Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Men tänkt dig själv att gå och bära runt på något som ligger och sprallar inne i magen, snor energi och dessutom bara blir större och större.. Tanken på det får mig att rysa, det måste ju kännas otroligt läskigt..!

Det är inte så farligt som man kan tro. När det väl börjar röra sig därinne så har redan hormonerna ställt till hjärnan så till den milda grad så att man faktiskt tycker att den lille alien därinne är helt fantastisk.

Som mitt uppe i alltihopa så måste jag erkänna att det finns dagar när ångesten över det kommande ansvaret känns helt ohanterbar. "Vi hade ju ett bra liv, varför ändra på det?". En stund senare sitter man och stirrar fånigt på ultraljudsbilder och tycker att den där svartvita lilla figuren (som man knappt vet vad som är upp och ner på) är det sötaste som nånsin existerat.

Jag som tyckt likadant om barn som många andra tjejer som skrivit i den här tråden har till min fasa upptäckt att jag blivit lika knas i skallen som de flesta blivande/nyblivna mödrar.

Full respekt till alla dom som av olika anledningar säger nej till att skaffa några barn. Däremot så säger jag, vis av egen erfarenhet, att ingen är sämre än att man kan ändra sig. Flera gånger om...:)

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Har nog aldrig gillat barn förrens jag fick lillgrabben.
Så det är inte omöjligt att ändra sig :)

Kotte nr:2 kommer i oktober :stolt
Men sen får det fan va nog med ungar....

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
hmmm, skulle du behöva det igen med den inställningen kanske du bör se över något annat, typ läsa in sexualkunskapen hur barn blir till :D
något annat som är rätt intressant när jag har läst heeeeela tråden är att det är många av er tjejer (säkert killarna också) som har husdjur, kanske har ni vägt upp behovet av att älskas ovillorligt av.......en katt.Bara det fenomenet skulle man kunna starta en tråd om hur många som inte vill ha barn som har husdjur.
Vidare är det, som någon nämnde, den biologiska klockan som nog får många motståndare att paddla i annan riktning. Det handlar inte om att "byta sida" utan man märker bara en vacker dag att inställningen till ungar börjar för att sluta med helt förändras bara. Helt naturligt alltså! och gör det inte det, ok!
Jag kunde inte tänka mig själv som farsa för 15 år sedan, hade nog inte vart någon vidare förebild heller. Nu betyder dom allt, så jag vet vad som händer med hormonerna :D

Men en fråga, VARFÖR tycker man att barn är monster??? Den har jag nog aldrig vart med om varken före eller efter jag fick mina barn.

man kan väl bli med barn även om man inte vill det? jag menar mitt skydd är till 99,99% säkert vilket betyder att jag faktiskt kan, även om chansen är väldigt liten, bli gravid. jag har ju faktiskt sex!

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Monster är ju lite till att ta i, men jag känner mig absolut inte bekväm med de.
Vad tusan säger man till en sån liten plutt liksom?
Folk säger att man bara ska pladdra på, men hur dumt känns inte det? Ska jag prata om hojen eller senaste ligget? Ungen fattar ju nada och inget ändå, det är ju som att prata med en vägg, bortsett att ungen börjar skrika efter ett tag, det gör inte väggen...

Tänk då på alla som pratar med sina husdjur...

Fördelen med barn istället för husdjur är att de trots allt lär sig att förstå så småningom.

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Tänk då på alla som pratar med sina husdjur...

Fördelen med barn istället för husdjur är att de trots allt lär sig att förstå så småningom.

Så kan man också se det. Men det ändrar för den sakens skull inte det faktum att jag absolut inte känner mig bekväm med en sådan liten knodd.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Men en fråga, VARFÖR tycker man att barn är monster??? Den har jag nog aldrig vart med om varken före eller efter jag fick mina barn.

Egentligen är det felaktigt att kalla barnen monster. Många gånger är det deras föräldrar som verkligen brustit i all uppfostran och fått barn som blivit monster. Så man borde väl kanske börja säga att barns föräldrar är elaka monster?? *asg*

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Bara det fenomenet skulle man kunna starta en tråd om hur många som inte vill ha barn som har husdjur.

Vidare är det, som någon nämnde, den biologiska klockan som nog får många motståndare att paddla i annan riktning.

Inga husdjur på min front. :rolleyes:

Biologiskt klocka....!?? Vad är det och hur låter en sådan?? Endera har jag ingen...eller så har jag jävligt dåligt hörsel så här vid 38 års ålder. :näsblod

Det är i så fall föräldrarna som gör barnen till monster. Och jag tror att folk med monster menar...bortskämda skrikande barn som driver sina föräldrar och omgivning till vansinne med att dom ALLTID ska ha sin vilja fram. Och får det oxå!! Sådana har jag sett med egna ögon!! :rolleyes:

//M

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Misstänker att det även är samma "typ" av tjejer som gör lumpen...

Det tror jag inte. En tjejkompis till mig gör lumpen nu. Hon är otroligt "flickig", går ALLTID i klänning osv.. Och hon tjatar på om barn rätt friskt. Så den teorin stämmer inte in på henne iaf.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
något annat som är rätt intressant när jag har läst heeeeela tråden är att det är många av er tjejer (säkert killarna också) som har husdjur, kanske har ni vägt upp behovet av att älskas ovillorligt av.......en katt.Bara det fenomenet skulle man kunna starta en tråd om hur många som inte vill ha barn som har husdjur.

Hmmmm. Jag har inte skaffat katten själv tex. Det var min sambo som hade henne innan o jag är inte säker på ifall hon skulle dö så skulle jag vilja ha en ny.
Det är ganska enkelt med en katt ändå. De är rätt självgående osv. Men det är fortfarande ansvar för någon annans liv man har.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
I början på september, så jag har verkligen prickat in större delen av hojsäsongen. :rolleyes:

Än så länge går det dock att köra. Skinnstället har blivit för litet men Gore-tex-kläderna passar fortfarande, det blir dock inte några jättelånga turer. Några veckor till kommer jag förhoppningsvis kunna ha hojen framme.

Så länge kläderna passar och det inte känns att köra kan du ju köra :)

Annars får du köpa större byxor och fortsätta :hihi

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Monster är ju lite till att ta i, men jag känner mig absolut inte bekväm med de.
Folk säger att man bara ska pladdra på, men hur dumt känns inte det? Ska jag prata om hojen eller senaste ligget? Ungen fattar ju nada och inget ändå, det är ju som att prata med en vägg, bortsett att ungen börjar skrika efter ett tag, det gör inte väggen...

jag tror ditt beteende beror på att det inte är ditt barn och du ställs inför en liten människa som du helt enkelt inte kan dra några paralleller till något annat/annan du känner (förutom kanske dreglandet). handen på hjärtat, hur mycket ligg och hoj snackar du om dagen?

Egentligen är det felaktigt att kalla barnen monster. Många gånger är det deras föräldrar som verkligen brustit i all uppfostran och fått barn som blivit monster. Så man borde väl kanske börja säga att barns föräldrar är elaka monster?? *asg*

Det är precis som du säger (låter som värsta barnpsykologen här). Dom blir spegelbilder av föräldrarna många gånger, fast dom här små krabaterna har inte vett att skyla det i vissa speciella tillfälle tex när dom träffar nytt folk etc, annat är det med andra kamrater. Där kan man ha känt varandra ett helt liv utan att veta vad dom går för, eller hur.

Hmmmm. Jag har inte skaffat katten själv tex. Det var min sambo som hade henne innan o jag är inte säker på ifall hon skulle dö så skulle jag vilja ha en ny.
Det är ganska enkelt med en katt ändå. De är rätt självgående osv. Men det är fortfarande ansvar för någon annans liv man har.

kanske ett halvsubstitut då :D
men tanken är ju fortfarande intressant det där med barnlöshet kontra husdjur.

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
jag tror ditt beteende beror på att det inte är ditt barn och du ställs inför en liten människa som du helt enkelt inte kan dra några paralleller till något annat/annan du känner (förutom kanske dreglandet). handen på hjärtat, hur mycket ligg och hoj snackar du om dagen?

Nej, det är klart mitt liv kretsar kring mer än sex och hoj.. Men det är ju favoritämnena, om inte annat.
Och i vilket fall har jag inget vettigt att säga till knytet som ligger där och fullkomligt råstirrar på mig. Jag är expert på att få ungar att börja skrika, det måste ju betyda något?
Min kusins unge är världens snällaste, han skriker nästan aldrig, är tyst och snäll och finner sig i det mesta. Men tittar jag på honom i mer än 10 sekunder börjar han skrika. Jag är inte en barnmänniska helt enkelt, snarare pure evil.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Fel av mig att skriva tror.
Det kommer inte att ändras. Försökte nästan på något knasigt sätt att förmildra meningen för dig el nått sånt. (då du verkar vara så säker på att folk inte kan ta sådana beslut tidigt i livet) Haha. Så kan det bli ibland...
Och nej det var varken trevligt eller proffsigt av henne att garva.

Då jag inte är tonåring längre så borde hon i alla fall tagit ett seriöst snack med mig med tanke på att jag faktiskt på allvar vill göra detta...

Viktiga beslut kan man ta hur tidigt som helst. Om de sen är de bästa betvivlar jag.

Det där säger ju mer om din osäkerhet än om något annat.

Hörrö ditt träsktroll, förstår varför du rakar dig, du är så snål att du inte har råd att köpa färg..

Har inget att färga. Det var länge sedan jag växte ifrån håret.

Ska jag färga något får det bli :arsele

Precis.. Barn föds inte förprogrammerade. Det är helt klart föräldrarna som gör dem till satungar.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Vad säger det om mig då som va barnvakt till syrrans huliganer. Första skoldagen går dit med tre kommer hem med två.....

Bävar när en kompis får barn för hon har hotat med att jag ska vara gudmor. Får väl lära barnet hur man spelar på oddset samt tjyvringer.....

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Inga husdjur på min front. :rolleyes:

Biologiskt klocka....!?? Vad är det och hur låter en sådan?? Endera har jag ingen...eller så har jag jävligt dåligt hörsel så här vid 38 års ålder. :näsblod

Det är i så fall föräldrarna som gör barnen till monster. Och jag tror att folk med monster menar...bortskämda skrikande barn som driver sina föräldrar och omgivning till vansinne med att dom ALLTID ska ha sin vilja fram. Och får det oxå!! Sådana har jag sett med egna ögon!! :rolleyes:

//M

Jag håller med G1!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Vad säger det om mig då som va barnvakt till syrrans huliganer. Första skoldagen går dit med tre kommer hem med två.....

Bävar när en kompis får barn för hon har hotat med att jag ska vara gudmor. Får väl lära barnet hur man spelar på oddset samt tjyvringer.....

Hehe.. Nån ska ju lära dem det med!!

De flesta föräldrar har någon gång glömt bort sitt barn. Så ta det inte så hårt.. :)

Osäkerhet?
Jag är osäker på hur jag ska bete mig med en unge ja, men inte osäker på om jag vill ha eller ej.

Jag menar din osäkerhet i största allmänhet.

Ang. din "säkerhet" på att aldrig skaffa barn har jag försökt förklara i 6 sidor nu. Har det inte gått in nu så gör det, det aldrig.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...