förhållande med en viss godissort eller ett vin som de bara älskar, eller de där byxorna som de älskar över allt annat och är så jättekära i (att de skulle kunna tillbringa hela sitt liv med dem?)

"allt är inte svart eller vitt heller". ja jag ska aldrig skaffa barn, de som känner mig vet orsakerna, men folk är väldigt snabba på att döma folk dem inte känner.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R

Du verkar väldigt principfast.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
"allt är inte svart eller vitt heller". ja jag ska aldrig skaffa barn, de som känner mig vet orsakerna, men folk är väldigt snabba på att döma folk dem inte känner.

Svart eller vitt? Då blir det en grå sörja. Blandar hellre gult och rött, så det blir orange. :tummenupp

Det skulle vara intressant att se hur många saker folk sagt att de aldrig ska göra, som de trots allt gjort. Självklart finns det folk som säger att de aldrig ska göra ditt eller datt och heller aldrig gör det. Då har de haft all rätt i världen att använda ordet aldrig, men det vet man ju oftast inte förrän man har facit i hand? Och jag dömer inte dig i ditt val överhuvudtaget, eller någon annans val, och det är fullt möjligt du aldrig ska ha barn. Vad vet jag om det?

Du verkar väldigt principfast.

Inte särskilt. Påvisa vad som är fel så kanske jag ändrar mig.

Men jag intresserar mig lite för semantik.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...