Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Som Biturbo försökt förklara i sex sidor så är det direkt tjänstefel därför att människor ändrar (inte alla, men vissa) sig. Framförallt unga kvinnor utan barn.
Visst är det så. Men ändå kan inte jag kalla det för "tjänstefel" att skippa att skaffa barn. Även om Biturbo försökt förklara motsatsen. :)

Ja! :)

Näe det tycker jag inte. Se mitt första svar.

Klart det är! (OBS, enligt min åsikt :mattias och jag har alltid rätt! :hihi Det vet du! :tungan)
Då är man inte ärlig mot sig själv, sin partner (om nu han/hon går på linjen "att inte skaffa") eller ett ev. kommande barn.

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Jag kan avslutningsvis bara hålla med er tjejer om att om ni uppriktigt känner som ni beskriver, så bör ni nog avstå det hela också för det är med barn som med hoj, bilbygge eller vad som helst man vill lyckas med. man måste gå in i det till 110% annars kan det vara

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Visst är det så. Men ändå kan inte jag kalla det för "tjänstefel" att skippa att skaffa barn. Även om Biturbo försökt förklara motsatsen. :)

Nja... Det enda Biturbo försökt få fram är att man aldrig ska säga aldrig, vilket även jag försökte få fram i mitt inlägg här i tråden för länge sedan. :)

Att inte skaffa barn är självklart upp till var och en och inte "tjänstefel". "Felet" ligger möjligtvis att som ung man/kvinna säga, att man aldrig ska skaffa barn.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n

Du får göra det om du vill. Men jag gör det inte. Och som jag tolkar Biturbo så gör inte han det heller.

Klart det är! (OBS, enligt min åsikt :mattias och jag har alltid rätt! :hihi Det vet du! :tungan)
Då är man inte ärlig mot sig själv, sin partner (om nu han/hon går på linjen "att inte skaffa") eller ett ev. kommande barn.

Jo, man kan vara jätteärlig mot sig själv här och nu. Och lika ärlig mot sig själv där och då, men man är av en annan åsikt längre fram i livet.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
märkligt att så många har problem med att vissa säger ALDRIG.....

Kan ha att göra med att många känner igen sig själva i att de tidigare haft en liknande inställning, men ändrat sig. Jag är numera stolt småbarnspappa, men skulle inte kunnat ha sett det framför mig för tio år sedan.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Du har ju lite vett du e ju BRYNÄSARE!!!

Du då!? :mad: Du är också Brynäsare! Och dessutom jurist. Du borde ha bättre koll! :huvet

Men seriöst... Man kan aldrig säga aldrig. Som Biturbo sa på första sida, det är verkligen skitnaivt att säga att man aldrig ska ha barn. Framförallt om man är ung kvinna och barnlös.

Du sa det och skaffade inte. Good for you. Men många som säger aldrig ändrar sig.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Du då!? :mad: Du är också Brynäsare! Och dessutom jurist. Du borde ha bättre koll! :huvet

Men seriöst... Man kan aldrig säga aldrig. Som Biturbo sa på första sida, det är verkligen skitnaivt att säga att man aldrig ska ha barn. Framförallt om man är ung kvinna och barnlös.

Du sa det och skaffade inte. Good for you. Men många som säger aldrig ändrar sig.

Jag har vett och ovett så jag kan gödsla med det!! Säger aldrig ofta och står för det. Lovar det gör jag väldigt sällan däremot!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Som snart 30 åring så kan jag nog säga att jag är 100% säker på att jag inte vill ha några kottar som "uggla" säger..:gnissla

100% är ganska mycket.

Vet du hur många procent av alla 30-åringar som steriliserar sig ångrar sig inom 10 år?

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
va 21 år när vi fick barn, jag är 23 nu och dottern är 1,5 år. Har vart mkt lättare än jag trodde, allt har gått bra, flytt, dagis,jobb, fritid och framförallt sömn.
Sen finns det ju dom stackarna som får kolik och kräkbarn, inget man kan rå för men som sagt vi har haft tur och sluppit allt sånt, blir nog en till inom 1,5år...som det känns.

skaffa barn är inget jag ångrat, både jag och tjejen hade fasta jobb annars hade vi inte skaffat, tror det kan bli mkt bråk med dålig ekonomi.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
100% är ganska mycket.

Vet du hur många procent av alla 30-åringar som steriliserar sig ångrar sig inom 10 år?

MITT egna beslut har jag fattat på starka grunder där många olika aspekter ingår. MITT beslut är MITT och ingen annans, bryr mig faktiskt fullständigt i vad andra tycker om det.

Ja med tanke på att jag har jobbat på en kvinnoklinik så hade jag säkert kunna ta reda på det men det är inget som jag orkar gräva vidare (kom precis hem ifrån jobbet :död).

Läkarna ska ha starka argument för att sterilisera en kvinna idag.

Svarar på vidare frågor via pm.

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
MITT egna beslut har jag fattat på starka grunder där många olika aspekter ingår. MITT beslut är MITT och ingen annans, bryr mig faktiskt fullständigt i vad andra tycker om det.

Jaha.

Ang biverkningar så brukar man säga att hormonbehandling/IF-behandling är tio gånger värre än p-piller och biverkningar av steriliseringen är värre än ett halvårs hormonbehandling..så läkarna ska ha starka argument för att sterilisera en kvinna idag.

Läkarna skall ha starka argument ja, framförallt om man är under 25.

Och av vilken anledning tror ni? *trumvirvel*.

FemmeDeFatale

Guest
Jag har inga barn och vill absolut inte ha det heller...livet är för kort för att ägna tid åt nån annan än sig själv. :tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet